Beantwoord

PrePaid opwaarderen via 1244

  • 30 September 2019
  • 25 reacties
  • 2703 keer bekeken

Ik heb een prepayed kaartje en kon altijd opwaarderen via 1244. Nu krijg je bij optie 1 je beltegoed en kan je bij optie 8 je beltegoed verhogen. Bij optie 8 wordt er echter al tijdenlans een STORING aangegeven, waar men bij de helpdesk van KPN al weken niets van weet of aan doet. Via de KPN site proberen op te waarderen loopt ook vast op een storingsmelding. De callcenterdames lossen niets op, begrijpen het niet, verbinden door. Dus al een week van het kastje naar de muur. TOP service KPN. Een opwaardeerkaart in de stad gaan kopen, daar moet ik de taxi voor bellen, dus dat vind ik ook geen oplossing. Gaarne een reactie !!!!!
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 2 October 2019, 19:38

Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 6
Badge +6
Als je geen zin hebt om naar een winkel te gaan om een opwaardeerkaart te kopen, zou je ook kunnen overwegen om online een opwaardeerkaartje te kopen.

Dus niet via kpn. Je kan bv op opwaarderen.nl een beltegoed kaartje naar keuze kopen, je krijgt dan na betaling direct een opwaardeercode, die je op dezelfde manier als een normale opwaardeerkaartje moet opwaarderen.

Nadeel is wel dat er wel een euro transactie kosten of zo bij kan komen.
Dank u vriendelijk voor uw antwoord.
Daar kan ik het tijdelijk wellicht mee oplossen. Ik vind echter dat KPN zijn zaakjes in orde moet hebben, zeker als die zeer hinderlijke "storing" al zo lang duurt.

Een mens moet toch gewoon via zijn/haar pre payed telefoon via 1244 kunnen opwaarderen lijkt mij.

Als je je dan ten einde raad wilt aanmelden via de KPN site voor het opwaarderen via SMS dan maar, dan krijg je ook bij dat topic een fout melding !!!

Ik heb dat gemeld een aantal keer bij KPN....maar niemand lost het blijkbaar op en de Callcenter dames weten al helemaal niet te vertellen dat opwaarderen via 1244 überhaupt mogelijk is !!??
je kan in mijn kpn mobiel opwaarderen per sms aanvragen. 1244 was van telfort. Het is nu 1299
Klopt we hadden Telfort,..maar dat zou over zijn gegaan naar prepayd KPN.
Als ik 1299 inklop, dan krijg ik te horen: Dit nummer is NIET in gebruik, dus daar kom ik helaas niet mee verder.
https://www.kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm
probeer deze link want je moet je wel aanmelden
Ook nog gevonden.
Per SMS opwaarderen via 1299
Eenvoudig per SMS opwaarderen

Je kunt altijd en overal je beltegoed opwaarderen via SMS. Het werkt als volgt:

Meld je eenmalig aan via MijnKPN om een pincode te ontvangen
Stuur gratis een SMS met PLUS[spatie]het bedrag[spatie]je pincode naar 1299 om op te waarderen. Bijvoorbeeld: om € 10,- op te waarderen met pincode 1234 verstuur je de volgende SMS: PLUS 10 1234
Je beltegoed wordt direct opgehoogd
Het geld voor de opwaardering wordt van je bankrekening of creditcard afgeschreven
Nadat je de persoonlijke code hebt ontvangen, kun je hiermee op elk moment opwaarderen via sms.
Eenmalig registreren via MijnKPN

Meld je eenmalig aan voor SMS en mobiel opwaarderen via MijnKPN en ontvang direct je pincode.

Ga naar MijnKPN. Kies voor 'inloggen Mobiel, Mobiel Internet'. Nog geen account? Dan kun je hier gratis en eenvoudig een account aanmaken.
Ga naar Opwaarderen in MijnKPN.
Klik op 'Registreren'
Geef aan of toekomstige betalingen gedaan worden met creditcard of automatische afschrijving van je bankrekening. Kies je voor bankrekening, dan kom je in het iDeal scherm van je bank voor een afschrijving van € 0,01. Kies je voor creditcard, dan vragen we je wat extra gegevens in te vullen.
Je ontvangt direct de pincode voor opwaarderen op je scherm. Je kan hiermee meteen gebruik maken van opwaarderen per SMS of via je mobiel.
Heb ik allemaal geprobeerd,.,,zelfs bij SMS aanmelden krijg je de mededeling dat dit vanwege een storing niet mogelijk is !! Dus je kan geen pincode ingeven e.d.
Dan houdt het voor mij even op. Misschien reageert er een moderator bv. @Cindy_ zij heeft er een topic aan gewijd.
Dank voor de moeite...... ik hoop dat KPN snel e.e.a. oplost
Opwaarderen is op diverse manieren mogelijk.

Het makkelijkst is via de website van kpn. Het tegoed wordt na de iDeal betaling direct op je nummer bijgeschreven! Zie 'online opwaarderen'.

Het nummer voor opwaarderen staat op de opwaardeerbon!
Volgens mij is dat 1244. Je moet dan kiezen voor optie 9 (niet 8 ), volgens de site van kpn (zie uitklapinformatie opwaardeerbon onderaan de pagina).

Je kunt ook de opwaardeercode sms-en naar 1266.
Maak een sms'je met de volgende tekst: [code opwaardeerbon] Opwaarderen (bijvoorbeeld: 123456789123456 Opwaarderen).
Dank,.... Ik heb net langdurig met KPN aan de telefoon gehangen.

e.e.a. werkt inderdaad allemaal prima bij mijn andere telefoon met een kaartje van KPN.

