Beantwoord

Prepaid tegoed verdwenen

• 12 oktober 2015
  • 7 reacties
  • 277 keer bekeken

Nieuw toestel gekocht, in de KPN-winkel de oude sim-card op maat gemaakt door het personeel. Nu ben ik ineens 10 euro kwijt. Hoe kan dit?

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Erik_ 16 oktober 2015, 12:50

Hoi Rinie,

Ik kan niet zien hier van wie die nummers specifiek komen, alleen van welk type nummer het komt. En dat is in dit geval een premium sms dienst nummer. KPN stuurt  wel sms'jes naar klanten, maar dit betreft alleen informatie berichten en geen sms'jes die €3 kosten. Ik heb je in privébericht wat meer informatie gestuurd zodat we dit kunnen gaan stopzetten. Ik zal dan ook kijken of ik je in deze tegemoet kan komen. 

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30

rinie1954 schreef op 12 okt '15 om 18:31u

Nieuw toestel gekocht, in de KPN-winkel de oude sim-card op maat gemaakt door het personeel. Nu ben ik ineens 10 euro kwijt. Hoe kan dit?

Heb je een nieuwe simkaart gekocht?

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Rinie.

Welkom op het forum! Ik kan me voorstellen dat je graag duidelijkheid wilt waar je tegoed is gebleven. Ik kan me niet voorstellen dat het voor de simkaart is geweest. Dergelijke kosten, als deze er zijn, worden meestal direct in de winkel betaald en niet via je tegoed. Ik stuur je een privébericht, zou je daarop willen reageren. dan kijk ik dit voor je na!

RobinFlikkema schreef op 13 okt '15 om 09:33u

rinie1954 schreef op 12 okt '15 om 18:31u

Heb je een nieuwe simkaart gekocht?

Robin,

Ik heb een nieuw toestel gekocht. De jongedame in de winkel heeft de oude card, met een speciale tang, passend gemaakt. Toen ik thuis kwam was er 10 euro beltegoed verdwenen. Vervolgens ben ik naar de supermarkt gegaan en heb nieuw beltegoed gekocht en opgeladen, ook 10 euro. Op woensdag kreeg ik van |KPN een mail dat mijn beltegoed met 7,50 euro was verhoogd ivm aanmelding op hun site. Ik dacht laat ik nu eens mijn tegoed opvragen, en wat bleek. Ik kon niet bellen omdat mijn beltegoed 0.00 euro is. Ik denk nu dat ik KPN maar ga verlaten.

Erik_ schreef op 15 okt '15 om 19:48u

Hallo Rinie.

Welkom op het forum! Ik kan me voorstellen dat je graag duidelijkheid wilt waar je tegoed is gebleven. Ik kan me niet voorstellen dat het voor de simkaart is geweest. Dergelijke kosten, als deze er zijn, worden meestal direct in de winkel betaald en niet via je tegoed. Ik stuur je een privébericht, zou je daarop willen reageren. dan kijk ik dit voor je na!

Ik heb nog geen prive-bericht gehad. maar even nog meer informatie. Ik heb een nieuw toestel gekocht. De jongedame in de winkel heeft de oude card, met een speciale tang, passend gemaakt. Toen ik thuis kwam was er 10 euro beltegoed verdwenen. Vervolgens ben ik naar de supermarkt gegaan en heb nieuw beltegoed gekocht en opgeladen, ook 10 euro. Op woensdag kreeg ik van |KPN een mail dat mijn beltegoed met 7,50 euro was verhoogd ivm aanmelding op hun site. Ik dacht laat ik nu eens mijn tegoed opvragen, en wat bleek. Ik kon niet bellen omdat mijn beltegoed 0.00 euro is. Ik denk nu dat ik KPN maar ga verlaten.

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Rinie,

Ik heb je privébericht ontvangen. Ik geef even publiekelijk antwoord omdat het antwoord ook relevant kan zijn voor andere gebruikers met een vergelijkbare situatie. Daarnaast stuur ik je een privébericht.

Ik zie dat de afgelopen dagen wel beltegoed verbruikt is voor het ontvangen van zogenaamde premium sms'jes. Dit zijn vaak abonnementsdiensten waarbij je periodiek een sms ontvangt, of diensten waarbij je op verzoek een sms kunt ontvangen met bijvoorbeeld informatie maar die dan wel per sms redelijk prijzig zijn. Ik raad je aan om te kijken op www.payinfo.nl hier kun je je nummer invullen en dan zie je alle diensten waar je op geabonneerd bent en kun je informatie vinden hoe deze stop te zetten als je dat wilt.

Erik_ schreef op 16 okt '15 om 11:23u

Hallo Rinie,

Ik heb je privébericht ontvangen. Ik geef even publiekelijk antwoord omdat het antwoord ook relevant kan zijn voor andere gebruikers met een vergelijkbare situatie. Daarnaast stuur ik je een privébericht.

Ik zie dat de afgelopen dagen wel beltegoed verbruikt is voor het ontvangen van zogenaamde premium sms'jes. Dit zijn vaak abonnementsdiensten waarbij je periodiek een sms ontvangt, of diensten waarbij je op verzoek een sms kunt ontvangen met bijvoorbeeld informatie maar die dan wel per sms redelijk prijzig zijn. Ik raad je aan om te kijken op www.payinfo.nl hier kun je je nummer invullen en dan zie je alle diensten waar je op geabonneerd bent en kun je informatie vinden hoe deze stop te zetten als je dat wilt.

Erik,

Ik ben mij niet bewust van het ontvangen van deze sms-jes. Maar hierdoor ben ik dus 27,50 euro kwijt. Ik heb op payinfo.nl gekeken en daar zie ik 3 sms van KPN, meer niet. Kun jij mij aangeven welke smsjes jij nog meer ziet?

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Rinie,

Ik kan niet zien hier van wie die nummers specifiek komen, alleen van welk type nummer het komt. En dat is in dit geval een premium sms dienst nummer. KPN stuurt  wel sms'jes naar klanten, maar dit betreft alleen informatie berichten en geen sms'jes die €3 kosten. Ik heb je in privébericht wat meer informatie gestuurd zodat we dit kunnen gaan stopzetten. Ik zal dan ook kijken of ik je in deze tegemoet kan komen. 

Reageer