Beantwoord

Prepaid simkaart gezocht

• 3 november 2016
  • 25 reacties
  • 358 keer bekeken

Ik ben op zoek naar een specifiek prepaid simkaartje met een specifiek telefoonnummer. Weet iemand hoe ik dit kaartje kan vinden? En dat ik weet in welke winkel dit kaartje ligt? Ik weet het simkaart nummer ervan.
icon

Beste antwoord door Erik_ 4 november 2016, 10:38

Hoi Vox, welkom op het forum! Ik begrijp dat je een specifiek telefoonnummer wilt hebben. Je hebt nu het simkaartnummer en wilt weten waar die simkaart dan te krijgen is. Daar kan ik kort over zijn: dit kan helaas niet. Wij hebben geen inzage in waar specifieke simkaarten zijn. Voorraadtechnisch is alleen inzichtelijk hoeveel de winkels nog van verschillende dingen in voorraad hebben.
Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Als het in een winkel ligt is de kans klein dat je het vindt. Maar als je het simkaart nummer weet kan je een vervangende simkaart aanvragen 🙂

https://www.kpn.com/service/mobiel/sim-kaart/aanvragen.htm
Jah dat had ik ook gevonden. Maar als ik dat doe wordt het kaartje in de winkel onbruikbaar en niemand weet dat het om die gaat.
Daarom zoek ik naar de winkel waar hij ligt
Reputatie 7
Badge +30
Je verhaal is erg onduidelijk. Hoe weet je het simkaartnummer van een simkaart waarvan je niet het telefoonnummer weet?
Het telefoon nummer weet ik
Het simkaartnummer weet ik
Dat het een prepaid kaartje is weet ik
En dat het nummer niet in gebruik is weet ik
Het enige wat ik niet weet is in welke winkel ik precies dat kaartje kan kopen

Ik wil het telefoon nummer namelijk porteren naar een abonnement, maar dat kan alleen als ik dat kaartje in handen heb
Dus de vraag: hoe kan ik vinden waar dat specifieke kaartje zich bevind?
Reputatie 7
Badge +30
Mag ik dan vragen hoe je het simkaartnummer weet?
Dat mag
Via de KPN klantenservice wist ik dat het een prepaid was wat niet in gebruik is. Deze verwees mij naar een KPN XL store en daar hebben ze mij het simkaartnummer weten te vertellen.
Reputatie 7
Badge +27
Hoi Vox, welkom op het forum! Ik begrijp dat je een specifiek telefoonnummer wilt hebben. Je hebt nu het simkaartnummer en wilt weten waar die simkaart dan te krijgen is. Daar kan ik kort over zijn: dit kan helaas niet. Wij hebben geen inzage in waar specifieke simkaarten zijn. Voorraadtechnisch is alleen inzichtelijk hoeveel de winkels nog van verschillende dingen in voorraad hebben.
Reputatie 7
Dit wordt zoeken naar een speld in wel 100 hooibergen. Weet je wel hoeveel winkels er in Nederland Prepaidpakketten verkopen? Er wordt niet geregistreerd welke nrs. naar welke winkel wordt gestuurd. Dus moeten al die medewerkers van al die supermarkten, sigarenmagazijnen en (al dan niet onafhankelijke) telecomwinkels in heel Nederland voor jou gaan kijken welke nrs er in hun voorraad zit? Hoe bereik je die allemaal?
Ga er maar van uit dat dit niet boven water komt. :(

Dat simkaartnr. heb je ook niks aan. Omdat het nr. een inactief prepaid nr. is is het ook onmogelijk om het, alleen met het kaartnr., over te laten zetten naar een abonnement. Het nr. zal eerst actief moeten zijn en daarvoor moet je het vinden. Zie boven... 😉
Hmm helaas
Toch bedankt voor jullie antwoord. Maar dan houd het helaas op inderdaad
Reputatie 7
Badge +30
Weet je ook de PUK code, of heb je zin om die los te peuteren bij de KPN klantenservice (je kan immers het nummer + simkaartnummer vertellen) en 10€ durft in te zetten dan kan je een vervangende Prepaid simkaart kopen.
Ik neem aan dat je bij stap 2 je adresgegevens in kan vullen, maar hier ben ik niet 100% zeker over.
https://www.kpn.com/service/mobiel/sim-kaart/aanvragen/prepaid-sim-kaart.htm

Zolang je niet liegt is er niet veel aan jou te verwijten. Daarnaast toon je aan dat KPN blijkbaar hun zaakjes niet voorelkaar heeft en jij zomaar iemand anders zijn of haar (in dit geval eigenaarloos, maar eventueel krijgt deze sim nog een eigenaar) sim kan vervangen.
Natuurlijk is het niet helemaal 100% zoals KPN het formulier in gedachte heeft...

