Beantwoord

Prepaid simkaartje om vanuit buitenland te internetten

Reputatie 1
Ik ben op zoek naar een prepaid kaartje voor in mijn Huawei router, die ik in mijn camper heb, zodat ik vanuit binnen- en buitenland kan internetten.
Een kennis adviseerde mij onbeperkt online van €7,50 van KPN te nemen.
https://www.kpn.com/prepaid/bundels/internet.htm
Mijn vraag is kan ik daarvoor gewoon een prepaid kaartje kopen / halen en dat nummer toevoegen aan mijn KPN en dan het onbeperkt online activeren ?
Of zijn dat aparte simkaartjes die ik bv in de KPN winkel moet halen of apart moet bestellen ?
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 30 november 2017, 17:08

Dan KPN onbeperkt online werken, maar nogmaals dat is enorm traag.
Vodafone YOU, is €10 per maand dat je de bundel aan hebt (kan je elke maand aan en uit zetten) en krijg je 1 GB (of meer tegen meer €'s). Dat werkt veel sneller. Wel heb je een snelheidslimiet.

Verbruik daarvan is lastig te zeggen. Zelf internet ik best vaak over mobiel internet maar dat is niet super veel data.

Je kan sowieso beide proberen (kost je hooguit een paar tientjes) en dan kan je de snelheid ervaren en de datalimiet en weet je ook wat je ongeveer gebruikt.

Robin

Bekijk origineel

75 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Dat kan je gewoon op een normaal prepaid kaartje doen ja, de snelheid van die bundel is wel extreem traag. Als je niet per se onbeperkt internet nodig hebt zou ik naar iets anders kijken.

Robin
Reputatie 1
Ik weet niet wat ik zal gaan gebruiken maar het zal alleen in de avond uren zijn en dan berichtjes ontvangen en beantwoorden en mails en een beetje surfen maar geen youtube of wat dan ook
Ik heb geen idee wat dat verbruikt en wat ik voor andere opties heb, in ieder geval geen abo want we trekken 2 á 3 keer per jaar ±6 weken rond plus wat weekenden en voor de rest van het jaar staat die in de stalling
Reputatie 7
Badge +30
Dan KPN onbeperkt online werken, maar nogmaals dat is enorm traag.
Vodafone YOU, is €10 per maand dat je de bundel aan hebt (kan je elke maand aan en uit zetten) en krijg je 1 GB (of meer tegen meer €'s). Dat werkt veel sneller. Wel heb je een snelheidslimiet.

Verbruik daarvan is lastig te zeggen. Zelf internet ik best vaak over mobiel internet maar dat is niet super veel data.

Je kan sowieso beide proberen (kost je hooguit een paar tientjes) en dan kan je de snelheid ervaren en de datalimiet en weet je ook wat je ongeveer gebruikt.

Robin
Reputatie 5
Badge +11
schenk schreef:

Ik weet niet wat ik zal gaan gebruiken maar het zal alleen in de avond uren zijn en dan berichtjes ontvangen en beantwoorden en mails en een beetje surfen maar geen youtube of wat dan ook
Ik heb geen idee wat dat verbruikt en wat ik voor andere opties heb, in ieder geval geen abo want we trekken 2 á 3 keer per jaar ±6 weken rond plus wat weekenden en voor de rest van het jaar staat die in de stalling

Berichten, mails verzenden zal dan prima gaan met Onbeperkt Online. Ook met het bezoeken van websites verwacht ik niet direct problemen. Op deze pagina vind je alle mogelijkheden (ook voor snellere bundels) voor KPN Prepaid. Het voordeel is inderdaad dat je nergens aan vast zit en meerdere dingen kunt proberen. Succes!
Reputatie 1
Excuses voor mijn late reactie maar ik heb geen melding gehad van je reactie.
Inmiddels weet ik dat het verbruik rond de 300MB zal zijn dus niet veel
Ik heb dat uitgeprobeerd met een Lyca simkaartje maar die wil ik niet houden en was alleen maar om te testen
Volgens mij voldoet een prepaid kaartje met internet bundel die ik online kan aanzetten.
Ik ga morgen naar een KPN winkel in de buurt.
Ik wil weten wat er mogelijk is en hoeveel je per maand kan aanzetten en wat het kost en wat de snelheid is.
Reputatie 1
Zojuist het KPN kaartje geïnstalleerd en aangemeld bij mijn KPN en gratis tegoed formulier ingevuld
SMS gehad dat het gratis tegoed is bijgeschreven en dat kan ik zien als ik saldo stuur naar 1266
Dat heb ik gedaan en dan lees ik dat mijn tegoed 0,00 euro is en houdbaar tot 4 juli 2018
Mijn extra registratie of prepaid tegoed is 7,5 euro
Start tarief is 2,34 euro
Kijk ik op mijn kpn dan staat er Huidige tegoed €2,33

