Beantwoord

prepaid sim GPS tracker koppelen

• 10 oktober 2017
  • 17 reacties
  • 2030 keer bekeken

Hoe kan ik de prepaid simkaart van mijn GPS tracker koppelen in mijn KPN??
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 11 oktober 2017, 10:25

Ja, dat klopt maar dan haal je de simkaart er toch even uit? Op een andere manier is het namelijk niet mogelijk.
Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Als je inlogt in MijnKPN kan je producten koppelen, daar kies je voor mobiel
Bedankt voor je antwoordt.
Een GPS app kan niet communiceren als je naar dat nummer een activerings code stuurt en het moet bevestigen, Het is geen telefoon!! Dus koppelen op die manier gaat gewoon niet.
Reputatie 7
Badge +30
Ja, dat klopt maar dan haal je de simkaart er toch even uit? Op een andere manier is het namelijk niet mogelijk.
Hallo Robin, is te omslachtig. Die gps tracker heb je niet voor de hand liggen snap je!!
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Ja ik snap best hoe zo'n GPS tracker werkt maar helaas is dit wel hoe het koppel-proces werkt voor MijnKPN.

Robin
Reputatie 7
Badge +27
Welkom op het forum, bigben! Om een mobiel abonnement of prepaid te kunnen koppelen in de MijnKPN wordt er per sms een code naar toe gestuurd. Je kunt dit dan ook alleen doen als je de simkaart in een toestel stopt dat sms'jes kan ontvangen, of als het toestel een beheerapplicatie heeft waarmee sms ontvangen kan worden.
Het is mij duidelijk. Mag ik U hartelijk danken voor het support.
Note: Je kunt toch niet iedere keer je sim eruit halen om je bel/sms tegoed te controleren!! anno 2017!!
Dus nog 1 keer eruit halen en aanmelden in "mijn kpn" daarna kan ik het tegoed wel controleren en bij houden c.q opwaarderen!!
Of heb ik het wederom mis??
Reputatie 7
Badge +27
Je kunt via de MijnKPN inderdaad zien hoeveel tegoed je nog hebt, en dit ook opwaarderen 🙂
Ik heb een gps tracker met een kpn simkaart, voorzien van mobiel internet en sms. Kaart heeft in een telefoon normaal internet. In de gps tracker werkt de sms prima, echter de de gprs functie doet het niet. APN staat op portalmmm.nl
Wat gaat hier mis
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Baarsjes, welkom op het forum! Balen dat de simkaart niet werkt in de gpstracker. Omdat je aangeeft dat de simkaart het in een telefoon wel doet, vermoed ik dat we het probleem in de instellingen van de gpstracker moeten zoeken. Wat kun je daar allemaal invullen?
Hallo,
APN staat op portalmmm.nl, geen inloggegevens.
tijd staat op 10 op 10 af
geen codes
Net LTE uitgezet middels mobiele telefoon, echter nu werkt SMS ook niet meer.
Tracker staat middels IMEI gekoppeld aan een website.
Is eenmaal in de lucht geweest daarna nooit meer..
Tracker ondersteund geen 4G.

Ik weet het nu even niet meer.
Reputatie 7
Badge +22
Hmm, heb je misschien nog wat meer info over de gps tracker? Wat voor merk en type?

@RobinFlikkema, heb jij misschien een tip of idee?
Het gaat om een inbouw premium tracker gekocht via vindt mij terug. De tracker heeft zich eenmalig gemeld op de website voor het volgen en daarna nooit meer. Al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen en opnieuw van data voorzien. Als ik de kaart in een mobiele telefoon plaats heb ik wel internet. Het 4 G gedeelte uitgezet.
Reputatie 7
Badge +22
Op de website van 'vindmijterug' kom ik nog het volgende tegen: Bij een aantal GPS trackers zult u zelf een sim kaart moeten plaatsen. De tracker werkt alleen als de pincode van deze sim kaart uit staat. De meeste providers hebben een eerste pincode beveiliging van ‘0000’. Deze pincode kunt u uitzetten door de sim kaart in een normale telefoon te plaatsen en vervolgens te deactiveren door naar menu>instellingen>beveiliging instellingen te gaan. Bij sommige telefoons werkt dit anders, raadpleeg dan de handleiding van het betreffende mobieltje of Google op ‘uitzetten pincode (naam telefoon)’.

Iets anders kan ik helaas ook niet verzinnen.
Reputatie 7
Badge +22
Zat het hem inderdaad in het uitzetten van de pincode, Baarsjes? Zo niet, dan ben ik bang dat ik ook geen oplossing heb.
Neen, ga eerst wel een prepaid simkaart proberen.
Reputatie 7
Badge +22
Oké, helemaal goed. Ik hoop dat dat wel werkt. 🙂

Reageer