Prepaid tegoed verdwenen

• 16 juni 2015
  • 3 reacties
  • 919 keer bekeken

Overgestapt van Hi SimOnly naar KPN Prepaid. Daarvoor moest t opgezegd worden. Vanaf vandaag begint mijn Prepaid, nieuwe simkaart geregistreerd met nummerbehoud. MijnKPN app ingestalleerd en wanneer ik naar buiten ga, zet ik mijn mobiel op vliegtuigmodus. Mijn tegoed was eerst 2,50 euro en nu 2,48euro. Enig idee waardoor het komt ondanks vliegtuigmodus?? Is er ergens overzicht waar ik terug kan zien waar mijn tegoed gegaan is? Ik heb niet eens gebeld of gesmst. Alleen via mijn WiFi internet gebruikt...

3 reacties

Een provider kan je alleen melden hoeveel MB verbruikt is vanwege privacywetgeving.

Een aantal opties die je hebt zijn een datateller (gegevensgebruik)op je telefoon en nog apps als alternatief.. Onavo Count en My Data manager om wat voorbeelden te geven.

Verder begrijp ik niet helemaal wat bij jou speelt.. Bij vliegtuigmodus is sim en wifinetwerk geblokkeerd.

Om helemaal zeker te gaan zou je de sim uit de telefoon kunnen halen en dan de kpn app een tijd lang in de smiezen kunnen houden.;)

Één ding kan ik je wel zeggen, een telefoon maakt geregelt verbindingen alleen al onder normale omstandigheden om het systeem draaiend te houden en o.a. synchronisatie en dergelijke. (whatsapp, mail als voorbeeld)

Friesian

Reputatie 7
Badge +24
Hi , 

Welkom op het forum van KPN. Goed om te lezen dat de overstap goed is gegaan met het nummerbehoud. Bij een prepaid aansluiting is het lastiger te achterhalen waaraan je beltegoed opgaat, omdat er geen factuur wordt opgemaakt zoals dat bij een abonnement gedaan wordt. Ik durf het je helaas niet te zeggen waardoor je 2 cent hebt verbruikt. In MijnKPN kun je alleen je beltegoed zien, maar ik zie dat @friesian al goede tips heeft gegeven waarmee je je dataverbruik beter kunt bijhouden.

Met hartelijke groet, 

Cindy

Hoi Friesian, hartelijk dank voor je snelle reactie! 2 dagen lang mijn mobiel in mijn huis met WiFi verbinding gelaten en toch gaat centjes af van mijn tegoed. Inderdaad maakt mijn mobiel (iphone6plus) af en toe verbinding met KPN ondanks WiFi verbinding, zo te zien aan data teller. Is er misschien mogelijkheid waar ik mijn mobiel internet kan uitzetten zodat ik alleen per SMS / bellen bereikbaar ben? Door WiFi verbinding blijf ik namelijk bereikbaar per whatsapp etc toch?

Reageer