Beantwoord

Prepaid tegoed verbruikt aan internet?

  • 4 September 2019
  • 9 reacties
  • 952 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb een vrijwel identieke vraag en ik zie dus de bui al hangen...
Ik gebruik mijn prepaid mobiel zelden om te bellen en laat staan te Internetten. Begin augustus zag ik dat ik moest opwaarderen en dat heb ik met E 20 gedaan, daarbij kreeg ik nog wat bonus maar dat heb ik niet genoteerd. Ik keek daarnet weer naar mijn tegoed en dat was weer O, dus weer E 20 erbij gezet (plus wat Bonus). Wel gecontroleerd of ik eerder had betaald en ja dat was op 11/8. Ik vrees dus nu dat er een instelling niet goed staat maar daar snap ik weinig van. Internet staat volgens mij UIT. Ik kan wel zien dat KPN mij 2x meldt dat er E 35 tegoed staat.
Graag op dummie nivo uitleggen en aangeven wat ik wel of niet moet aan/uitzetten ...please !

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.
icon

Beste antwoord door Susan_ 6 September 2019, 11:46

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @KPN Forum, bedankt voor je bericht!

Wat lastig dat je er nu achter komt dat je toch ergens tegoed aan het verbruiken bent, terwijl je dit niet wil! Het is eigenlijk heel simpel, op het moment dat jij mobiel netwerk aan hebt staan bij je instellingen dan geef je akkoord om data te gebruiken. Zonder een data bundel bij prepaid, zal het heel snel gaan met het tegoed.

Per toestel is verschillend waar je dit kan in-en uitschakelen. Vaak moet je naar instellingen > draadloos en netwerken > mobiel netwerk. Mobiel netwerk moet uit staan, wil je geen gebruik maken van internet (behalve WiFi).

Mocht je er niet uitkomen met jouw toestel, dan hoor ik graag wel toestel je gebruikt! Dan kan ik dit even voor je opzoeken ;)

PS: je kan ook altijd even langs een KPN Winkel in de buurt lopen om je instellingen te laten controleren!
Reputatie 1
Dag Susan, dank je wel voor je reactie.
Omdat alweer het bedrag weg is, heb ik me wat verder in verdiept en ik begrijp nu wel hoe ik dat bedrag kwijt raak. Er stond iets onder Mobiel Netwerk aan en dat stond eerder NIET aan.
Kan dat met een update oid gebeurd zijn ? Ik heb een Huawei.
Ik ken de KPN winkels maar die zijn ver weg......
Mag ik je evt PBen ?
Reputatie 7
Badge +24
HI, in verband met een klein hoestje neem ik het even over van Susan.

Ik kan het me haast niet voorstellen dat dit door een update komt. Aan de andere kant, als jij zeker weet dat jij het niet zelf aan hebt gezet is dat haast de enige uitleg. Als ik even met je mee mag denken: ik kan je mobiele internet vanaf hier ook helemaal uitschakelen. Nadeel is wel dat je dan helemaal niet meer zult kunnen internetten totdat wij het weer aan hebben gezet.

Misschien is dit een optie? Ik hoor het graag.
Reputatie 1
Dank je wel Alex voor dit antwoord en echt, hier heb ik echt heel veel aan.
Zoals je kan lezen heb ik gevraagd om op dummnie nivo uitleg te krijgen want ik, vrouw 75+ heb sinds kort een smartphone en ik doe vreselijk mijn best dit alles te begrijpen. Ik tob me een ongeluk.
Jij ( ik vul even in) een 20+ knul die al sinds zijn 5e jaar dag en nacht met mobiles bezig is; alle ins en outs zijn voor jou gesneden koek, en je kon dus moderator worden.
Ik heb ernstig het gevoel dat ik voor de gek wordt gehouden, verder vind ik dat je denigrerend doet over een collega
Zo !
Reputatie 7
Badge +24
Hier schrik ik van. Het is zeker niet mijn bedoeling om denigrerend te doen of over te komen. Ik bied u oprecht mijn excuses aan mocht dit zo over zijn gekomen. Ook het rapport tussen mij en collega Susan is niets minder dan een luchtige uitleg om duidelijk te maken dat ze ziek thuis zit en ik voor haar waarneem. Susan is mijn directe collega met wie ik bijna dagelijks samenwerk, ik kan u verzekeren dat ik alleen maar respect voor haar heb.

Ook wat gek houden betreft; niets is minder waar. Ik meen wat ik hierboven zei over een aangepaste instelling na een update van een telefoon, dat zou niet mogen en kunnen. Voor de duidelijkheid: geen graantje sarcasme in wat ik hier benoem. Nogmaals, neem het me niet kwalijk als ik in mijn enthousiasme iets te vrolijk of speels heb gereageerd. Het aanbod om de internetfunctie uit te schakelen blijft staan, ik probeerde mee te denken over hoe dit het makkelijkste voorkomen kan worden.

Ik hoop dat ik het zo duidelijker heb toegelicht. Mocht u het prettig vinden, dan kan ik altijd rechtstreeks contact met u opnemen.
Reputatie 1
Dank u wel voor uw reactie
Reputatie 7
Badge +24
Graag gedaan.
Reputatie 1
Mijn eerdere reactie was gebaseerd op de volgende zin en als newbie leek me dit geheel onmogelijk: 'Als ik even met je mee mag denken: ik kan je mobiele internet vanaf hier ook helemaal uitschakelen. Nadeel is wel dat je dan helemaal niet meer zult kunnen internetten totdat wij het weer aan hebben gezet.'
Ik zag op dat moment ook niet de voordelen hiervan.
Ondertussen ben ik gebeld door de KPN (omdat ik nu ook sinds kort TV in het pakket heb) en daar kon ik ook vragen kwijt. De KPN winkel is voor mij ver weg en bovendien redelijk onbereikbaar wegens rolstoel gebruik
Reputatie 7
Badge +21
@KPN Forum, ik ben gelukkig weer beter! En ik kan verzekeren dat mijn collega @Alex_P het allemaal goed bedoelde en ik vind het fijn dat hij het even opgepakt heeft!

Ben je sinds kort over van Telfort naar KPN? Bij Telfort stond namelijk mobiel internet altijd uit, en bij KPN is dat niet het geval. Dat kan ook nog een oorzaak zijn. Wil je het uitschakelen, dan kunnen we dat regelen. Maar uitzetten in je toestel moet ook voldoende zijn. Wil je dan internet gebruiken, dan zet je het aan en kan je het beste een prepaid bundel aanschaffen.

Heb je nog vragen na je gesprek met mijn andere collega? Daar help ik je alsnog graag mee!

Reageer