Beantwoord

Prepaid sim verlopen, hoe weer te activeren?

  • 25 January 2019
  • 4 reacties
  • 7626 keer bekeken

Ik heb jaren lang hetzelfde prepaid nummer gebruikt. Heb afgelopen periode in het buitenland gewoond (meer dan een jaar) en dit prepaid nummer in NL gelaten. Echter bij terugkomst in NL merk ik nu dat het nummer niet meer werkt.
Is dit nummer nog te herstellen/ Activeren?
icon

Beste antwoord door Susan_ 25 January 2019, 20:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond mrjb, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Laat ik meteen met de deur in huis vallen, een prepaid simkaart moet één keer de 6 maanden worden opgewaardeerd of gebruikt (in de zin van een belletje of sms'je). Indien dit niet gedaan wordt, wordt hij na zo'n 9 maanden gedeactiveerd. Dit valt helaas niet meer te herstellen, het nummer is dan uit de lucht.. Omdat je aangeeft dat het meer dan een jaar geleden is, ga ik er eigenlijk vanuit dat dit in jouw situatie ook het geval is.

Indien je weer gebruik wil maken van prepaid, kan je een nieuwe simkaart aanschaffen. Met in het achterhoofd, dat deze één keer in de 6 maanden gebruikt moet worden.

Heb je nog vragen hierover, dan weet je me te vinden!
Reputatie 7
Badge +21
@mrjb, ik heb geen reactie meer gehad. Ik ga er vanuit dat de informatie hierboven duidelijkheid heeft verschaft. Zo niet, dan hoor ik het graag.
Beste @Susan_

Bedankt voor je bericht en uitleg.
Is het mogelijk het oude nummer nog te heractiveren?
Reputatie 7
Badge +21
@mrjb, helaas niet. Het nummer wordt nu even niet gebruikt. Uiteindelijk kan hij weer uitgegeven worden, maar dit is niet aan te vragen.