Beantwoord

prepaid sim - bellen lukt niet vanuit Australie, smssen wel

  • 23 March 2021
  • 8 reacties
  • 83 keer bekeken

Voor werk zit ik alweer een tijdje in het buitenland in Australie, en kan door de pandemie voorlopig ook niet meer terug naar Nederland. Ik waardeer altijd braaf mijn kpn prepaid simkaart op, minimaal een keer per hald jaar voor het geval ik naar NL moet bellen, en dat is nu het geval, maar het lukt niet te bellen met de simkaart

 

Smssen lukt wel, heb genoeg saldo, simkaart is actief, roaming werkt aangezien smssen wel werkt, kan ook zonder problemen mijn saldo opvragen met sms,, maar ik kan niet bellen wat erg vervelend is. Heb het hele forum al uitgespit maar niets gevonden dat helpt.  Heb telefoons gewisseld, instellingen nagekeken maar niets helpt. Als ik probeer te bellen krijg ik een engelstalige computer stem aan de telefoon die aangeeft dat het gesprek niet tot stand kan komen. Zelfs bellen naar een Australisch nummer werkt niet. ook wisselen van roaming provider werkt niet (zit nu op Telstra)

icon

Beste antwoord door D1983 6 April 2021, 09:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @D1983, welkom op het forum!
Je hebt eigenlijk alle stappen wel uitgesloten zo! Ik zie dat je ook je gegevens al ingevuld had dus ik heb even meegekeken. Ik zie vanaf hier geen blokkades oid staan en je hebt (zoals je al noemde) zat beltegoed om te kunnen bellen vanuit Australië.

Zou je ook eens kunnen proberen je toestel op 2G/3G te zetten?
Misschien een domme vraag maar je zet wel de landnummers ervoor? +31 of 0031?
Welke APN heb je nu ingesteld staan?

Dank voor je suggesties.

 

Het 2g netwerk is hier niet meer in gebruik, met 3g werkt het ook niet. Ik kan wel smssen, gebeld worden en sms ontvangen, maar zelf bellen werkt niet. Ik gebruik de landcode, maar 0031 of +31 als prefix werkt beide niet.

Heb ook al diverse APNs uitgetest, incl. de bekende internet, maar niets werkt

Internetten werkt ook, maar zelf bellen nog steeds niet.

Ik heb een 3e telefoon geprobeerd, en daar is ook het zelfde probleem aanwezig. Mijn partner heeft ook een KPN prepaid sim kaart en heeft exact het zelfde probleem

 

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @D1983 
Na de 0031 moet je niet de 0 van het netnummer kiezen maar gewoon verder gaan zonder de 0
 

Dank voor je suggestie, ik gebruik geen 0.

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, dan zou ik het zo snel ook niet precies weten. Aan deze kant staat alles goed. Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat er iets met bereik of het lokale netwerk is maar daar kan ik helaas weinig nuttigs over zeggen. Ik heb deze vraag ook nog even bij mijn collega's van de technische dienst neergelegd. Het kan helaas wel even duren voordat dit opgepakt wordt. Zodra ik reactie heb zal ik hierop terugkomen.

Dank je Thomas. Ik heb contact met je collega van de Network Services Support desk en we zijn eea aan het testen. Ik laat weten als het opgelost is.

De service van KPN Network Services is excellent!

Ben heel goed en klantvriendelijk geholpen, na wat testen uitgevoerd te hebben en een netwerk reset werkte het na een paar dagen proberen spontaan weer. We zijn er helaas niet achter gekomen wat de exacte oorzaak was (mogelijk lag dit bij de Australische netwerkprovider) maar het uitgaand bellen werkt weer wat erg fijn is.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je terugkoppeling @D1983! Fijn dat jullie het toch hebben kunnen oplossen!