Beantwoord

Prepaid tegoed verdwenen zonder gebruik te maken van mobiel

  • 1 July 2022
  • 7 reacties
  • 163 keer bekeken

Ik heb standaard een prepaid tegoed; omdat we op vakantie gingen naar het buitenland heb ik daar een internetbundel aan toegevoegd. Om mijn verbruik te monitoren heb ik met grote regelmaat het tegoed gecheckt.

Op 4 mei beltegoed €6,67, databundel 412,53

Op 7 mei beltegoed €6,67, databundel 322,56

Op 10 mei alles verdwenen. Wij hebben echter niet gebeld/geïnternet en mobiele data staat uitgeschakeld. Het enige dat bij verbruik geregistreerd staat is €3,67 mobiel internet op 8 mei (ook dit is onmogelijk).

Naar aanleiding hiervan (driemaal!!!!) gebeld met de klantenservice; telkens kreeg ik de opmerking “ik moet veel noteren” en werd de verbinding verbroken. De vierde keer heb ik gebeld en gezegd dat ik “een klacht” had. De medewerkster heeft mij aangehoord maar zei me niet te kunnen helpen; zij verwees mij naar een KPN-winkel. Nu net terug van vakantie ben ik daar geweest, maar daar zegt men een klant met enkel prepaid niet te kunnen helpen.

Al met al zeer teleurstellend!!!

NB Ik heb een tweede mobiel, ook met prepaid. Daarmee is op 10 mei een sms verstuurd; de kosten hiervoor zijn driemaal afgeschreven. Opvallend dat beide incidenten op 10 mei plaatsvonden.

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 6 July 2022, 16:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @KeDi en welkom op het forum. Wat gek dat het beltegoed gewoon lijkt te verdwijnen en dat de kosten voor een SMS ook driemaal worden afgeschreven. 😕 Jammer ook om te lezen dat het contact zowel telefonisch als in de winkel niet goed verliep. Je mag zeker beter verwachten en ik wil hier in duiken. Zou je je forumprofiel aan willen vullen met het 06-nummer waar het om gaat en het simkaartnummer? Die kun je beiden bij persoonlijke opmerkingen zetten. Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kan ik op onderzoek uit! 

Beste Sanne,

Bedankt voor je reactie en fijn dat je op onderzoek uit wilt gaan.

Ik heb de gegevens waar je om vroeg ingevuld.

Vriendelijke groeten

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt! Ik heb het nagekeken en ik zie het volgende: 

  • Op 8 mei is er €3,76 aan data verbruikt bij roamen
  • Op 7 mei is er €3,- verbruikt aan data bij roamen

We krijgen het verbruik door vanuit het buitenland, dus er kan wat vertraging in de verwerkingstijd zitten. Het kan dus zijn dat de data eerder verbruikt is toen het internet nog wel aan stond, maar dat het later bij ons is doorgekomen. Ik kan niet zien waar de data exact aan verbruikt is. In je toestel kun je het verbruik wel inzien. Ik betwijfel of dat nog gaat lukken voor mei, maar normaliter kun je daar zien welke apps data hebben verbruikt en wanneer. Mocht je merken dat dit weer gebeurt, kijk dan meteen in het verbruik van je toestel. 

Wat het andere nummer betreft met de SMS die drie keer verzonden is, ik zie inderdaad dat dit binnen 2 seconden is gebeurd, 3x naar hetzelfde nummer. Twee hiervan heb ik weer als beltegoed op dit nummer gezet (€0,32). Let wel op dat dit niet vaker gebeurt, wellicht is het netwerk soms niet goed of hapert je toestel. Goed dat je je beltegoed in de gaten houdt, en mocht je nog verdere vragen hebben, laat het gerust weten! 

Reputatie 7
Badge +18

Wat het andere nummer betreft met de SMS die drie keer verzonden is, ik zie inderdaad dat dit binnen 2 seconden is gebeurd, 3x naar hetzelfde nummer.

Het kan ook een vrij lange SMS zijn geweest.

Een SMS wordt in stukken van 160 karakters (en soms ook veel minder afhankelijk van de gebruikte tekens) verzonden en als de SMS tekst langer dan 2 keer maar minder dan 3 keer de maximale lengte voor 1 SMS was dan krijg je 3 * een SMS naar hetzelfde nummer op je factuur te zien met miniem tijdsverschil.

Hallo Sanne,

Bedankt voor je snelle reactie en dat het SMS-probleempje is opgelost (het was trouwens een korte sms, enkel om te melden dat het tegoed van onze andere mobiel weg was).

Wat de "verdwenen-tegoed-mobiel” betreft, op de screenshot die ik maakte van het verbruik in mei staat enkel de (voor ons onverklaarbare) €3,67 aan data. Wij begrijpen nog steeds niet waar het tegoed van ons beltegoed (€6,67) en databundel (322 mb) heen is. Tijdens onze vakantie (8 weken) hebben we de gehele tijd beide mobiels standaard op dezelfde wijze gebruikt: mobiele data uit, enkel gebruik van WIFI op de camping. Er is op beide mobiels in die periode geen enkel onverklaarbaar verbruik geweest, alleen ergens tussen 7-10 mei, wij blijven dat vreemd vinden.

Reputatie 7
Badge +17

Graag gedaan @KeDi! Ik snap dat je het vreemd vindt. Helaas mogen we wegens privacyredenen niet inzien waar de MB's aan verbruikt zijn, dat had een stuk meer duidelijkheid gebracht. Ook gek dat de data niet in het verbruikoverzicht staat. 😕 Het staat hier wel geregistreerd, dus om die reden kan ik dit niet vergoeden, maar ik wil je wel vragen om hier aan de bel te trekken weer als het beltegoed nog een keer op vreemde wijze verdwijnt. Mocht je binnenkort weer op vakantie gaan, houd dan je MB verbruik bij via je toestel en reset de periode. Dan begint hij vanaf het moment dat je op vakantie gaat op 0 MB, en kun je exact zien of er toch MB's gebruikt worden voor iets, ondanks dat mobiel internet uit staat. Dan kunnen we in elk geval achterhalen waar het aan opgaat en hoe dit te voorkomen is. 

Reputatie 7
Badge +17

Wat het andere nummer betreft met de SMS die drie keer verzonden is, ik zie inderdaad dat dit binnen 2 seconden is gebeurd, 3x naar hetzelfde nummer.

Het kan ook een vrij lange SMS zijn geweest.

Een SMS wordt in stukken van 160 karakters (en soms ook veel minder afhankelijk van de gebruikte tekens) verzonden en als de SMS tekst langer dan 2 keer maar minder dan 3 keer de maximale lengte voor 1 SMS was dan krijg je 3 * een SMS naar hetzelfde nummer op je factuur te zien met miniem tijdsverschil.

Scherp @GeSp! Stuur al zo lang geen SMS’jes meer dat ik helemaal vergeten was dat dit nog een optie had kunnen zijn. 😄