Helaas niet bij de telefoon die een Telfort kaart heeft. Er is dus blijkbaar iets mis met de koppeling tussen Telfort en KPN op dat vlak.

KPN heeft het hele prepaid gebeuren van Telfort helemaal over genomen. Dus nu is het afwachten of er een oplossing voor dit probleem met de Telfort telefoons prepaid gevonden wordt.
Ik ben benieuwd, maar hoop erop dat iemand het spoedig op pikt.
Ik heb ook nog steeds een telfort kaartje en ik heb het schema gevolgd zoals wordt aangegeven en ik kan gewoon opwaarderen zowel via sms als online
ik weet ook niet wat er fout gaat bij ons.... wacht het nog maar even af
@evdbeek vanmorgen heb ik mijn telfort sim gewoon weer via sms opgewaardeerd. Dat gaat als volgt
naar 1299, PLUS spatie bedrag spatie pincode. Heeft u al een nieuwe pin aangevraagd via mijn KPN want u kunt niet de oude van telfort gebruiken.
Vreemd dat er nog geen moderator van KPN heeft gereageerd.
Beste D-B,

Dank voor je hulp pogingen, wordt gewaardeerd !

Dat gaat helaas ook allemaal niet. Via 1244 krijg ik bij optie 8 al dagen te horen dat er een storing is.

Wil ik een nieuwe pin aanvragen via mijnKPN, dan krijg ik al dagen de mededeling: "Wegens een technisch probleem kunnen we momenteel je gegevens niet ophalen. Probeer het later nog eens".

Mijn oude pin was ik vergeten, en als ik daar in vul dat ik de oude pin vergeten ben en dus een nieuwe wil aanmaken krijg ik een zelfde mededeling als hierboven.

Ik kan alleen opwaarderen via Internet, maar ik kom binnenkort in omstandigheden waar geen wifi etc. is en waar ik dus gewoon met de telefoon moet kunnen opwaarderen indien nodig.

KPN moderator>>>>> ik heb in het totaal zeker 4 uur over een paar dagen aan de telefoon gehangen. Ik zou terug gebeld worden, maar ook van die kant komt er helemaal NIETS.

Dus ik ben een beetje einde raad en weet niet wat ik nu verder nog kan doen ?
Ik heb net nog maar eens gebeld met een "vriendelijke" medewerker van de KPN, waar ik dit probleem gemeld heb. E.e.a. staat blijkbaar in een rapport inmiddels, maar het zaakje werd niet opgelost.
Deze medewerker wilde verder niets doen,..zei dat ik maar een voucher moest kopen. Ik vertelde dat ik gewoon op wil waarderen via de telefoon etc.
De oplossing van hem was dat ie de hoorn op de haak smeet. Terwijl ik hem gewoon correct en vriendelijk te woord heb gestaan !!
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @evdbeek. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat het niet lukt om het beltegoed op te waarderen. Begrijp ik het goed dat het ook niet lukt via deze pagina? Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode, huisnummer, klantnummer en 06 nummer? Het 06 nummer kan je kwijt in het "Persoonlijke opmerkingen" veld. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?
Beste Vikash,
via die site lukt het wel, maar ik wil gewoon zoals het mogelijk moet zijn via mijn telefoon op kunnen waarderen via 1244.
Ik heb net mijn profiel aangevuld zoals je gevraagd hebt.
ik kan ook niet via sms opwaarderen, als ik dat wil aanvragen en activeren krijg ik een melding dat mijn gegevens niet opgehaald kunnen worden.
Reputatie 7
Badge +21
Om via sms op te kunnen waarderen moet je je eenmalig registreren via MijnKPN. Ik zie dat je dit nog niet hebt gedaan. Na het registreren krijg je een persoonlijke code voor opwaarderen. Bel daarvoor met je mobiel naar 1244. Op deze pagina vindt je meer informatie.
Beste Vikash,

dat snap ik en heb ik met onze andere telefoon waarvan we altijd bij KPN zijn geweest ook allemaal zo kunnen doen en dat functioneert.
MAAAAARRRRRRRR,,...dat werkt dus niet met de telefoon waar het Telfort kaartje inzit en die naar KPN gemigreerd zou moeten zijn. Al heb ik daar nooit bericht van gekregen en wellicht hangt e.e.a. Nog ergens in de KPN pipeline ?

Ik kan daarmee gewoonweg niet eenmalig registreren, of opwaarderen etc. dan krijg ik de storingsmelding zoals hierboven in de meldingen al enkele keren beschreven !
Ps,... heb net nog even gekeken en er staat een bericht dat ik ben geregistreerd,...dan ga ik naar betaalgegevens instellen/// automatische incasso //// bank........ en dan gaat het mis en krijg ik al dagen lang de mededeling:

Wegens een technisch probleem kunnen we momenteel uw gegevens niet ophalen, Probeer het later nog eens.
Reputatie 7
Badge +21
Dat is inderdaad erg vreemd. Ik heb helaas niet gelijk een antwoord op deze vraag. Ik zal deze vraag intern doorzetten. Zodra ik een antwoord heb op jouw vraag, kom ik er op terug.
Dank je,..dat zou super zijn !
Het Probleem is vandaag door KPN opgelost. Dank voor het meedenken.
Reputatie 7
Badge +21
Wat goed om te lezen dat het probleem is verholpen. Graag gedaan!☺️

Reageer