Vraag

Prepaid simkaart buiten EU werkt maar half of niet

  • 31 August 2020
  • 27 reacties
  • 248 keer bekeken

Ik heb het overzetten van mijn abonnement naar prepaid ivm langer verblijf in het buitenland buiten EU al in Nederland geregeld. Kreeg vandaag ook SMS dat reguliere abonnement is gestopt en mededeling dat ik via een SMS naar 1266 Saldo extra prepaid tegoed zou kunnen krijgen. SMS komt echter niet aan. Ik krijg wel SMSjes vanuit Nederland van KPN en anderen. Maar men kan mij niet bellen. Graag assistentie.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Hoi @Arjan Flipse . Welkom op het forum.

Heb jij het toestel al even herstart? (volledige herstart) . Dat wil nog wel eens helpen.

Mocht dat niet helpen kun je dan je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt? Graag zo veel mogelijk relevante informatie inclusief mobiel nummer. 

Volledige herstart nog maar eens gedaan maar werkt niet. Vanuit de FIlippijnen lijkt het alsof het niet mogelijk is om naar 1266 te SMS-en om de simkaart van tegoed te voorzien. Mijn oude simkaart werkt inmiddels niet meer. Maar of mijn oude nummer nu gekoppeld is aan de nieuwe prepaid kaart????

Reputatie 7
Badge +20

Zou je in het opmerkingsveld in je profiel beide simkaartnummers willen vermelden? Dan kijk ik welke nu actief zou moeten staan!

Ik kan niet in mijn profiel dus maar even zo. 

admin: gegevens verstopt

 

Ik heb het prepaid abo gevonden en die was nog niet geactiveerd. Ik heb dat nu aan onze kant geprobeerd te doen.

Volgens mij is dat normaliter niet mogelijk als jij in een ander land bent, dus of het werkt kan ik niet beloven.

Kun jij je telefoon nog eens herstarten en kijken of het effect heeft gehad?

Ik kreeg een sms dat kaart geactiveerd is. Maar ik kan nog steeds niet gebeld worden. Ook SMS sturen naar 1266 lukt niet. 

Dit is werkelijk dom. Ik vraag KPN om advies dat ik opvolg en nu zou het niet zo kunnen? Ik kon mijn nieuwe prepaid simkaart pas activeren nadat mijn abonnement was geïndigd.  Dat duurde nog even en ondertussen moest ik naar het buitenland….. En nu? 

 

Arjan

Reputatie 7
Badge +30

Wil je de oude kaart nog eens proberen? Heb je die nog? Het lijkt erop dat die nog actief is op de prepaid!

Heb ik zojuist geprobeerd. Ik krijg wel sms van jullie (en kan ook van anderen ontvangen) maar telefoon in en uit werk niet en text uit ook niet. Volgens mij moeten jullie alles open zetten op mijn oude simkaart maar met het prepaid abonnement. 

 

Is het een probleem dat ik de prepaid in een andere telefoon heb zitten dan de telefoon met de oude simkaart? Ze staan beiden aan en gebruiken lokale wifi.

Het probleem is nog steeds niet opgelost. Kan ik hierover mailen? Dit schiet niet op. 

 

Je kunt niet met ons mailen, @Arjan Flipse .  

Je reageert nu met 2 accounts. In het @Arjan Flipse  account zie ik profiel informatie staan.  Kun je daar nogmaals beide SIM kaart nummers vermelden en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt? 

Excuses dat ik hier alweer om vraag maar we willen even alles inzichtelijk hebben.

Hallo Erwin, nog maar weer een keer ingevuld in het profiel. Hoop dat er nu een oplossing komt

 

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor het invullen, Arjan. Hoe ben je aan die nieuwe simkaart gekomen? Want bij een overzetting van abonnement naar prepaid krijg je in de basis geen nieuwe simkaart, de oude blijft gewoon actief. Het enige wat je dan hoeft te doen, nadat het abonnement is gestopt en de prepaid ingegaan, is het toestel herstarten. En dat is ook wat ik hier in het systeem zie: de actieve simkaart is de oude. Qua netwerkinstellingen ziet alles er ook goed uit, er zitten geen blokkades op dingen. Ik begrijp uit je eerste bericht dat je wel sms’jes ontvangt, maar je kunt niet versturen? En mensen kunnen jou niet bellen geef je aan. Kun jij wel uitbellen?

Als ik probeer te bellen krijg ik: You call could not get through because your call barring is on. Ik heb gezocht of ik dat kon deactiviteren maar via de lokale provider krijg ik wel instructies maar als ik die volg krijg ik een onbekende fout. Ik kan nog steeds alleen SMS ontvangen. Niet versturen.

 

De nieuwe simkaart heb ik toegestuurd gekregen van KPN. Van dezelfde persoon die mij ook adviseerde om over te stappen op prepaid. 

Reputatie 7
Badge +30

Ah, kijk, daar wordt het duidelijker van. Dank je, Arjan. Ik heb er alleen geen oplossing voor. Call barring is niet iets dat vanuit ons komt en ook niet door ons verholpen kan worden :( Dit is een informatief topic om hiervoor eens door te nemen.

