Beantwoord

Prepaid simkaart met €10 belwaarde activatie lukt niet

  • 18 September 2021
  • 14 reacties
  • 141 keer bekeken

Ik heb via bol een prepaid simkaart met €10 belwaarde op gekocht, maar krijg deze niet geactiveerd.

Reeds geprobeerd:

- gsm opnieuw opgestart

- via kpn app en prepaid app (krijg geen verificatie code)

- 2 accounts aangemaakt want er stond ergens dat je voor prepaid een ander soort account moest maken

- via website kpn staat dat hij reeds geactiveerd is, op de apps niet 

- bellen gaat niet, test sms naar mijn ander nr wel.. 

Help :(

 

icon

Beste antwoord door Gnarley Quinn 20 September 2021, 12:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Hoi, je eerste keer, dus welkom op het forum :relaxed:

Heb je al gecheckt wat de uiterste activatiedatum van het pakket was? Misschien heeft Bol (of was het een wederverkoper?) je een te oud pakket toegestuurd?

Hoi, je eerste keer, dus welkom op het forum :relaxed:

Heb je al gecheckt wat de uiterste activatiedatum van het pakket was? Misschien heeft Bol (of was het een wederverkoper?) je een te oud pakket toegestuurd?

Bedankt en ja die heb ik al gechecked, ongeactiveerd is hij geldig tot 25/11/'22 ...

En net gemerkt dat ik toch geen sms kan sturen, of toch niet meer. Krijg dan een 'fout 38' melding. Bij het bellen naar een willekeurig nummer krijg ik steeds te horen dat die persoon nu geen gehoor kan geven.. 

Hmm, ik denk dat een kpn moderator wel de status kan achterhalen.

Hiervoor dan even het betreffende nummer vermelden in je forumprofiel onder bv Persoonlijke opmerkingen.

Hmm, ik denk dat een kpn moderator wel de status kan achterhalen.

Hiervoor dan even het betreffende nummer vermelden in je forumprofiel onder bv Persoonlijke opmerkingen.

Heb ik net gedaan, alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @Gnarley Quinn, ik ben voor je de systemen ingedoken. Ik heb voor je op de activatieknop gedrukt en als het goed is moet je nu kunnen bellen, gebeld worden en sms'en dient nu ook te werken. 

Goedemorgen @Gnarley Quinn, ik ben voor je de systemen ingedoken. Ik heb voor je op de activatieknop gedrukt en als het goed is moet je nu kunnen bellen, gebeld worden en sms'en dient nu ook te werken. 

Dag Jeroen,

Bedankt voor de activatie! Ik kan inderdaad smsen en heb me kunnen aanmelden op de prepaid app. Er stond wel maar €2,30 op de sim ipv de beloofde €10, maar heb ze ondertussen opgewaardeerd. Ben al blij dat ze werkt! Maar wat wel nog niet lukt is bellen, nu krijg ik te horen dat het nummer dat ik wil bellen niet in gebruik is..

Groetjes

 Er stond wel maar €2,30 op de sim ipv de beloofde €10

@Gnarley Quinn . Dat klopt. Er is bij aankoop 2,50 tegoed opdat je kunt bellen om 'm te activeren. Die 7,50 krijg je als aanmeldtegoed bij registratie via MijnKPN. Dat aanmeldtegoed kun je alleen checken door te 'bellen’ naar *107#.

De 7,50 wordt aangesproken voor bellen en sms’en in nederland.

Prepaid blijft geldig indien er steeds binnen 180 dagen mee gebeld (via kpn met verbinding), gesms't, of internet via 4G gebruikt wordt.

 Er stond wel maar €2,30 op de sim ipv de beloofde €10

@Gnarley Quinn . Dat klopt. Er is bij aankoop 2,50 tegoed opdat je kunt bellen om 'm te activeren. Die 7,50 krijg je als aanmeldtegoed bij registratie via MijnKPN. Dat aanmeldtegoed kun je alleen checken door te 'bellen’ naar *107#.

De 7,50 wordt aangesproken voor bellen en sms’en in nederland.

Prepaid blijft geldig indien er steeds binnen 180 dagen mee gebeld (via kpn met verbinding), gesms't, of internet via 4G gebruikt wordt.

Ok, bedankt voor de snelle service ☺️.

Nog een prettige dag.

Groetjes

 

@Jeroen_dB 

Kan er aub nog eens gekeken worden? Bellen en smsen lukt niet, ik kan er ook geen bericht naar sturen.. wel ok met te koppelen in mijnKPN en prepaid app.

Beste,

 

Gisteren werd mijn sim geactiveerd en ik kon toen wel een eenmalige sms sturen, daarna niet meer. Als ik naar mijn kpn nummer bel krijg ik te horen dat het nummer niet in gebruik is, omgekeerd als ik met mijn kpn nummer bel naar een willekeurig nummer krijg ik dezelfde boodschap. Bij een sms krijg ik een fout 38

Ik zie wel dat ik verbonden ben met het netwerk (volle servicebars) en ook zie ik het nummer in beide kpn apps.. heb €10 betaald, €10 opgewaardeerd..ze mag wel eens beginnen werken hoor. 

*Admin: samengevoegd met bestaand topic

 

 

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Gnarley Quinn, zojuist is er een testcall gedaan naar jouw nummer. Het nummer gaat wel gewoon over en daarna naar de voicemail. Er zijn ook vanuit KPN sms berichten verstuurd met informatie over Prepaid. Heb je die ontvangen?

Hallo @Gnarley Quinn, zojuist is er een testcall gedaan naar jouw nummer. Het nummer gaat wel gewoon over en daarna naar de voicemail. Er zijn ook vanuit KPN sms berichten verstuurd met informatie over Prepaid. Heb je die ontvangen?

Ik heb de oproep gezien, maar niet in de mogelijkheid om nu op te nemen. Ik heb geen smsen ontvangen.. 

Groetjes

Hallo @Gnarley Quinn, zojuist is er een testcall gedaan naar jouw nummer. Het nummer gaat wel gewoon over en daarna naar de voicemail. Er zijn ook vanuit KPN sms berichten verstuurd met informatie over Prepaid. Heb je die ontvangen?

Smsen lukt ondertussen wel, bellen niet. Zijn er instellingen die misschien op mijn gsm moeten veranderd worden daarvoor? Mobiel netwerk staat aan, roaming ook, ik zie service bars.. maar bellen wil maar niet lukken..

Groetjes