Beantwoord

Prepaid verloopt zonder waarschuwing per mail

  • 29 September 2019
  • 9 reacties
  • 487 keer bekeken

Voor de 2e keer is het tel, nummer incl. beltegoed van de prepaid telefoon van mijn schoonouders die bijna 90 jaar oud zijn verlopen. weg nummer weg beltegoed.
Oude mensen hebben zo'n prepaid alleen voor noodgevallen. Als ze dus geen gebruik maken van het toestel betekend dat dat het goed met die mensen gaat.
Waarom stuurt KPN geen waarschuwingsmailtje ruim voordat het nummer wordt verwijderd.
Ben ik nu zo slim of is KPN zo dom. Nee KPN is zo slim! Want al dat verloren beltegoed brengt KPN mooi gratis geld in het laatje. Ik vind het ronduit schandalig en crimineel gedrag van KPN. Oude mensen zo van hun geld te beroven en daarnaast ervoor te zorgen dat bij een noodgeval hun gsm niet meer werkt.
Mooi verhaal voor social media zou ik zeggen.

Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 1 October 2019, 09:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ha @P. Prevoo, welkom! Bij de meeste providers is het zo dat je elk half jaar moet opwaarderen, bij KPN hoeft je er alleen maar elk half jaar gebruik van te maken. Dan kan je weer een half jaar verder. We sturen twee sms'jes om je te laten weten dat het 'weer zover is'. Als de toestellen uitstaan, dan zullen je schoonouders deze inderdaad niet ontvangen. Daar kan ik helaas weinig aan veranderen 😞. Wellicht is het een optie om het op de kalender te schrijven?
Veel oude mensen weten helemaal niet hoe je een sms bericht moet openen.
Ik heb het over mensen van 87 jaar. Mijn schoonouders kunnen de tekst op een telefoontje niet eens lezen.
Op hun simpele beaphone zit een oranje knop die een nummer draait naar hun dochter in geval van nood.
Meer hoef je die mensen niet uit te leggen over zo'n toestel want ze snappen het toch niet.
Zou wel zo prettig zijn als kpn een mailtje stuurt naar de aanvrager van het telefoonnummer.
Dan had ik het opheffen van hun telefoonnummer kunnen voorkomen.
Ik heb dat toestel met prepaid kaartje destijds voor hun geregeld.
Probeer eens mee te denken. Veel oude mensen schaffen zich geen gsm aan.
Dat doen hun kinderen voor hun.
Wanneer u zelf héél oud zult worden (wat ik u van harte gun) zult u wel begrijpen wat ik bedoel.
Ik noem dit echt het paard achter de wagen spannen.
Het moet toch de bedoeling zijn dat die mensen altijd kunnen rekenen op een telefoon die het doet.
Of zie ik dat verkeerd?
Wat dat laatste betreft. Een abonnement zal het altijd doen.
Prepaid verloopt gewoon als er 9 (negen !) maanden niet mee is gebeld.
Als je je schoonouders uitlegt dat ze zo af en toe met die knop hun schoondochter gewoon moeten bellen, al is het maar ter controle van de lijn, dan is het probleem opgelost. De kosten van, zeg, 1 belletje per 5 maanden (veilige marge) zijn het niet.

Bij KPN hoeft een prepaid niet meer dan ca. (gem.) € 5 per paar jaar te kosten, mits je er maar steeds gebruik van maakt binnen een half jaar na het laatste gebruik.
Zo lang er beltegoed op staat hoeft ie alleen maar af en toe gebruikt te worden.

Mijn prepaid is in principe alleen een binnenkomend nummer. Om hem actief te houden bel ik om de zoveel maanden even naar de vaste lijn en zeg 5 woorden op het antwoordapparaat.

Wil je het verloopprobleem niet dan is een abonnement een optie. Maar dat kost minimaal
€ 10 per maand.

Dat ie af en toe gebruikt wordt is één van de voorwaarden van prepaid.

Dit is gedaan omdat in het verleden, toen ze nog niet verliepen, prepaids jarenlang in de kast lagen en een ongebruikt nummer bezet hielden. De voorraad 06 nrs. is redelijk beperkt t.o.v. het gebruik tegenwoordig.
Dit is nu precies het mosterd na de maaltijd antwoord dat ik verwachtte.
Bedankt.
Helemaal geen mosterd.
Maar uitleg m.b.t. het nieuwe prepaid nummer wat je gaat aanschaffen. (dacht dat dat wel duidelijk was)
Reputatie 6
Badge +7
Misschien zelf (als je er een keertje op bezoek bent) even e.e.a. controleren en acteren?

Om nou de verantwoording bij een andere te leggen ( en diezelfde partij ook nogeens te beschuldigen van crimineel gedrag) zegt helaas veel over uzelf ben ik bang.
Wie schuift hier nu verantwoording af?
En beltegoed kwijt weet je zeker ook nog goed te praten.
In mijn ogen blijft het diefstal.
Ik snap wel dat het ergens mijn eigen schuld is en ik wil hier ook niemand persoonlijk aanvallen.
Mocht het zo lijken dan bied ik mijn excuses aan.
Ik wil alleen zeggen dat het systeem ergens niet klopt en dat het zeker beter kan.
Dat ik er boos over ben mag wel duidelijk zijn.
Reputatie 7
Badge +30
Heel begrijpelijk dat je er boos over bent als je dit niet verwacht. Ik, en de forumgebruikers die hier gereageerd hebben, kunnen er helaas niets anders van maken. Dit is hoe het werkt met prepaid. Hebben je schoonouders geen vaste lijn? Kunnen zij wellicht bij een noodgeval terecht bij buren? Dat is in de meeste gevallen denk ik net zo snel als je bedenken waar de mobiel ligt, de oplader zoeken, de telefoon aansluiten, aandoen, bedenken wat de pincode ook alweer is en dan een nummer bellen. Ik probeer mee te denken, maar misschien heb ik het niet bij het rechte eind. In ieder geval ben je nu op de hoogte van de procedure, ook al is dit niet het antwoord waar je naar op zoek was 😞.