Vraag

Prepaid sim in tracker

  • 8 May 2021
  • 13 reacties
  • 218 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik gebruik een prepaid simkaart in mijn Gps-tracker , de tracker zit in mijn auto om die te kunnen volgen. 

Het verbruik van het prepaid nummer volg ik met de Kpn-prepaid app. Het probleem is dat ik om het starten van de prepaid-app het nummer in moet geven en er ter controle een code naar het prepaid nummer wordt gestuurd, het zal duidelijk zijn dat ik uit de tracker de verificatie code niet kan ontvangen. Kortom , hoe gebruik ik de KPN prepaid-app voor mijn tracker ? 

 

P.s. De eerste keer heb ik de prepaid sim in een telefoon gestopt om zodoende de prepaid-app te activeren, maar na verplaatsing van de simkaart van de telefoon naar mijn tracker kan ik dus de prepaid-app niet meer activeren.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Je kan je nummer koppelen aan een mijnkpn account, dan kan je het beltegoed ook inzien.

Reputatie 1
Badge

@Misja20 dank voor je reactie, klopt dat je het prepaid nummer ook aan mijn KPN kan koppelen, dat heb ik ook gedaan. Ik wil via de prepaid app het verbruik gespecificeerd kunnen volgen, dat is mogelijk met de prepaid app. En de specificaties van sms gebruik en data daar wil ik inzicht in.

Reputatie 6
Badge +6

Enigste mogelijkheid is dan toch echt even de simkaart terug stoppen in een toestel voor de verificatie, je zou daarna de simkaart er uit kunnen halen, en de app hoort dan alsnog te blijven werken voor zo ver ik weet.

Een andere manier is er denk ik ook niet.

Reputatie 1
Badge

@Misja20 Juist dat terugplaatsen van de telefoon naar de tracker werkt in de KPN-Prepaid app heel even maar houdt dat niet vast. Telkens opnieuw de simkaart heen en weer plaatsen is wat ik wil voorkomen.Dat is juist waarom ik via dit forum naar een oplossing zoek.

Hopelijk is er nog iemand die mij kan helpen.

Je kunt natuurlijk op je phone de browser openen en daarin inloggen op MijnKPN met je KPN ID.

Via de app is inderdaad sms controle. Via de website, ook met je phone mogelijk, niet. De app is in jouw gebruikssituatie (niet in een phone) dus niet bruikbaar.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Swag001, welkom! Er worden allemaal goede tips gegeven, super! Toch wil ik het graag nog even verder uitzoeken. Begrijp ik dat jij de sim al eens eerder in een telefoon hebt gedaan voor de verificatie sms? En dat de prepaid app nu alsnog constant om verificatie vraagt? Dat zou niet moeten namelijk. Na eenmalige verificatie moet het gewoon werken, voor zover ik weet. Je probeert niet nog meerdere 06-nummers aan te melden in de app? Per prepaid app kan je namelijk maar één telefoonnummer koppelen. Dus als jij er meerdere wilt koppelen, zou dat verklaren waarom je je steeds opnieuw moet verifiëren. Mocht dit niet zo zijn, wil je dan het betreffende 06-nummer en een telefoonnummer waar je op te bereiken bent in jouw profiel zetten? Dan zoek ik het voor je uit. 

Reputatie 1
Badge

@Marcia_  dank voor je reactie. In mijn profiel heb ik de nodige informatie gezet. Ik ga ervan uit dat je die in kan zien. Antwoord op je vraag of meerdere prepaid menners gebruik is , ik gebruik slechts één prepaid nummer, 

Gisteren opnieuw mijn prepaid sim even in mijn (reserve) telefoon gedaan om de prepaid app weer te activeren. Opnieuw werkt vandaag het gebruik van de prepaid-app niet meer zonder eerst weer verificatie procedure. Alvast dank voor het verder onderzoeken van mijn topic. Gr Loet 

Reputatie 6
Badge +6

Je hebt niet de Prepaid app opnieuw geïnstalleerd of zo?

Als je bv op een samsung galaxy de prepaid app hebt gedownload en de activatie gedaan, dan hoef je dat niet opnieuw te doen op dezelfde samsung galaxy, maar als je de prepaid app weer op een ander apparaat download, dan moet je dus wel weer de activatie doen.

Reputatie 1
Badge

@Misja20 bij mij houdt de prepaid-app de ingestelde telefoongegevens niet vast. Ik kan dus kort na de verificatie procedure de app gebruiken maar een dag later moet ik opnieuw de verificatie procedure doorlopen, en dat is niet handig omdat ik dan steeds de simkaart weer uit de tracker moet halen en in een telefoon stoppen.

Vandaar mijn topic , daar heeft KPN ook al op gereageerd en gaat ermee aan de slag voor nader onderzoek. 

Misja, bedankt voor je hulp.

 

Groet Loet 

Reputatie 7
Badge +30

@Swag001 ik vroeg me af of je al een terugkoppeling van mijn collega hebt gekregen en of je nog steeds tegen het probleem aanloopt!

Reputatie 1
Badge

@Marcia_ dag Marcia, helaas heb ik nog geen terugkoppeling ontvangen, het probleem ik ook nog niet opgelost. Gr Loet

Reputatie 7
Badge +30

Heel vervelend! Ik ga er opnieuw achteraan. 

Reputatie 1
Badge

@Marcia_  ik wacht je reactie af. Overigens zojuist weer een keer gecontroleerd, het probleem blijft.  Gr Loet