Beantwoord

prepaid simkaart activeren lukt niet vanuit Bonaire

  • 2 March 2021
  • 9 reacties
  • 179 keer bekeken

kan mijn prepaid kaart niet activeren heb het wel nodig want ik blijf een paar maanden op dit eiland



Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 4 March 2021, 12:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hallo @Agnes Evangeline, welkom hier op het forum!

Wat lastig dat het niet lukt om je prepaid simkaart te activeren. Zou je in jouw forumprofiel de volgende gegevens willen achterlaten: 06-nummer en simkaartnummer. Als je hier een seintje geeft zodra je dat hebt gedaan, zullen we zo gauw mogelijk met je meekijken! 

Hallo ik heb het 06-nummer en simkaartnummer ingevuld in mijn Forumprofiel.

Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je gegevens @Agnes Evangeline, ik heb het verzoek ingediend de kaart voor je te laten activeren! Je zou daar dadelijk een sms over moeten krijgen!

Mijn sim is inderdaad geactiveerd. Ik heb een sms ontvangen van KPN op mijn sim. Ik kan de MijnKPN app gebruiken. Ik heb ook het extra bel tegoed ontvangen. Echter: ik kan nog steeds niet bellen en niet gebeld worden. Ik ben op Bonaire. En gebruik Chippie / KPN (Chippie zit op het KPN netwerk).

Onduidelijk: heb dus wle een sms ontvangen van KPN, maar kan zelf niyt bellen , een sms versturen of gebeld worden. Graag hulp, waar dit aan ligt.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Agnes Evangeline, ik vermoed dat dat met je beltegoed te maken heeft.
Bonustegoed en bundels kun je buiten Europa niet gebruiken namelijk en in Bonaire gelden de onderstaande tarieven:
 

Zone 4: Rest van de wereld 

  • bellen  €2,55 per minuut
  • gebeld worden  €2,04 per minuut 
  • sms €0,77 per sms
  • mobiel internet  €2,50 per MB

Dat is de reden dat ik prepaid heb. En het betreft enkel sms en bellen.

Dus het bovenstaande van de bundels heeft hier dan niet mee te maken, dat ik niet kan bellen of smssen.

Graag een andere oplossing hiervoor.

Bellen: Ik krijg de melding : “the number you called is undsigned or disconnected” terwijl ik weet dat dat nummer ok is.

SmS: <Failed>

Graag hulp

 

Hallo @Agnes Evangeline  

Via je reactie lees ik dat je een dual-sim telefoon gebruikt met 2  simkaarten. Staat simkaartenbeheer,  bellen en sms goed ingesteld?

Reputatie 7
Badge +20

Daar gaat dan waarschijnlijk iets anders niet helemaal goed. Ik zie vanaf hier geen blokkades of iets in die richting. Administratief staat alles goed.
Kun je eens proberen te verbinden met een van de andere netwerken? En kun je voor de zekerheid ook je toestel nog eens herstarten?

Reputatie 7
Badge +20

@Agnes Evangeline ik heb niets meer van je gehoord. Is het nog gelukt?