Beantwoord

Prepaid tegoed snel op in vergelijking met Telfort

  • 18 July 2020
  • 9 reacties
  • 103 keer bekeken

Badge

Zelfde probleem. Had al meer dan 5 jaar alleen een beltegoed bij Telfort prepaid. Indien ik wilde internetten kon ik op maandbasis een bundel aanschaffen. Ik kon dus nooit voor financiƫle verrassingen komen te staan. ....tot nu dus...binnen 6 weken door mijn (ruime!) beltegoed heen!!! Reden: internetkosten. Heb niet eens een internetbundel! Hoe kan dat en hoe kan ik mijn kosten evt verhalen. Voel me zwaar gedupeerd.

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Misja20 18 July 2020, 14:42

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Zelfde probleem. Had al meer dan 5 jaar alleen een beltegoed bij Telfort prepaid. Indien ik wilde internetten kon ik op maandbasis een bundel aanschaffen. Ik kon dus nooit voor financiƫle verrassingen komen te staan. ....tot nu dus...binnen 6 weken door mijn (ruime!) beltegoed heen!!! Reden: internetkosten. Heb niet eens een internetbundel! Hoe kan dat en hoe kan ik mijn kosten evt verhalen. Voel me zwaar gedupeerd.


Dat komt omdat bij KPN internet automatisch aanstaat, iets wat bij telfort prepaid niet zo was. Maar dit kan je makkelijk voorkomen, schakel mobiele gegevens via je smartphone uit. Op deze manier kan je geen kosten meer maken voor het internet, zolang als je dat hebt uitgeschakeld.

Nog een tip is om automatische updates uit te schakelen en alleen laten verlopen als je verbonden bent met wifi, dat voorkomt als je mobiele gegevens weer inschakelt dat daaraan je beltegoed of bundel snel op gaat.

Badge

Dat begrijp ik. Echter het punt is dat bij m'n Telfort abonnement ik alleen een actief BELtegoed had en gĆ©Ć©n INTERNETtegoed . Bij de omschakeling van Telfort naar KPN is mij niet medegedeeld dat mijn beltegoed vanaf dat moment ook automatisch gebruikt gaat worden voor mobielinternet. Daar kwam ik gisteren dus pas achter nadat ik de melding kreeg dat ik nog maar ā‚¬0,35 beltegoed had i.p.v. de naar schatting ā‚¬46,- die er op zou moeten staan. Ben hier financieel zeer door gedupeerd. Indien mij medegedeeld was dat mijn beltegoed v.a. het moment van omschakeling ook een internet tegoed werd had ik uiteraard mijn instellingen extra gecheckt. Daar ik voorheen geen internetbundels gebruikte was dit niet eerder nodig, immers geen internetbundel betekende geen internetkosten. Ik zie dit als een tekortkoming van de KPN bij de omschakeling van Telfort naar de KPN en zou toch wel graag wat compassie en compensatie tegemoet hopen te zien.

Ā 

Reputatie 7
Badge +17

@Veertje PhilipsĀ Welkom hier op ons Forum! Bedankt voor je vraag, fijn dat je ons gevonden hebtĀ en excuses voor onze late reactie:persevere: .Ā 
Oeff.. Dat is een flink bedrag dat in rook is opgegaan. Ik ga dit even intern navragen en kijken wat ik voor je kan betekenen. Heb je inmiddels de mobiele data uitgeschakeld in de instellingen van de telefoon?Ā 
Om ermee aan de slag te gaan, heb ik gegevens van je nodig.Ā Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?
Bij alle vakjes waar [privĆ©] achter staat, is de inhoud alleen zichtbaar voor moderators.Ā 

Badge

Hoi Lisa,

Ben zelf ook niet zo snel, was er ff klaar mee. Maar bij deze wil ik je dan toch melden dat ik mijnĀ profiel heb aangemaakt en aangevuld; weet echter niet of ik alle door jouw gewenste gegevens (correct) heb toegevoegd; zo niet, laat het me even weten.

Groet

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Veertje Philips, Bedankt dat je alsnog je gegevens hebt ingevuld. Ik zie inderdaad dat het internet vlak na de migratieĀ is opgegaan aan dataverbruik. Ik ga het verloren tegoed vergoeden. Je ontvangt een sms met daarin de bevestiging en het bijgeschreven bedrag. Hopelijk ben je hiermee geholpen. Laat het vooral weten als ik nog iets voor je kan betekenen.Ā :blush:

Badge

Top! SMS ontvangen; beltegoed is opgehoogd c.q. hersteld. Dankjewel!

Reputatie 7
Badge +17

Toppie!Ā Mocht je in de toekomst weer ergens tegenaan lopen, dan weet je ons te vinden:smile:

Badge

Mooi, ik had inderdaad nog een probleempje; ookĀ al eerder op dit forum geplaatst maar nog geen reactie gehad; misschien kan jij mij verder helpen?Ā 

https://forum.kpn.com/prepaid-16/nummer-koppelen-aan-mijnkpn-lukt-niet-506696

Ā 

Groet, V

Reputatie 7
Badge +17

Haha, ja natuurlijk kijk ik er even naar. Je hebt daar inmiddels wel lang genoeg gewacht op een reactie van ons. :speak_no_evil:
Done!:ballot_box_with_check:

Ā 

Reageer