Beantwoord

Prepaid tegoed verdwenen

  • 16 January 2020
  • 5 reacties
  • 510 keer bekeken

op 2 januari voor het laatst gebeld. krijg nu een melding dat ik minder dan 1€ beltegoed heb. Hoe kan dat?  En moet je tegenwoordig kpn tegoed kopen, telfort is niet meer leverbaar?

icon

Beste antwoord door Susan_ 18 January 2020, 09:41

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +6

op 2 januari voor het laatst gebeld. krijg nu een melding dat ik minder dan 1€ beltegoed heb. Hoe kan dat?  En moet je tegenwoordig kpn tegoed kopen, telfort is niet meer leverbaar?


Telfort Prepaid bestaat niet meer, je bent nu al een tijd kpn prepaid klant.

Dus je moet nu inderdaad KPN beltegoed kopen.

Wat betreft je beltegoed dat opeens verdwenen is, grote kans dat het door internet verbruik op de achtergrond komt.

Ook als je niks doet verbruikt een smartphone mobiele data op de achtergrond, wat dus geld kost.

Als je dat niet wilt kan je beter 4G uitschakelen via de instellingen van je telefoon, grote kans je beltegoed dan niet meer opeens weg is.

Je kan dan trouwens, wel gewoon nog steeds via wifi internetten.

ik gebruik geen internet. ook niet op de achtergrond. en 4 g is uitgeschakeld

4 g is nooit aan geweest. ik denk storing bij kpn. raar dat ik nu bericht krijg terwijl telefoon niet gebruikt. ik lees hier meer over verdwijnend beltegoed

 

Reputatie 6
Badge +6

ik gebruik geen internet. ook niet op de achtergrond. en 4 g is uitgeschakeld

4 g is nooit aan geweest. ik denk storing bij kpn. raar dat ik nu bericht krijg terwijl telefoon niet gebruikt. ik lees hier meer over verdwijnend beltegoed

 

 

Klopt, dat lees je hier inderdaad vaker, en vrijwel altijd komt het door 4g data gebruik.

Maar goed als jij zeker weet dat 4g al uitstaat...


Dan zou het eventueel kunnen dat je ongewenst een abbo hebt op een dure sms dienst:

Lees hier hoe je dat kan checken: https://www.kpn.com/service/administratie/facturen/payinfo.htm

Je kan ook hier onder je profiel, in het vakje prive, je mobiele nummer en simkaart toevoegen, dan kan een kpn moderator voor je kijken, waar het nou precies aan op is gegaan.

Reputatie 7
Badge +21

Hi @geeny, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Wat raar dat je tegoed opeens verdwijnt.. Dat is natuurlijk niet de bedoeling! De opmerkingen die hierboven gemaakt wordt is wel terecht, want bij Telfort stond dit automatisch uit en bij KPN niet. Dus los van 3G, heb je internet als je niet verbonden bent met WiFi? Dit kan je misschien nog even dubbel checken via instellingen > mobiel netwerk.

Staat dat uit en heb je ook geen ongewenst abonnement bij payinfo? Dan kijk ik graag even mee! Wil je in dat geval jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer en 06-nummer (bij klantnummer mobiel)? Dit is alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators.

Ik hoor graag van je!

Reputatie 7
Badge +21

@geeny, ik heb helaas geen reactie meer gehad. Kan ik je hier nog bij helpen of ben je er uitgekomen met onze informatie?

Reageer