Beantwoord

Prepaid (oud Telfort) weer activeren na half jaar niet gebruikt te hebben

  • 10 February 2020
  • 17 reacties
  • 598 keer bekeken

Ik heb mijn prepaid van Telfort lang niet gebruikt. Dus afgesloten. Nu wil deze weer gaan gebruiken. Moest overstappen naar mijnKPN. Heb mij aangemeld maar moet mijn nummer activeren. Bellen zeggen ze dan maar ik kan niet bellen hoe moet dat nu?

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. volledigheid

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 18 February 2020, 13:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Ik heb mijn prepaid van Telfort lang niet gebruikt. Dus afgesloten. Nu wil deze weer gaan gebruiken. Moest overstappen naar mijnKPN. Heb mij aangemeld maar moet mijn nummer activeren. Bellen zeggen ze dan maar ik kan niet bellen hoe moet dat nu?


Je kan anders ook in een kpn winkel of supermarkt een kpn opwaardeerkaartje kopen, eventueel dat dat makkelijk is, kan je ook meteen weer bellen :)

Reputatie 7

Hoi @duivel35, welkom op het KPN forum. Alle Telfort prepaid aansluitingen zijn 15 juni 2019 overgezet naar KPN, de jouwe zal toen ook overgezet zijn. Heb je het nummer sindsdien helemaal niet meer gebruikt, of sporadisch een keer? Als een prepaidnummer 6 maanden niet wordt gebruikt wordt deze namelijk geblokkeerd en krijg je 90 dagen de tijd om het tegoed op te waarderen. Als je dat doet kan je het nummer weer gebruiken. Als er in die 90 dagen niets gedaan wordt, vervalt het nummer definitief. 

Ik heb nog geen gegevens van je, dus ik kan niet precies zeggen in welke fase hiervan je precies zit. Heb je een herinnering gekregen dat je het kunt opwaarderen om het nummer te behouden? In dat geval kan je het tegoed ook opwaarderen op de manier die Misja al noemde.

Zou je op jouw forumprofiel ook het bewuste 06-nummer en het bijbehorende sim-kaartnummer kunnen toevoegen? Daarmee kan ik met je meekijken. Ik hoor het graag van je.

Reputatie 7

Hallo @duivel35, ik heb nog geen reactie van je gezien. Wel zie ik nu een 06-nummer op jouw profiel staan. Om met je mee te kunnen kijken heb ik het sim-kaartnummer dat daarbij hoort ook nog nodig,zou je die er ook aan kunnen toevoegen?

het nummer op mijn simkaart ***

 

Admin: sim-kaartnummer verborgen

Reputatie 7

Dank voor de extra gegevens @duivel35, daarmee heb ik het nummer kunnen vinden. Het nummer is inderdaad 6 maanden niet gebruikt en daarom tijdelijk buiten dienst. Je zit nog in de 90 dagen waarbinnen het nummer nog weer geactiveerd kan worden. Het bellen lukt niet begrijp ik, wat je dan kunt doen is het tegoed opwaarderen. Daarmee wordt het nummer ook weer geactiveerd.

Ik was blij met u antwoord en heb gelijk geprobeerd op te waarderen.

Nummer ingevuld - herhaald - mijn betaalkeuze gemaakt en tot mijn verbazing krijg ik de mededeling:

We hebben uw aanvraag niet kunnen verwerken. Probeer het later opnieuw

Wat betekent dit?

Ik was blij met u antwoord en ben gelijk naar opwaarderen gegaan. 

Nummer ingevuld - keuze betalen gemaakt - bedrag ingevuld en zie ik krijg een bericht:

We hebben uw aanvraag niet kunnen verwerken. Probeer het later opnieuw

Wat nu ? ik heb ook geprobeerd een sms bericht te versturen maar dat lukt ook niet is mislukt.

Hoop dat u nog een mogelijkheid kan aandragen.

Reputatie 6
Badge +6

Ik was blij met u antwoord en ben gelijk naar opwaarderen gegaan. 

Nummer ingevuld - keuze betalen gemaakt - bedrag ingevuld en zie ik krijg een bericht:

We hebben uw aanvraag niet kunnen verwerken. Probeer het later opnieuw

Wat nu ? ik heb ook geprobeerd een sms bericht te versturen maar dat lukt ook niet is mislukt.

Hoop dat u nog een mogelijkheid kan aandragen.


Heb je mijn tip al geprobeerd?

Het komt namelijk vaker voor dat iemand in de 90 periode zit en het online opwaarderen dan niet lukt, maar dan met een opwaardeerkaartje uit de winkel zonder problemen opwaardeert.

Wat is de 90 periode?

Reputatie 6
Badge +6

Zoals Jasper al aangeeft, je hebt het nummer 6 maanden niet gebruikt, je krijgt dan van KPN nog 90 dagen om op te waarderen, intussen is je nummer wel dus tijdelijk geblokkeerd.

Uit ervaring met andere prepaid klanten, weet ik dus dat als je in die laatste 90 dagen zit waarin je moet opwaarderen, dat het dan online vaak niet meer lukt.

Maar het lukt dus altijd wel, als je in een winkel een opwaardeerkaart koopt en zo opwaardeert.

Reputatie 7

Als het online opwaarderen niet lukt kan je het inderdaad met een fysieke opwaardering doen in een winkel. Lukt het op die manier wel?

Online opwaarderen werkt momenteel niet (storing) als je nummer geblokkeerd maar nog niet vervallen is. De énige methode nu is een opwaardeerbon bij bv de kassa van de supermarkt te kopen.

Oeps… dit is nu vaak genoeg vermeld geloof ik.

Ga vanmiddag maar even naar een KPN winkel ik kom er niet uit. Het zou zonde zijn van het tegoed wat nog op de telefoon staat.

Als er nog NAAR het nummer gebeld kan worden als de telefoon aan staat zou het met opwaarderen weer ontdooit kunnen worden.

Reputatie 7

Als je het tegoed kunt opwaarderen binnen de eerder genoemde 90 dagen wordt het aanwezige tegoed gewoon weer beschikbaar. Is het vanmiddag gelukt bij de winkel?

Een KPN winkel is hiervoor overigens niet noodzakelijk, supermarkten verkopen ook beltegoed wat je hiervoor kunt gebruiken.

Helaas ben ik niet naar de winkel geweest omdat ik van mijn fiets ben geblazen en zit noodgedwongen thuis. Maar ik hoop snel weer op de been te zijn en doe het zeker voor 15 maart anders is mijn tijd verlopen.

Reputatie 7

Ai, dat is vervelend! We hebben de laatste tijd veel harde wind gehad inderdaad, het is nu gelukkig wel wat minder maar je zit al met de gebakken peren thuis dus. Als iemand anders nu boodschappen voor jou doet kan die ook een KPN opwaardeerkaartje voor je meenemen, dat kan iedereen voor je doen. Dan weet je zeker dat het lukt voor die datum. Ik snap dat je het liever zelf wilt kunnen doen, en ik hoop ook dat je snel weer in staat bent tot dat soort dingen!