Beantwoord

Prepaid tegoed geldigheid

• 20 mei 2015
  • 5 reacties
  • 12117 keer bekeken

Hallo,

Sinds een paar weken is Hi overgenomen door KPN. 

Ik gebruik een prepaid telefoon. Voorheen als ik mijn  beltegoed opvroeg kreeg ik tezien tot wanneer mijn beltegoed geldig is. Dit was erg handig aangezien ik niet veel bel of sms en altijd moet opwaarderen omdat anders de geldigheid verloopt (mijn beltegoed is dan nog lang niet op). Nu Hi is overgenomen en als ik nu mijn beltegoed opvraag krijg ik dat niet te zien. ook als ik bel voor het opwaarderen krijg ik niet te horen tot wanneer mijn beltegoed geldig is.

Ook als ik inlog op de site komt er netjes te staan hoeveel ik nog heb maar niet tot wanneer dat geldig is.

Hoe kan ik erachter komen tot wanneer deze geldig is want ik heb niet ergens op geschreven wanneer ik heb opgewaardeerd. (en ik heb het vermoeden dat het niet heel lang meer geldig is)

Met vriendelijke groet,

Linda

icon

Beste antwoord door Marcia_ 23 mei 2015, 13:10

Beste Linda,

Welkom bij KPN! Leuk dat je je vraag op het forum stelt. Ik kan me heel goed voorstellen dat je graag wilt weten tot wanneer je tegoed geldig is. Wat de reden is dat wij dit niet laten zien, durf ik niet te zeggen. Wel zal ik jouw idee aankaarten, zodat men weet dat dit een wens is. 

Wel heb ik goed nieuws voor je. Bij KPN geldt dat je tegoed een half jaar geldig is, net als bij Hi, echter: je hoeft niet elk half jaar op te waarderen. Het is voldoende als je kosten maakt. Dus belt, een sms stuurt, mobiel internet gebruikt óf opwaardeert. Stel dat je nu een sms stuurt, kan je dus weer een half jaar vooruit!

Hopelijk heb ik je hiermee eerst van voldoende informatie voorzien. Als je verder nog vragen hebt, laat het gerust weten. 

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Beste Linda,

Welkom bij KPN! Leuk dat je je vraag op het forum stelt. Ik kan me heel goed voorstellen dat je graag wilt weten tot wanneer je tegoed geldig is. Wat de reden is dat wij dit niet laten zien, durf ik niet te zeggen. Wel zal ik jouw idee aankaarten, zodat men weet dat dit een wens is. 

Wel heb ik goed nieuws voor je. Bij KPN geldt dat je tegoed een half jaar geldig is, net als bij Hi, echter: je hoeft niet elk half jaar op te waarderen. Het is voldoende als je kosten maakt. Dus belt, een sms stuurt, mobiel internet gebruikt óf opwaardeert. Stel dat je nu een sms stuurt, kan je dus weer een half jaar vooruit!

Hopelijk heb ik je hiermee eerst van voldoende informatie voorzien. Als je verder nog vragen hebt, laat het gerust weten. 

Reputatie 1
Beste Linda,

Welkom bij KPN! Leuk dat je je vraag op het forum stelt. Ik kan me heel goed voorstellen dat je graag wilt weten tot wanneer je tegoed geldig is. Wat de reden is dat wij dit niet laten zien, durf ik niet te zeggen. Wel zal ik jouw idee aankaarten, zodat men weet dat dit een wens is

Wel heb ik goed nieuws voor je. Bij KPN geldt dat je tegoed een half jaar geldig is, net als bij Hi, echter: je hoeft niet elk half jaar op te waarderen. Het is voldoende als je kosten maakt. Dus belt, een sms stuurt, mobiel internet gebruikt óf opwaardeert. Stel dat je nu een sms stuurt, kan je dus weer een half jaar vooruit!

Toen hi net overgenomen was door KPN kon je door naar 1244 het woord "saldo" te sms'en je beltegoed opvragen, en toen kon je ook zien tot wanneer je beltegoed houdbaar was.

maar nu gaat dat niet meer, want nu krijg je de melding uw invoer word niet herkend probeer opnieuw.

ik vind dat heel vervelend, en ik hoop dat dat weer heel snel weer word teruggedraaid want, dan weet ik tenminste tot wanneer mijn beltegoed houdbaar is !

groetjes,

mexx;)

Is hier na 2 jaar al verandering in gekomen? Kan je de datum van de geldigheid al ergens opvragen?
Reputatie 7
Badge +27
Welkom op het forum, nietweerhe! De geldigheid van het tegoed is niet rechtstreeks op te vragen, dit omdat het tegoed onbeperkt geldig is mits je de aansluiting minimaal eens per 6 maanden gebruikt. Doe je dat niet, dan wordt het tegoed bevroren.

Dertig dagen voor bevriezing krijg je hier per sms bericht van. Hiervoor is het wel belangrijk dat het toestel wel regelmatig aan is. Ook krijg je dan bij inkomende gesprekken te horen hoeveel dagen je nog hebt.
Op die manier heb je dan nog ruim de tijd om je aansluiting een keer te gebruiken (bellen, sms'en, internetten of opwaarderen).

Doe je dat niet dan wordt na die 30 dagen je aansluiting bevroren. Je kunt dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen via 1244. Je hebt dan 90 dagen de tijd om op te waarderen en zo de aansluiting weer beschikbaar te maken. Na die 90 dagen wordt de aansluiting, en het nummer, opgeheven.
Hi Erik,

Dank voor je bericht. Jammer dat deze eenvoudige informatie niet opgenomen is in de KPN app. Maakt het leven een stuk makkelijker in dit geval. Niet alle sim kaarten worden namelijk in een gsm gebruikt.

Reageer