Beantwoord

prepaid tegoed meenemen.

  • 15 June 2020
  • 9 reacties
  • 774 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Ongetwijfeld staat het al in een topic, maar ik kan het niet vinden. Mijn man heeft een prepaidkaart bij KPN en wij zijn met alles lid van KPN, maar hij belt nooit dus er staat nog wat geld op een t.z.t. verlopen kaart. Moet ik iets doen om dat geld op te maken of mee te nemen?

icon

Beste antwoord door Noordzee 16 June 2020, 12:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Wilsophie ,

Ik begrijp eruit dat het prepaidsaldo nu nog niet verlopen is. Let op : Als je een telefoon meer dan 6 maanden niet gebruikt om te bellen, te sms-en of op te waarderen, dan vervalt het saldo na 9 maanden.  

Het overzetten van beltegoed van het ene KPN prepaid nummer naar het andere KPN prepaid nummer is namelijk niet mogelijk. Gaat het nog om veel tegoed, dan kun je het tegoed het beste opmaken voordat je de simkaart niet meer gaat gebruiken. Je kan de simkaart in dat geval misschien in een andere smartphone stoppen en tijdelijk dat gebruiken.

 

Hallo @Wilsophie , als je een mobiel abo neemt i.p.v. prepaid met nummer-portering kon het saldo wel altijd meegenomen worden naar het abo, even informeren bij KPN.

 

Reputatie 7
Badge +28

inderdaad @JanD , maar dan moet dat prepaid-nummer wel omgezet worden in een abonnement. Ik heb niet de indruk dat dat zo is. Want haar man belt nooit. 

inderdaad @JanD , maar dan moet dat prepaid-nummer wel omgezet worden in een abonnement. Ik heb niet de indruk dat dat zo is. Want haar man belt nooit. 

Dat schreef ik dus ook.

 

Reputatie 4
Badge +1

Dank voor de reacties. Mijn man belt nooit maar ik log in bij Digid met een sms en daarvoor is zijn nummer aldaar geregistreerd en dat geldt ook voor “mijngezondheid” waar de medicijnen opgevraagd kunnen worden en de afspraken met de huisarts. En ook voor “mijnoverheid”  moet ik inloggen via zijn telefoon omdat zijn nummer daaraan is gekoppeld. Daar gebruik ik de telefoon dus nog voor. Het is zo een DORO telefoon en die is tamelijk beperkt, maar voor dit doel voldoende. Begrijpt u?  

Ik heb nog 6 euro erop staan tot oktober. Maar moet dan wel weer een tientje erbij laten zetten, voor bovenstaande activiteitjes.

Ooit was bij bij een andere provider met een veel te duur abonnement en daar kon ik met veel moeite vanaf komen. Maar was wel ruim 200 euro beltegoed  kwijt en daarna hebben we pas zo een totaalpakket bij KPN genomen waar ik een mobiel abonnement heb van 14 euro p.m. dat is het goedkoopste en dan nog verbruik ik nauwelijks beluren.  En voor mijn man heb ik toen een prepaid genomen. En met 'toen’ bedoel ik nu ongeveer 2 jaar ( denk ik).  Misschien ben ik nu wat duidelijker. Ik ben overigens zeer tevreden over KPN en betaal liever iets meer voor goede service enz…. Geld is mijn punt niet echt, maar na bovenstaande ervaring let ik wat beter op nu hij het zelf niet meer kan ( helaas). Maar zo gaat dat bij oude mensen.

Reputatie 7
Badge +28

OK @Wilsophie ,

Dank voor de verdere toelichting.

Maar het is mij nu nog niet helemaal duidelijk wat de bedoeling is met het telefoonnummer van uw man. Zover ik begrijp, laten jullie het nummer in oktober vervallen, omdat jullie dan niet verder willen met prepaid aangezien uw man nooit belt. 