Wat betreft die nieuwe simkaart, die kun je negeren. Dat is niet degene die actief is volgens onze systemen. Probeer, met de oude simkaart, of je wel gebruik kunt maken als je handmatig een ander mobiel netwerk selecteert.

Ik heb mijn oude Iphone die alleen voor mijn Nederlandse nummer gebruik volledig gereset. Maar nog steeds staat call barring aan. Globe, de Filippijnse provider waarmee KPN, neem ik aan, overeenkomsten heeft, stelt dat het niet aan hun ligt en dat zij niet bij de gegevens van de simkaart kunnen. Jullie zeggen dat jullie niet het probleem zijn. Ik neem aan dat Apple zal zeggen dat ook zij niet het probleem zijn. Moet ik bijeenkomst beleggen tussen deze drie partijen? 

Ik neem aan dat ik niet de enigste ben met dit probleem. 

 

Ben ondertussen stapje verder. Het ligt niet aan Apple. In een Samsung heb ik hetzelfde probleem. 

Globe telecom de lokale provider zweert mij dat bij hen alles open staat maar zij kunnen geen KPN simkaart checken.  Ik neem aan dat KPN samen werkt met deze locale partner want met abonnement van mijn partner kan ik gewoon bellen maar pre-paid dus niet. Mijn vraag is dan ook of jullie twee eens met elkaar kunnen communiceren om dit op te lossen? 

Hierbij antwoord van de Filippijnse provider Globe Communications. 

Op mijn verzoek om uit te zoeken wat hun overeenkomst is met KPN krijg ik dit antwoord.

Alright. We advise you to switch from the following partner network we have in Belgium: Proximus (Belgacom Mobile) Mobistar (Mobistar S.A) KPN Group Belgium (Formerly Base NV/SA) Network Code 206-01 206-10 206-20 Short Code BELTB BELMO BELKO Network Type GSM 900/1800 GSM 900 GSM 1800 Handset Display B PROXIMUS / BEL PROXIMUS Mobistar/ B Mobi*/ Belmo/ Bel10/ M* BASE/ Orange/ BEL 20/ 206-20

 

Globe is enigste provider die ik in mijn huis kan ontvangen.

 

Reputatie 7
Badge +20

Zou je (om het te testen) eens buitenshuis via een ander netwerk kunnen proberen? 

Moest ik voor op de fiets stappen. Andere netwerk SMART werkt ook niet. Krijg geen melding call barring is on maar dat de telefoon die ik bel niet bereikt kan worden. Terwijl ik die telefoon in mijn andere hand heb en er gewoon mee kan bellen. 

Ook Text SMS uitgaand werkt niet. Ook via het andere netwerk werkt de KPN-abonnementskaart van mijn partner wel gewoon. Prepaid diensten waar voor betaald moeten worden werken niet. Dus inkomende SMS van KPN krijg ik wel. 

@Arjan Flipse : Ik heb je issue voorgelegd aan een specialist. Ik zal eerlijk zijn, ik weet absoluut niet zeker of hier een oplossing voor is maar laten we zijn antwoord even afwachten.

Ik kan vandaag sms versturen. Iemand kon mij bellen maar die persoon terug bellen kan ik niet en ook andere nummers kan ik niet bellen.

Reputatie 7
Badge +30

Goed nieuws! Ik zie dat wij nog geen reactie vanuit onze specialisten hebben. Daar is dus verder nog niets in veranderd. Wel zie ik dat je tegoed erg laag is nog. Het bellen en gebeld worden binnen de Filipijnen kost 2,55 euro per minuut. Dit heb jij niet meer als tegoed. Dat zal op dit moment de reden zijn dat bellen niet meer lukt.

 

Om verwarring te voorkomen: je hebt nog wel bonustegoed, maar dit kan je helaas niet gebruiken in het buitenland. Als laatste zie ik ook dat jouw beltegoed wordt opgemaakt door mobiel internet. Ik adviseer je om dit uit te zetten op jouw toestel. Dit is namelijk ontzettend duur en kost je zo je hele bundel :-(.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Arjan Flipse  ik zie dat je inmiddels weer nieuw beltegoed hebt maar ik zie geen uitgaande gesprekken meer staan. Ik krijg nog twee vragen doorgespeeld. in de phone app op je toestel kan ook ingesteld staan dat je gesprekken vanuit het buitenland geblokkeerd hebt staan. Ook is het belangrijk dat als je een nummer in Nederland belt je dit nummer volledig inclusief landcode belt. Dus 0031********* Kun je dit beide nog testen?

Met 0031 bellen deed ik altijd al standaard. Maar dat werkt nog steeds niet. 

Soms krijg ik ineens wel een oproep binnen (als gemiste oproep) maar ik kan niet terugbellen. Als ik mensen in Nederland vraag om mij te bellen krijgen zij telefoon niet bereikbaar te horen. 

Ik heb zelf nooit call barring ingesteld. 

Globe company geeft je wel de optie om call barring in te stellen om op te heffen maar als ik die instructies doorloop dan krijg ik een berichtje terug. Error performing request. Unknown Error en Setting deactivation failed Voice call barring all incoming . 

 

Als ik sim van mijn partner in de telefoon doe dan werkt alles wel gewoon. Dat is nog een betaald abonnement.Â