Beantwoord

Prepaid Telfort naar KPN

  • 11 January 2021
  • 5 reacties
  • 84 keer bekeken

Ik heb 2 telefoons met Telfort Prepaid kaart/tegoed. Die tegoeden zijn regelmatig aangevuld. Nu werken beide telefoons niet meer. ik probeer een Mijn KPN app aan te maken, maar dat lukt niet omdat KPN de nummers niet (her)kent.

Hoe kan ik opwaarderen? Wie kan me helpen?

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 16 January 2021, 20:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7

Welkom op het forum @Harryy, hoe regelmatig heb je de tegoeden aangevuld of het nummer gebruikt? Prepaidnummers moeten elke 6 maanden een keer gebuikt worden, door zelf te bellen of te sms’en bijvoorbeeld. Als het in die 6 maanden niet wordt gebruikt, gaat er een periode van 90 dagen in waarbinnen je niet meer kunt bellen. In die 90 dagen kan je het tegoed opwaarderen en wordt het nummer hersteld. Als het buiten die periode is zal het nummer definitief weg zijn. Weet je hoe lang geleden je de nummers nog hebt gebruikt?

Als je twijfelt over de staat van nummers kan ik ook voor je kijken wat de status is, daarvoor kan je beide nummers aan je forumprofiel toevoegen, samen met de bijbehorende simkaartnummers. Daarna kan je hieronder een seintje geven zodat ik mee kan kijken. 

Bedankt voor de reactie. Zoals gevraagd heb ik de gevraagde informatie opgeslagen in het forumprofiel. Ik ben benieuwd naar het vervolg.

Reputatie 7

Bedankt voor de gegevens @Harryy! Ik heb ze een beetje verplaatst in je profiel, de vakjes waar geen 'privé’ bij staat zijn namelijk voor iedereen te zien. Dat soort privacygevoelige gegevens zijn beter om afgeschermd te houden. 

Ik heb op beide nummers gezocht, het eerste nummer is op 10 oktober definitief gestopt (toen liepen de 90 dagen af waarbinnen nog opgewaardeerd kon worden). Met het tweede nummer krijg ik geen resultaten, het kan zijn dat er een typefout in zit, zou je dat voor de zekerheid kunnen controleren? Het kan ook zijn dat dat nummer al was opgeheven toen het nog bij Telfort was (voor 15 juni 2019).

Hallo Jasper,

Bedankt voor de volledigheid van jouw antwoord. Ook bedankt voor het verplaatsen van mijn privé-gegevens. Ik begrijp het antwoord en ik begrijp ook dat je het ‘niet leuker kunt maken”, maar het geeft me toch een beetje naar gevoel.

Dit telefoonnummer heb ik jaren, vele jaren gebruikt als 2e telefoon. Handig op vakantie, in ziekenhuis, onderweg, etc. Vanwege corona is het gebruik van die telefoon er niet van gekomen. Ik kan me niet herinneren dat ik enig bericht (mail, post, etc.) heb gehad als reminder om de kaart op te waarderen. Het tegoed is weg en ik moet op zoek naar een andere kaart met een ander nummer.

Maar het zal zo zijn, dus heeft het weinig zin voor mij om er te lang bij stil te staan. Toch wilde ik het even melden omdat het m.i. wel iets zegt over de (bedrijfs)cultuur.

Nogmaals dank voor jouw heldere antwoorden en de correcte manier van afhandelen.

Met vriendelijke groeten,

Harry Alers

Reputatie 7

Graag gedaan Harry, ik had je liever ook iets anders verteld zoals je je kunt voorstellen. Aan het einde van die 6 maanden wordt er een sms gestuurd als notificatie, maar als je niet bij het toestel in de buurt bent zie je dat niet. Bij prepaid hoeven er geen ander gegevens opgegeven te worden, waardoor we geen andere manier hebben om zo'n bericht te sturen.

Dit principe werkt alleen bij prepaid aansluitingen, bij abonnementen is dat niet van toepassing. Maar als je het nummer niet zo vaak gebruikt, is maandelijks betalen voor een abonnement ook zonde natuurlijk.