Beantwoord

Prepaid tel. nr (was Telfort) zonder bericht vervallen

  • 31 March 2020
  • 25 reacties
  • 400 keer bekeken

Prepaid telefoon

 

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 3 April 2020, 19:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Reputatie 7

Wanneer had je dat nummer voor het laatst gebruikt?

Ik ieder geval in juni 2019.

Kpn zegt dat er een sms over gestuurd is maar ik heb die nooit ontvangen. Het is een telfort prepaid sim.

Reputatie 7

Als een prepaid zes maanden niet gebruikt is dan wordt deze op inactief gezet en heb je nog 90 dagen om deze opnieuw te activeren.

Wel vreemd dat je die sms niet ontvangen hebt.

ik heb KPN gevraagd om een nieuwe sim kaart - ben al jaren (tv-internet /mobiel bellen} klant bij KPN.

Kan er niet af van.

Bestel zelf maar via de site was het antwoord van KPN.

Lekkere service van KPN.

Je hebt een verlopen prepaid. Dus ook het nummer is niet meer geldig en ook niet meer terug te halen. Deze aansluiting is geheel vervallen.

Stond de telefoon aan in de maand december 2019? Want in die maand is dus de 6 maanden-sms verzonden. Een sms wordt gedurende 72 uur gepoogd af te leveren. Als dan de telefoon niet aan staat… tja.

KPN heeft gelijk: je zult en kunt gewoon een nieuwe prepaid-sim, met dus helaas ook nieuw nummer, moeten kopen. Je krijgt ‘m natuurlijk niet cadeau (" ik heb KPN gevraagd om een nieuwe sim kaart ")
Zo’n pakketje kun je vrijwel overal kopen. Plaatselijke telefoonwinkel, Supermarkt, Rookwaren/tijdschriften magazijn, en natuurlijk online bij diverse aanbieders.

die peter wauw

ik heb kontakt met radar...

Reputatie 6
Badge +6

Opzich heeft peter wel gelijk natuurlijk, je moet er zelf opletten dat het nummer niet verloopt, maar aan de andere kant, kpn weet zelf ook wel dat prepaid ook veel als 2e toestel (reserve) word gebruikt, en dat die zeker niet dagelijks aan worden gedaan, kortom misschien is het wel handig als je ook een mailtje ofzo kan krijgen dat je nummer bijna verloopt, dat is bij simyo bv wel mogelijk….

Ik zie namelijk best veel topics dat nummers zijn verlopen van mensen die dat helemaal niet wouden, maar het simpel weg niet wisten…

Overigens geven de meeste providers wel degelijk de prepaid simkaarten gratis weg, dat doet bv tmobile, vodafone, lebara, lycamobile, l-mobi ect ect…

Reputatie 7
Badge +21

Overigens geven de meeste providers wel degelijk de prepaid simkaarten gratis weg, dat doet bv tmobile, vodafone, lebara, lycamobile, l-mobi ect ect…

KPN ook, daar kost een prepaid sim kopen  4,99 of 9,99 maar daarvoor krijg je er € 10 beltegoed bij.

…. kortom misschien is het wel handig als je ook een mailtje ofzo kan krijgen dat je nummer bijna verloopt, dat is bij simyo bv wel mogelijk….

Een prepaid is een anoniem produkt, alleen het nummer is bekend maar KPN heeft daar geen naam en e-mailadres bij. Een sms is dan de enige optie voor contact.

Lastig hè, de waarheid. Eigen verantwoordelijkheid. Ook bij prepaid.

Is overigens bij álle providers hetzelfde: na een half jaar niet zelf actief gebruiken wordt ie geblokkeerd. En 90 dagen daarna vervalt ie. Ook bij Vodafone, T-mobile, Tele2…
Alleen bij Lebara is het korter: 3 maanden + 1 maand.

Zelf actief gebruiken =

Bellen met verbinding (gesprekje)
sms sturen
internet gebruiken

Reputatie 6
Badge +6

Overigens geven de meeste providers wel degelijk de prepaid simkaarten gratis weg, dat doet bv tmobile, vodafone, lebara, lycamobile, l-mobi ect ect…

KPN ook, daar kost een prepaid sim kopen  4,99 of 9,99 maar daarvoor krijg je er € 10 beltegoed bij.

…. kortom misschien is het wel handig als je ook een mailtje ofzo kan krijgen dat je nummer bijna verloopt, dat is bij simyo bv wel mogelijk….

Een prepaid is een anoniem produkt, alleen het nummer is bekend maar KPN heeft daar geen naam en e-mailadres bij. Een sms is dan de enige optie voor contact.


Niet alle prepaid kaarten zijn anoniem, veel van die kaarten zijn gewoon geregistreerd via de kpn site voor bv een mijn kpn account, je kan dan via die account een optie aanbieden om bv via email een notificatie te ontvangen als het nummer dreigt te verlopen.

Of misschien nog beter, velen gebruik de prepaid app, je kan dan via die app een push notificatie sturen als een nummer dreigt te verlopen, die prepaid app kan je zelfs op een ander toestel hebben geïnstalleerd, dus je hoeft niet eens het toestel aan te hebben waar het prepaid simkaartje inzit, super handig natuurlijk.

Overigens geld dit inderdaad niet alleen voor KPN, ik vind dat alle providers wel hier in iets meer mogen doen, zeker ook omdat het vrijwel geen enkele investering kost.

Reputatie 7
Badge +21

Klopt @Misja20 , ik had eerst gezegd “in beginsel een anoniem produkt” maar dat later veranderd.