Als jullie zijn nummer inderdaad laten vervallen, dan blijf ik bij mijn eerste antwoord om dat saldo van 6 euro voor oktober op te maken. Hetzij via zijn eigen telefoon, hetzij door het sim-kaartje in een andere telefoon te stoppen. 

Verder is het dan ook belangrijk om de registraties op zijn nummer bij DigID, Mijn Overheid, Mijn Gezondheid en mogelijk nog andere instanties voor oktober te wijzigen naar uw nummer.  

En wat betreft uw eigen abonnement, als u geen behoefte heeft aan mobiel internet op uw telefoon, kunt u al voor 9 euro per maand een abonnement afsluiten via KPN Hussel. (Gebaseerd op 150 minuten bellen per maand)

 

Hussel Mobiel

Met Hussel mobiel kun je zelf bepalen wat jouw ideale bundel is. Kies een databundel tussen de 0 GB en onbeperkt data  en kies of je 150 min p/m of onbeperkt wilt bellen. Daarnaast kun je voordelig extra abonnementen afsluiten voor je kinderen (Kids Sim), om ze op een gecontroleerde wijze kennis te laten maken met een mobiele telefoon. Je kunt je bundel aanpassen wanneer je wil en je kunt er voor kiezen om een contract af te sluiten voor 1 maand, 1 jaar of 2 jaar. Met of zonder toestel.
 

(klik op afbeelding om te vergroten)
Reputatie 4
Badge +1

Topantwoord. Dank u wel.  Ik wil zijn telefoonprepaid niet laten vervallen.  Dat tientje is het mij wel waard.  En wat mijn abo betreft… ik heb whatsapp op de telefoon en daar heb ik internet voor nodig en daar heb ik 14 euro wel voor over p.m. dus dat laat ik ook zo. Daar heeft trouwens een medewerker ,( ik meen Alex) zo zijn best voor gedaan om dat enige tijd geleden te regelen.  Ik bel weinig, maar app wel veel met kinderen en kleinkinderen en dàt kan maar op 1 apparaat. Dus op mijn samsung A40  die ik onlangs heb gekocht. Verder heb ik een apple tablet air 2 en toevallig heb ik afgelopen weekend mijn Xplaptop en Vista en samsung tablets 10 en 7 inch aan mijn schoonzoon meegegeven ter vernietiging. Zonde van het geld, maar zo gaat het nu eenmaal. De tijd haalt ons in. O jee ik ga buiten mijn boekje geloof ik. 

Groeten!!

Reputatie 7
Badge +28

Ah fijn. :sunglasses:   Graag gedaan! 

Dan blijft alles verder lekker bij het oude.  

Zorg er dan wel voor dat u minimaal eenmaal per half jaar een kort telefoontje pleegt of een SMS-je stuurt met de telefoon van uw man. Dan kan het beltegoed van 6 euro nog heel lang meegaan. 

Mijn man belt nooit maar ik log in bij Digid met een sms en daarvoor is zijn nummer aldaar geregistreerd en dat geldt ook voor “mijngezondheid” waar de medicijnen opgevraagd kunnen worden en de afspraken met de huisarts.

Zorg er dan i.i.g. voor dat de kaart niet verloopt. Wanneer is dat het geval:
Als er 6 maanden niet zelf mee gebeld is (met verbinding), sms verzonden of internet gebruikt.

Je kunt ‘m ook geldig houden door binnen 6 maanden laatste gebruik (een sms ontvangen is geen gebruik) op te waarderen. Maar handiger is af en toe even kort ermee te bellen naar een bekende. Ikzelf bel 1 X in de paar maanden het antwoordapparaat van mijn vaste nummer en spreek kort wat in. Dan blijft ie geldig. Want ook hier is de prepaid eigenlijk om belletjes te ontvangen, maar daar blijft ie dus niet geldig mee.

Zolang er voldoende tegoed op staat (minimaal € 5) kun je 'm op die manier geldig houden. Dan hoef je soms dus gewoon 1½ jaar ofzo niet eens op te waarderen.