Beantwoord

Prepaid sim in mobeye netspannings bewaker

  • 8 March 2021
  • 8 reacties
  • 79 keer bekeken

Ik heb een KPN prepaid nr in gebryuik voor mijn netspannings bewaker in mijn chalet. Om het beltegoed uit te kunnen lezen krijg je een sms code en ook voor het “toevoegen” in MijnKPN. Deze sms komt dan eventueel binnen maar wordt dus nergens gesignaleerd. De mobeye is een netspannings bewaker welke via de ingebouwde GSM module met sim kaart je waarschuwt als de netspanning is weg gevallen.

Een eventuele sms waarschuwing van KPN wordt ook niet gesignaleerd als er gedurende 5-6 maanden geen alarm is geweest. Nu zou er dus een (digitaal) alarm moeten komen om de betreffende externe alarmen op tijd te bewaken. Graag uw advies hoe dit buiten dit gsm nr om gecontroleerd kan worden.

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 9 March 2021, 10:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @Plaat52, ik help je graag op weg met je prepaid simkaart. 

Voor wat MijnKPN betreft, je zou de betreffende simkaart tijdelijk in een mobiele telefoon kunnen doen. Op die manier kan je de sms code wel ontvangen en het nummer koppelen in MijnKPN. Dat is een eenmalige handeling en op die manier heb je altijd inzicht in het nummer en beltegoed.

Voor wat het alarm betreft, doordat het buiten onze ondersteuning valt, kan ik je daar helaas weinig mee helpen. Ik snap dat 't lastig is dat je de waarschuwings-sms niet ontvangt. We hebben verschillende forumbezoekers met veel kennis, ik hoop dat er iemand in je topic langs komt die je verder kan helpen of dat je iets bruikbaars tegen komt elders op ons forum. Hopelijk kom je al verder door het nummer op bovenstaande manier te koppelen in MijnKPN. 

Goedenavond Alexandra, dank voor het bericht. Inderdaad het prepaid nr. zal ik zeker in MijnKPN zetten. Jammer dat er niemand van bijv de techniek of sales reageert. Je kan namelijk ook niet berichten en/of oproepen “doorschakelen” naar een ander KPN nr. Ook het dekkingsgebied is voor 2G GSM op de Veluwe een “wit gebied” wat aangeeft als slechte tot geen ontvangst.

Reputatie 7
Badge +19

@Plaat52 Geen probleem. Dat klopt: Met een prepaid mobiel nummer kan je alleen naar Voicemail doorschakelen. Helaas kan je een prepaid nummer niet doorschakelen naar een ander mobiel nummer. Als dat wel echt nodig is, kan je misschien denken aan een Sim Only abonnement, als dat mogelijk is in combinatie met het systeem dat je gebruikt.

Reputatie 6
Badge +8

Je kunt inderdaad SMS berichten die binnenkomen op het prepaid nummer van de melder niet inzien. 
Je kunt echter wel het tegoed van de prepaid kaart wel opvragen met de KPN Prepaid app.

Het belangrijkste is echter de controle of het systeem nog werkt. Bij de Mobeye apparaten die ik in het verleden wel eens gebruikte kon je instellen dat die om de x aantal dagen een test SMS verstuurden. Of je stuurt een SMS naar het prepaid nummer met de tekst CODE STATUS? en je krijgt een status overzicht via SMS als antwoord.

Goedemiddag Hsd, bedankt voor je reactie. Ja dat is bekend en ik heb ook de complete handleiding met codes. Alles werkt goed maar het ontvangen van een SMS bericht kan ik dus nooit uitlezen.  Het tweede “probleem” is dat het mobeye systeem met G2 werkt en KPN op de Veluwe toch enige “witte” gebieden heeft.

Reputatie 6
Badge +8

Ik snap niet precies wat het probleem is met het uitlezen van de SMS? Bedoel je als er SMSjes op de unit zelf binnenkomen van anderen? Wil je die kunnen uitlezen? 
 

 

SMS berichten doorschakelen kan helemaal niet, zelfs niet met een abonnement. Alleen gesprekken.

Als een prepaid nummer steeds binnen 180 dagen activiteit heeft (sms verzenden; gesprek tot stand brengen al is dit met jouw toepassing dus niet van toepassing) dan blijft ie geldig.

Dan moet er wel voldoende tegoed op staan. Eén keer in de anderhalf jaar opwaarderen is dan voldoende, denk ik zo. Dat kan via kpn.com/opwaarderen. Doe dan altijd beltegoed en geen bundel. Toegang tot het nummer om sms uit te lezen is daar volgens mij helemaal niet voor nodig.

Om het tegoed in de gaten te kunnen houden éénmalig aanmelden onder MijnKPN. Daarvoor moet ie, eventjes, in een telefoon om de sms met de aanmeldcode te kunnen ontvangen.