Beantwoord

Prepaid oude nummers

  • 24 March 2019
  • 2 reacties
  • 317 keer bekeken

Badge
Laatst kocht ik via Wehkamp een Prepaid Simkaart van KPN. Ik heb een eenvoudige Nokia. En dat toestel kost ook niet al te duur. Ik heb de simkaart opgewaardeerd maar afgelopen zaterdag 23 maart 2019 belde een mevrouw die Willemijn heette. Ze was opzoek naar een mevrouw in Zeewolde. Toen ze mij aan de lijn had, zei ze eerst verbaasd te zijn dat het iemand anders aan de lijn is. Ze heeft nog even nagecheckt het nummer, maar ik zei het kan best zijn dat die mevrouw in Zeewolde een ander nummer heeft. Ik ken haar namelijk niet persoonlijk ze is hier niet. Ze vond het toch wel vreemd. Later heeft ze me opnieuw opgebeld dat ze idd een nieuw nummer heeft en dat ze haar oude nummer heeft gedraaid. Toch wel vreemd dat oude Prepaid nummers opnieuw worden gebruikt. Je gaat er namelijk vanuit als je iets koopt dat het goed kan zijn. Die mevrouw uit Zeewolde was ook (via Willemijn gehoord) verbaasd dat haar oude nummer kennelijk wordt hergebruikt. Ik vraag mij ook af hoe dit dan kan?
icon

Beste antwoord door Susan_ 24 March 2019, 11:35

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen Jesper, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Omdat er maar een bepaald aantal mobiele 06-nummers kunnen zijn, de nummers en combinaties raken een keer op, worden ze weer opnieuw in gebruik genomen. Dit gebeurt niet direct nadat de vorige klant hem heeft opgezegd, hier gaat zeker wel enige tijd overheen! Het kan dan inderdaad zo zijn dat je een nummer krijgt die al eerder gebruikt is. Vaak maak je bovenstaande situaties niet meer mee, omdat iedereen altijd wel doorgeeft aan contactpersonen dat het nummer opgezegd of gewijzigd is. Maar ik begrijp dat dit een vreemde gewaarwording is geweest!
Er zijn al enige tijd vrijwel geen nummers meer die nooit gebruikt zijn. Oude nummers gaan in de bak en komen t.z.t. altijd weer bovendrijven.
Nrs gaan na gebruik eerst in quarantaine. Dat is bij prepaid het kortst; die zijn tenslotte al 9* maanden niet gebruikt voordat ze vervallen. Voor prepaid worden nummers altijd hergebruikt. Een provider heeft daar een zeker vastgesteld quotum voor.

* als er 6 maanden niet mee is gebeld of gesms't dan wordt het éénzijdig afgesloten. Als er dán binnen 3 maanden niet wordt opgewaardeerd vervalt de aansluiting.

Uit 2016: Prepaid: 06 nummers raken op.

Reageer