Vraag wat is het echte tegoed ?
Reputatie 7
Badge +27
Je tegoed is al die dingen, Schenk. We onderscheiden drie soorten tegoed: starttegoed, bonustegoed en regulier tegoed.
  • Starttegoed is de €2,50 die op de simkaart staat als je hem aanschaft
  • Bonustegoed is datgene wat je krijgt als je registreert. En ook het extra tegoed dat je krijgt als je gebruikmaakt van het bonustariefplan
  • Regulier tegoed is datgene wat je er zelf door middel van opwaarderen opzet

Het starttegoed en het bonustegoed kun je alleen gebruiken om mee te bellen of sms'en. Om bundels aan te schaffen heb je regulier tegoed nodig.

Er zijn ook verschillende manieren om op te vragen hoeveel tegoed je nog hebt. Als je SALDO sms't naar 1266 krijg je een overzicht van al je tegoeden.
Daarnaast kun je shortcodes bellen. Bel *101# voor je reguliere tegoed of *107# voor je extra tegoed.

In jouw geval heb je nu nog dat starttegoed en het bonustegoed om mee te bellen. Als je de Onbeperkt Online bundel wilt activeren zul je dan ook eerst moeten opwaarderen.
Reputatie 1
Bedankt voor de reactie maar helaas snap ik het nog steeds niet.
Net weer SALDO naar 1266 gestuurd en krijg dit bericht terug :
Uw tegoed is 0,00 en geldig tot 5 jul 2018
Registratie/prepaid tegoed is 7,5
Start tegoed is 2,34
Waar kom ik die 2,50 tegen ?
Waarom heb ik 0,00 tegoed geldig tot 5 jul 2018 (was 4 jul 2018)
Waar staat regulier tegoed ?
Reputatie 7
Doe maar eens *101# gevolgd door hoorntje. Je ziet dan een bedrag verschijnen. Reguliere tegoed.

Daarna *107# gevolgd door hoorntje. Ook dan zie je een bedrag verschijnen.
Reputatie 1
*101# huidige tegoed 2,34 en bonus 0
*107# registratie 7,5

Zelfde dus als in de SALDO sms maar nergens kom ik de €2,50 tegen !
En waarom zie ik 0,00 tegoed wat geldig is tot 5 jul 2018 ?
Reputatie 7
Dan is er zoals ik het lees €0,16 afgegaan van je starttegoed voor iets wat niet binnen het bonustegoed valt.
Het reguliere tegoed heb je nog niet, je hebt nog niet opgewaardeerd.

Het lijkt, voor mij, alsof er verbruik is geregistreerd voordat het bonustegoed actief was.
Kun je in je telefoon iets terugvinden van verbruik?

De datums, daar zal een moderator meer over moeten vertellen.
Reputatie 1
Bedankt maar vind het verwarrend, €0,00 tegoed en €2,34 tegoed zijn blijkbaar niet het zelfde tegoed maar als ik op mijn KPN kijkt dan heb ik een tegoed van €2,33
De €7,50 registratie tegoed kan ik blijkbaar niet voor internet gebruiken, vreemd want dan heb ik dus niet aan die €7,50 en had ik dus niet hoeven te registreren want ik gebruik dit kaartje alleen voor internetten.
Ik heb even terug gekeken en ik heb het volgende gedaan :
Gisteren een activatie sms gestuurd naar een 06 nummer
Gisteren om 15:20 het nummer geregistreerd in mijn KPN
Gisteren om 15:24 gebeld naar 1266
Gisteren SALDO gestuurd naar 1266
Vandaag om 16:20 SALDO gestuurd naar 1266
Ik vind het allemaal maar wazig en onbegrijpelijk
Ik heb nu 5 verschillende tegoeden gevonden : €0,00 en €2,34 en €2,33 en €2,50 en €7,50
Reputatie 7
Bron
Ik moet je reactie nog goed/beter doorlezen, maar lees even onderstaande en let op het woordje NEDERLAND.

Met het bonustegoed kun je bellen in Nederland (geen premium verkeer), sms’en en internetten.

Kosten sms?.... telefoontje?
(Zouden er apps zijn geüpdatet of een app? Daar denk ik aan. (€0,16) Niet via wifi.)

De verschillende tegoeden daar moet zich de moderator wat beter uitspreken/verdiepen.

Nog een fijne avond in de 1e dag van 2018.
Reputatie 1
Het wordt steeds (on)duidelijker 🤔
Dit schrijft de moderator Erik 5 uur geleden :
"Het starttegoed en het bonustegoed kun je alleen gebruiken om mee te bellen of sms'en. Om bundels aan te schaffen heb je regulier tegoed nodig. "
Ik zit in Nederland en heb geen apps of wat dan ook gedownload.
Reputatie 7
Zie titel bovenaan.

