Beantwoord

Prepaid tegoed geldigheid

• 19 juni 2015
  • 6 reacties
  • 2822 keer bekeken

In de voorwaarden voor het behouden je belttegoed van een KPN Prepaid staat:

Je prepaid-tegoed bij KPN Prepaid is onbeperkt geldig. Er is wel 1 voorwaarde: je moet je mobiele aansluiting 1 keer in de 6 maanden gebruiken (bellen, sms’en, mobiel internetten of opwaarderen).

Nu staat er dat je je aansluiting 1 keer in de 6 maanden gebruikt moet hebben.

Als het onderstaande goed interpreteer zegt KPN zelf dat ik mijn beltegoed op kan vragen door de toets bellen te gebruiken.

zie:

http://www.kpn.com/prive/mobiel/service/prepaid-tegoed-opvragen.htm

Hoe vraag ik mijn Prepaid tegoed op?

Vraag eenvoudig de hoogte van je beltegoed op voor Mobiel Prepaid door *101# gevolgd door [ok] of [beltoets] in te toetsen op je mobiel. Binnen enkele seconden zie je hoeveel tegoed je nog hebt.

Bel je met het bonustarief? Toets dan ook *101# gevolgd door [ok] of [beltoets] in. Je ziet dan het resterende tegoed in je bonusbundel.

Nu is mijn vraag:

Waarom wordt het opvragen van je beltegoed op welke manier dan ook (1224 of *101#) niet gezien als het gebruiken van je toestel.

icon

Beste antwoord door Karin30343 19 juni 2015, 09:34

Beste Freek,

Wanneer je je beltegoed opvraagt op de manier zoals hierboven is beschreven, gaat er niets van je beltegoed af. 

Dit doe je gewoon via de  functies op je eigen telefoon net als bijvoorbeeld je volumeknop..

Je maakt dus op dat moment geen gebruik van de KPN diensten.

Zou je bij de klantenservice je beltegoed opvragen, dan heb je voldaan aan de regel van haljaarlijks bellen/sms en.

Ik ken providers waar je verplicht bent eens per half jaar op te waarderen.

De regel van KPN  om een keer per half jaar te bellen of te sms en is heel schappelijk.

Groet Karin

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 1
Badge
Beste Freek,

Wanneer je je beltegoed opvraagt op de manier zoals hierboven is beschreven, gaat er niets van je beltegoed af. 

Dit doe je gewoon via de  functies op je eigen telefoon net als bijvoorbeeld je volumeknop..

Je maakt dus op dat moment geen gebruik van de KPN diensten.

Zou je bij de klantenservice je beltegoed opvragen, dan heb je voldaan aan de regel van haljaarlijks bellen/sms en.

Ik ken providers waar je verplicht bent eens per half jaar op te waarderen.

De regel van KPN  om een keer per half jaar te bellen of te sms en is heel schappelijk.

Groet Karin

Het antwoord is me wel duidelijk, al hoewel de zinsnede "Er is wel 1 voorwaarde: je moet je mobiele aansluiting 1 keer in de 6 maanden gebruiken (bellen, sms’en, mobiel internetten of opwaarderen)."in mijn optiek niet helemaal juist is.

De deze zinsnede wordt de indruk gewekt, dat je je mobiel moet gebruiken. De tussen de haakjes gebruikte tekst is hier een optie die mogelijk is.

Beter is het op te zeggen: Er is wel 1 voorwaarde: je moet je mobiele aansluiting 1 keer in de 6 maanden gebruiken door te bellen, sms’en, mobiel internetten of opwaarderen.

Reputatie 1
Badge
Hoi Freek,

Nou als iets je niet duidelijk is gewoon even navragen.

Groetjes Karin

Ben het met Karin eens dat de regeling voor beltegoed van KPN schappelijk is.

Echter heeft Freek een punt, dat de uitleg niet duidelijk en eenduidig is: ook "bellen" naar *101# zou het tegoed moeten verlengen met een half jaar.

Zijn voorstel verdient navolging door KPN, zodat verwarring en navragen hierover niet nodig zijn.

Reputatie 7
Badge +28
: Bedankt voor het onder de aandacht brengen van dit topic. Ik kan me hierin vinden, er mogen geen misverstanden bestaan over de exacte voorwaarden. Het feit dat dit topic bestaat geeft aan dat de informatie niet duidelijk genoeg is. Ik heb feedback ingediend met het verzoek om dit duidelijker op de website te plaatsen. Bedankt voor het meedenken!

Freek2 schreef op 19 jun '15 09:05 u

In de voorwaarden voor het behouden je belttegoed van een KPN Prepaid staat:

Je prepaid-tegoed bij KPN Prepaid is onbeperkt geldig. Er is wel 1 voorwaarde: je moet je mobiele aansluiting 1 keer in de 6 maanden gebruiken (bellen, sms’en, mobiel internetten of opwaarderen).

Nu staat er dat je je aansluiting 1 keer in de 6 maanden gebruikt moet hebben.

Als het onderstaande goed interpreteer zegt KPN zelf dat ik mijn beltegoed op kan vragen door de toets bellen te gebruiken.

zie:

http://www.kpn.com/prive/mobiel/service/prepaid-tegoed-opvragen.htm

Hoe vraag ik mijn Prepaid tegoed op?

Vraag eenvoudig de hoogte van je beltegoed op voor Mobiel Prepaid door *101# gevolgd door [ok] of [beltoets] in te toetsen op je mobiel. Binnen enkele seconden zie je hoeveel tegoed je nog hebt.

Bel je met het bonustarief? Toets dan ook *101# gevolgd door [ok] of [beltoets] in. Je ziet dan het resterende tegoed in je bonusbundel.

Nu is mijn vraag:

Waarom wordt het opvragen van je beltegoed op welke manier dan ook (1224 of *101#) niet gezien als het gebruiken van je toestel.

[/quote]
[/quote]
dat was mijn vraag ook! Ik had een hi prepaidkaart en moest in het verleden elk half jaar opwaarderen.

Nu is dat dus niet meer nodig, behalve dan dat je minimaal 1x in het half jaar belt of sms-t.

Klopt wel hè?

Reageer