Door koppelen aan KPN ID of via de Prepaid app zou meer mogelijk zijn. KPN heeft hier (nog) niet voor gekozen.

Overigens geld dit inderdaad niet alleen voor KPN, ik vind dat alle providers wel hier in iets meer mogen doen, zeker ook omdat het vrijwel geen enkele investering kost.

Tja, aan de andere kant: meer dan een half of driekwart jaar een telefoon niet gebruiken is ook zo wat. Je mag toch wel een wat frequenter gebruik verwachten.

Gewoon een keer in de paar maanden i.i.g. even een smsje verzenden.

Reputatie 6
Badge +6

Overigens geld dit inderdaad niet alleen voor KPN, ik vind dat alle providers wel hier in iets meer mogen doen, zeker ook omdat het vrijwel geen enkele investering kost.

Tja, aan de andere kant: meer dan een half of driekwart jaar een telefoon niet gebruiken is ook zo wat. Je mag toch wel een wat frequenter gebruik verwachten.

Gewoon een keer in de paar maanden i.i.g. even een smsje verzenden.


Klopt heb je zeker gelijk in, maar ik kan mij wel voorstellen dat als iemand bv zo een prepaid kaartje als reserve heeft, dat je daar dan soms langere tijd niet aan denkt, of voor mensen die in het buitenland wonen en het kaartje bv alleen echt actief gebruiken wanneer ze hier op vakantie komen of iets dergelijks.

Het is absoluut eigen verantwoordelijkheid, daar niet van, maar het is wel duidelijk dat alleen een smsje als notificatie sturen dat dat gewoon weg niet genoeg is, zie het aantal topics van mensen die het nummer zijn kwijtgeraakt, die dat niet eens wouden en niet eens wisten dat het nummer ging verlopen.

Ik bedoel kleine moeite toch om mogelijk te maken dat je via email een berichtje krijgt of via de app een push notificatie...

Reputatie 7

Hoi @A3-1806, als je nummer is vervallen is het natuurlijk nooit prettig! Op 15 juni zijn alle Telfort prepaid aansluitingen naar ons overgezet, sindsdien heb je inderdaad een KPN nummer. Als het nummer gedurende 6 maanden niet is gebruikt breekt er een periode aan van 90 dagen waarbinnen het tegoed kan worden opgewaardeerd, om het nummer te herstellen. Als dat niet gebeurt is is het nummer (zoals al door de anderen aangegeven) definitief vervallen. Op het moment dat die 6 maanden zijn bereikt, wordt er een sms gestuurd naar het nummer om je daarover te informeren. Andere gegevens worden niet opgeslagen bij een prepaidnummer. Als het toestel toen uitstond en aangezet is in de periode dat het geblokkeerd is, zal die sms niet bij je zijn aangekomen, wat Peter ook al noemt.

Op je forumprofiel zie ik nog geen gegevens staan, zou je daar jouw 06-nummer en het bijbehorende sim-kaartnummer kunnen toevoegen? Dan kan ik voor je nakijken wat de precieze status is van jouw nummer. Ik hoor het graag van je.

Hoi Jasper

Dank voor je toelichting. Ik heb het betreffende simkaartje al weggegooid en het telefoontje opgestuurd naar Unicef.

Hoi Jasper

Ik heb wel een andere vraag. Bij mijn huidige modem experiabox v8 valt de laatste tijd regelmatig het beeld weg. Alle snoeren nagelopen, modem opnieuwopgestart maar daar ligt het niet aan. Kan mijn modem ingeruild worden voor een ander (nieuwere versie) modem? Mijn klantnr. is *********.

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

tja, een experiabox geeft geen beeld…. die verzorgt alleen de verbindingen.

Dus voordat Jasper iets kan gaan omruilen:

Ik neem aan dat je ook tv van KPN hebt. Is dat nog een Motorola ontvanger?

Krijg je een foutcode op de ontvanger?

Als je “geen beeld” hebt valt dan ook internet even weg?

de ontvanger flikkert soms bij slecht beeld.

Het is een arcadyan model HMB2260 v2.

Of internet weg valt weet ik niet.

Al eens een herstart gedaan? Simpelweg minimaal een halve minuut uitzetten met de schakelaar op de achterkant.

Reputatie 7

Graag gedaan @A3-1806, het toestel krijgt zo ook een mooi 2e leven.

Voor de tv kan je de ontvanger ook naar de fabrieksinstellingen terugzetten, dan wordt die in zijn geheel opnieuw geïnstalleerd. Het is ook interessant om te kijken hoe de ontvanger is aangesloten op de Experia Box, is dat met een idrecte netwerkkabel of gaat dit via een draadloze verbindingsset (witte kastjes in het stopcontact)?

de ontvanger voor de tv is met een netwerkkabel direct aangesloten op het modem.

de ontvanger flikkert soms bij slecht beeld.

Euh… omschrijf “slecht beeld”. En is 't niet de tv die dan flikkert. Het hoeft niet aan de ontvanger te liggen.

Verder: is het thuis een aansluiting van Telfort dan zul je bij hen moeten zijn als er wat omgeruild moet worden. Telfort Thuis is nog niet bij KPN ondergebracht (administratief), dus de moderators hier kunnen daar nog niks mee.

ik heb kpn tv en internet en mobiel al jaren, het ging om een telfort prepaid telefoontje wat ik tijdens

vakantie gebruikte. Ik stop er mee nu - ga wel kijken naar een ander modem.

Reputatie 7

Had je de tv-ontvanger ook al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen zoals ik in mijn vorige bericht noemde @A3-1806?  Door de ontvanger opnieuw in te stellen kan het ook verbeteren.