Ik denk mee.....die 0,00 is volgens mij de bonus omdat er geen sprake is van een opwaardering.

2.34/2.33 startbeltegoed wat nog op de simkaart staat. Zoals gezegd 0.16 lijkt er in mindering van de oorspronkelijke 2.50.

Het extra ("bonus") tegoed is de 7.50.

Fijne avond nog!
Reputatie 1
Bedankt voor het meedenken maar waarom zie ik die €7,50 niet in mijn totaal tegoed en kan ik die niet gebruiken om een bundel te kopen ?
Op de website staat "ACTIE! KPN Prepaid SIM-kaart van € 9,99 voor € 4,99 inclusief € 10,- gratis beltegoed."
Reputatie 7
Nog een kleine poging...
Je betaalt 4.99, je begrijpt 2,50 staat standaard op de sim. Na registratie komt bovenop de 2.50 de 7,50 en dat is 10.

De 7.50 staat apart...*107#
Reputatie 1
Dat snap ik nu maar hoe krijg ik die €7,50 bij het totaal tegoed zodat ik een internetbundel kan kopen ?
Reputatie 7
Lees nogmaals wat @Erik beschreef
https://forum.kpn.com/prepaid-16/prepaid-simkaartje-om-vanuit-buitenland-te-internetten-441836/index1.html#post567611

Met het bonustegoed kun je geen bundel(s) aanschaffen, dat kan met regulier tegoed, door jou opgewaardeerd dus.

Wat jij wilt kan dus niet.
Reputatie 1
OK duidelijker, ik dacht dat ik van het beltegoed een bundel kon kopen en dat kan dus wel maar niet van het bonusgeld.
Dan de vraag hoe kan ik dat bonus geld dan verbruiken / opmaken ?
En waaraan ?
Reputatie 7
Door gewoon te bellen, sms, (en) data te gebruiken tegen het as-you-go tarief, zo te zeggen.

(Edit)
@schenk
De verwarring is ontstaan door simkaart bestelpagina... Totaal €10.- beltegoed.
Reputatie 1
OK heel erg bedankt voor je uitleg
Ik vind het wel verwarrend hoe het op de website staat, je krijg €7,50 extra die je gewoon op kan maken en ik ging ervan uit dat het totaal €10 aan beltegoed werd waarvan je een internet bundel kan kopen.
Ik werd daardoor op het verkeerde been gezet maar het is me nu duidelijk, ik koop nog geen bundel maar maak eerst die €10 op en daarna opwaarderen om pas daarna een bundel te kopen.
Ik heb het kaartje in een mifi router voor internetten nodig dus bel ik er niet mee
Reputatie 7
Weet je wat het eigenlijk verwarrend maakt. Wanneer je inlogd op jouw KPN dat zie je jouw 06. Kijk je dan bij product kun je een keuze maken uit een aantal tariefsvormen. Het bonustariefplan is daar 1 van met daarbij gemeld de verschillende bonussen.

Bij aanschaf staat je sim ingesteld als standaardtarief. Het extra beltegoed €7.50 (bestelpagina) is eigenlijk geen bonus in de zin van via een opwaardering.

*107# geeft wel aan dat het een ander soort tegoed is.
Reputatie 7
Badge +27
Wat een berichten sinds gisteren. Ik begrijp dat het nog niet helemaal duidelijk is, of was :)

Voor de zekerheid nog:

De €7,50 is je registratiebonus. Dit valt in de categorie bonustegoed. Bonustegoed kun je gebruiken om, overal in Nederland, te bellen sms'en en te internetten zonder bundel. Je kunt van dit tegoed geen bundels kopen.

De €2,33 / €2,34 is hetzelfde, de MijnKPN kan soms iets afwijken. De waarde die je via SALDO of *101# krijgt is leidend. Dit is wat er over is van je starttegoed.
Het starttegoed is de €2,50 die je krijgt bij aanschaf van de simkaart. Dit tegoed kun je gebruiken om te bellen, sms'en en internetten zonder bundel. En ook, daarin was ik eerst abuis, om bundels te kopen. Wel zul je dan bij moeten opwaarderen omdat bundels duurder zijn dan €2,50.

De €0 die je ziet is je reguliere tegoed. Dit is het geld dat je zelf actief opwaardeert.

Is het zo wat duidelijker wat de verschillende bedragen zijn?

Wat betreft het verbruik, de €0,16 die van de €2,50 is afgegaan. Ik zie hier dat dit is opgegaan aan een sms verzonden in de middag op 31 december.

Edit: kleine aanpassing, bonustegoed is toch alleen in Nederland bruikbaar.
Reputatie 7
@Erik_ thanks hiervoor, deze toelichting is zelfs voor mij duidelijk.🙂

Misschien kan de informatie op de bestelpagina wat duidelijker?

Reageer