Daarnaast is het opmerkelijk te noemen dat zo'n KPN Medewerker zomaar een simkaartnummer verschaft
@Robin Flikkema
Is dat geen diefstal? Ik bedoel, ik betaal er wel voor, maar er is dan nogsteeds een kaartje ergens in Nederland in een winkel waar ik een nieuwe voor aanvraag, dus die in die winkel gaat niet meer werken dan.
Vandaar de vraag of ik die winkel kon achterhalen 😛
Reputatie 7
Badge +30
@Robin Flikkema
Is dat geen diefstal? Ik bedoel, ik betaal er wel voor, maar er is dan nogsteeds een kaartje ergens in Nederland in een winkel waar ik een nieuwe voor aanvraag, dus die in die winkel gaat niet meer werken dan.
Vandaar de vraag of ik die winkel kon achterhalen :P

Nouja het is zeker niet hoe de winkel, en KPN het voor ogen hebben, en als KPN het goed doet krijg je die PUK code niet (immers die alleen aan de eigenaar van de simkaart verschaft mag worden)
Als iemand je kaartje vindt maar jij hebt een nieuwe/vervangende geactiveerd dan is sowieso het oude simkaartje vervallen en wordt misbruik voorkomen. Dit is voor jou pech, maar van diefstal is geen sprake. Je bent het verloren misschien, misschien een moment van onachtzaamheid. Vergeten en verdergaan zou ik zeggen, tis niet anders.
En voortaan dit niet herhalen.. 🙂
Reputatie 7
Badge +30
Als iemand je kaartje vindt maar jij hebt een nieuwe/vervangende geactiveerd dan is sowieso het oude simkaartje vervallen en wordt misbruik voorkomen. Dit is voor jou pech, maar van diefstal is geen sprake. Je bent het verloren misschien, misschien een moment van onachtzaamheid. Vergeten en verdergaan zou ik zeggen, tis niet anders.
En voortaan dit niet herhalen.. :)

Ik denk dat je het verhaal verkeerd leest.
Is dat zo, ik weet het niet. Ik las de reactie van SjorsK en datgene wat je aanhaalt. :)

Gewoon de pech accepteren zou ik dus dan zeggen...iets wat we allemaal, ik dus ook, denk ik,

Winkels kunnen gesloten, verbouwd worden.....vind hem dan maar eens. Auto parkeren in parkeergarage, kaartje verloren, tja wijze les trekken. .hoe voorkom ik dit voortaan.

. Pech happens.
Reputatie 7
Hij is het kaartje niet verloren, Dreekuh. TopicStart al gelezen?
Er staat...en dat ik weet in welke winkel het ligt ?

Jazeker beste PeterG. er staat een vraagteken - geen punt geen uitroepteken.
Weet iemand hoe ik dit kaartje kan vinden?
Reputatie 7

Ja. Hij zoekt één bepaald telefoonnummer. Dat staat op een nog niet verkochte prepaidkaart van KPN naar het schijnt.
En het antwoord op die vraag is: Zorg dat iédereen in álle winkels in heel Nederland waar die prepaidkaartjes verkocht worden even naar de voorraad kijkt. Niet uitvoerbaar dus.

Oplossing van Robin gaat volgens mij ook niet op. Het lijkt mij dat van een nog niet geactiveerd prepaidnummer niet bij voorbaat een nieuwe sim uitgegeven kan worden.
Er staat...en dat ik weet in welke winkel het ligt ?

Jazeker beste PeterG. er staat een vraagteken - geen punt geen uitroepteken.

Ik ben hem niet verloren, ik wil dit specifieke kaartje kopen. En daarom moet ik weten welke winken dit specifieke kaartje in zijn kast heeft liggen
Beste PeterG.

Praktijkvoorbeeld.
Ik heb een prepaid gekocht. De simkaart zit met de pin en pukcode in een gesealed verpakking. Er staat bijvoorbeeld standaard een hoeveelheid beltegoed op en het telefoonnummer, volgens mij ook het simkaartnummer.
Reputatie 7
Beste PeterG.

Praktijkvoorbeeld.
Ik heb een prepaid gekocht. De simkaart zit met de pin en pukcode in een gesealed verpakking. Er staat bijvoorbeeld standaard een hoeveelheid beltegoed op en het telefoonnummer, volgens mij ook het simkaartnummer.
Dan snap je nog steeds de probleemstelling van de topicstarter niet. Lees het bericht dat hij net voor jou plaatste even! 😉 :D
Hij heeft de kaart namelijk nog niet gekocht....
@VoxLarynxx.
Wat je vraagt is echt moeilijk om te verwezenlijken. Wanneer ik het vergelijk met telefoon verlies...Android apparaatbeheer - Apple find my phone - anders ik weet het, maar meer mogelijkheden.
Beste PeterG.

Praktijkvoorbeeld.
Dan snap je nog steeds de probleemstelling van de topicstarter niet. Lees het bericht dat hij net voor jou plaatste even! 😉 :D
Hij heeft de kaart namelijk nog niet gekocht....

Peter toen ik dat plaatste stond dat voor mij nog niet te lezen op het scherm..
Maar het is een patatje moeilijk. 🆒
Reputatie 7
Maar het is een patatje moeilijk. 🆒Precies! Vind maar eens een snackbar waar je dát kan krijgen ha ha. Toffe vergelijking. 😃
Maar het is een patatje moeilijk. 🆒Precies! Vind maar eens een snackbar waar je dát kan krijgen ha ha. Toffe vergelijking. :D

Ik weet het, had natuurlijk gehoopt dat er iets uit kwam maar ging er al niet van uit

Reageer