Beantwoord

Prepaid simkaart activeren

• 9 juni 2015
  • 7 reacties
  • 1381 keer bekeken

Onlangs heb ik mijn abonnement van KPN om laten zetten in prepaid. Nu heb ik een nieuwe simkaart thuis gestuurd gekregen en die in mijn toestel gedaan na de datum dat mijn nummer omgezet zou worden. Ik zou hem nu moeten kunnen activeren door te bellen of te sms'en. Echter, als ik probeer iemand te bellen dan krijg ik een tekst dat deze functie niet beschikbaar is en smsjes verstuurt het toestel ook niet. Nu is het zo dat ik in het buitenland zit (wat ook de reden is waarom ik prepaid heb aangevraagd), maar als ik een Nederlands nummer bel of sms zou ik de nieuwe simkaart toch moeten kunnen activeren? De oude simkaart werkt niet meer.

icon

Beste antwoord door Kskolt 16 juni 2015, 17:10

Het probleem ligt hem in het feit dat ik in het buitenland zit. De prepaid simkaart kan alleen in Nederland geactiveerd worden. Geen oplossing dus, maar wel heel goede hulp bij het uitzoeken van dit probleem door .

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi , 

Welkom op het forum van KPN. Wat je zegt klopt, je kunt je simkaart activeren door te bellen. In dit geval lijkt er iets niet goed te gaan en ik wil graag voor je nakijken wat er precies niet goed gaat met het activeren, want dit is natuurlijk vervelend. Wil je me hiervoor een privébericht toesturen met hierin je 06-nummer en je simkaartnummer van je nieuwe simkaart? Dan ga ik ermee aan de slag voor je. 

Met hartelijke groet, 

Cindy

Het probleem ligt hem in het feit dat ik in het buitenland zit. De prepaid simkaart kan alleen in Nederland geactiveerd worden. Geen oplossing dus, maar wel heel goede hulp bij het uitzoeken van dit probleem door .

Kskolt schreef op 9 jun '15 om 13:31u
Onlangs heb ik mijn abonnement van KPN om laten zetten in prepaid. Nu heb ik een nieuwe simkaart thuis gestuurd gekregen en die in mijn toestel gedaan na de datum dat mijn nummer omgezet zou worden. Ik zou hem nu moeten kunnen activeren door te bellen of te sms'en. Echter, als ik probeer iemand te bellen dan krijg ik een tekst dat deze functie niet beschikbaar is en smsjes verstuurt het toestel ook niet. Nu is het zo dat ik in het buitenland zit (wat ook de reden is waarom ik prepaid heb aangevraagd), maar als ik een Nederlands nummer bel of sms zou ik de nieuwe simkaart toch moeten kunnen activeren? De oude simkaart werkt niet meer.

Ik heb exact hetzelfde probleem. Heel vervelend! In Nederland heb ik een paar maanden geleden bij een KPN Business Centre overlegd over het overstappen van abonnement naar prepaid, aangezien ik naar het buitenland ging verhuizen. Mij werd geadviseerd om prepaid te nemen en dit te activeren na de opzegtermijn vh abonnement. Nu woon ik dus in het buitenland en wil ik mijn nieuwe simkaart activeren. Maar dat werkt dus niet. Is er geen oplossing? Op dit forum las ik dat je wel een abonnement kunt activeren in het buitenland. Ook opwaarderen zou moeten kunnen in het buitenland.

Reputatie 7
Badge +24
; sorry voor de late reactie! Je kunt je simkaart alleen in Nederland activeren. Dit door verbinding te maken met een ander nummer. Hier kan ik je niet op afstand bij helpen helaas, anders had ik dat graag gedaan. 

; heb onlangs gehoord dat ik voor het bellen vanuit het buitenland minstens 1x per halfjaar gebruik moet maken van het Nederlandse netwerk (d.w.z. in Nederland moet zijn). Is dat inderdaad zo? Dan heb ik wel heel slecht advies gekregen van het KPN Business Centre over het overstappen naar prepaid ivm mijn verhuizing naar het buitenland.

Reputatie 7
Badge +24
; het activeren lukt alleen op Nederlands netwerk. Daarna dien je eens per half jaar de simkaar te gebruiken. Dat kan op Nederlands of Buitenlands netwerk. Als je een betaalde verbinding maakt, dan is het goed 🙂. Heb je zo voldoende informatie? 

; wist je bovenstaande? Ik moest ervoor bellen naar een collega van de afdeling prepaid namelijk. 

Reputatie 7
Badge +31

Cindy_ schreef op 29 feb '16 om 13:40u

@Brechje2; het activeren lukt alleen op Nederlands netwerk. Daarna dien je eens per half jaar de simkaar te gebruiken. Dat kan op Nederlands of Buitenlands netwerk. Als je een betaalde verbinding maakt, dan is het goed Smiley Vrolijk. Heb je zo voldoende informatie? 

@PeterG; wist je bovenstaande? Ik moest ervoor bellen naar een collega van de afdeling prepaid namelijk. 

Eh, we hadden hier nog niet zo lang geleden iemand in Noorwegen (kan het topic helaas niet vinden) waarvan de prepaid steeds verliep ook al belde deze ermee. Ik twijfel aan de informatie die je van je collega hebt gehad.

Zelfs regelmatig opwaarderen bij permanent verblijf in het buitenland werkt volgens mij niet voor geldig houden. Maar ik adviseer een NL prepaid nummer sowieso niet bij lang verblijf of wonen in het buitenland.

De omschrijving hier gaat zeker uit van gebruik in Nederland. Niet permanent gebruik in het buitenland.

https://mobiel.kpn.com/sim-only-prepaid

Reageer