Beantwoord

Prepaid voor een GPSHorloge Kind

• 15 september 2017
  • 18 reacties
  • 5024 keer bekeken

Reputatie 2
Hallo,

Ik heb een GPS tracker/horloge besteld voor mijn zoontje. Hierin moet een SIM kaart geplaatst worden, ik ben een beetje aan het zoeken wat handig is. Qua kosten denk ik dat een prepaid kaartje hier geschikt voor is, maar ik heb geen idee wat er aan data verbruikt wordt als we het hebben over het doorgeven van de GPS positie.

Wat adviseren jullie?

Groeten

Erik
icon

Beste antwoord door wjb 15 september 2017, 15:43

Let goed op de prijs van de databundel voor dat horloge.
Bij KPN ben je €7,50 per maand kwijt voor een onbeperkt online bundel met lage snelheid maar ruim voldoende voor dat horloge. Het "goedkoopst" bij KPN is 50MB databundel, maar de vraag is dan of 50MB voldoende is.
Bij T-Mobile betaal je €4,95 voor een 300MB databundel en er zijn vast ook andere providers die je in een vergelijk mee zou moeten nemen.
Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Prepaid lijkt me prima te doen. Wel eerst de pincode v.d. sim uitschakelen door 'm in een mobiele telefoon te stoppen vóórdat je 'm in het horloge stopt.
Opwaarderen kan via internet (KPN site) dus dan kan het kaartje gewoon in het horloge blijven.
Reputatie 7
Let goed op de prijs van de databundel voor dat horloge.
Bij KPN ben je €7,50 per maand kwijt voor een onbeperkt online bundel met lage snelheid maar ruim voldoende voor dat horloge. Het "goedkoopst" bij KPN is 50MB databundel, maar de vraag is dan of 50MB voldoende is.
Bij T-Mobile betaal je €4,95 voor een 300MB databundel en er zijn vast ook andere providers die je in een vergelijk mee zou moeten nemen.
Reputatie 7
Badge +30
Het is denk ik heel erg afhankelijk van het data gebruik. Daarnaast is het in dit geval ook handig om te bekijken hoe providers afronden.
Reputatie 5
Badge +6
Dergelijke GPShorloges zijn vaak alleen 2G, standaard quadband, zodat ze wereldwijd op 2G kunnen werken. Echter naar kosten kan ook goede dekking van belang zijn. T-Mobile heeft 2G op 900Mhz niet meer beschikbaar, ze hebben alleen nog 2G op 1800Mhz. Deze hogere frequentie is ongunstiger verder van een mast. In ieder geval KPN heeft (nog) wel 2G op 900Mhz beschikbaar, dus die zou ik voor deze toepassing aanbevelen.
Toch opmerkelijk om te lezen hoe weinig mensen verstand hebben van het data verbruik van een gps horloge.. Gemiddeld ligt dat op verbruikt op maximaal 30 mb per maand..

Met de juiste simkaart kost het verbruik hoogstens 1,65 euro per maand.

Laat je niet foppen met dure databundels etc.. De providers varen er wel bij,

Admin: zin weggehaald i.v.m. reclame maken
Reputatie 7
En wat is dan die juiste simkaart?
Reputatie 2
Ik heb inderdaad een prepaid kaart besteld bij KPN vandaag. Ik ga ermee starten en kan neem ik aan via mijn kpn bijhouden wat er verbruikt wordt aan data?
Hi Erik, welke app heb je bij dat horloge ? Als het horloge niet communiceert met de app kun je beter even op de app naam googlen. Kpn wil niet dat ik de google zoekopdracht benoem naar de oplossing. ze zien dat als reclame..
Reputatie 7
...Met de juiste simkaart kost het verbruik hoogstens 1,65 euro per maand...Welke simkaart is dat dan (provider) en met welke databundel?
Reputatie 5
Badge +6
...Met de juiste simkaart kost het verbruik hoogstens 1,65 euro per maand...Welke simkaart is dat dan (provider) en met welke databundel?
Juist zonder databundel, maar met betalen per MB optie actief betaal je bij T-Mobile 5 cent per MB
Reputatie 7
...Met de juiste simkaart kost het verbruik hoogstens 1,65 euro per maand...Welke simkaart is dat dan (provider) en met welke databundel?Juist zonder databundel, maar met betalen per MB optie actief betaal je bij T-Mobile 5 cent per MBToch vind ik dit nog wel een gevaarlijke uitspraak want bij T-Mobile prepaid wordt per "sessie" een veelvoud van 200kB in rekening gebracht met een minimum van 200kB. Vijf "sessies" is dus 5 Eurocent. Ik weet absoluut niet over hoeveel "sessies" we gaan praten met zo'n GPStracker, maar stel dat het horloge 4 keer per uur contact heeft en per uur dus 4 "sessies" heeft, dan ben je na 1 dag minimaal 19,2MB verder (4x24x200kB) en dat is dan dus al bijna 1 Euro per dag.
Ik denk dat hier dus nog iets meer variabelen bekeken moeten worden en dan met name het aantal "sessies" per tijdseenheid.
Reputatie 7
Even afgezien van de MBeetjes, ik vraag me af, lees wel vaker over een GPS tracker, is zoiets wel nodig? Je kunt toch ook goede afspraken maken. Ga je ergens naar toe en raak je elkaar kwijt spreek je bijvoorbeeld af ga naar een opvallend punt. Is het echt nodig. dat je altijd moet weten waar hij/zij is?, Geef je kinderen ook wat vertrouwen en een stukje vrijheid.
Reputatie 2
Even afgezien van de MBeetjes, ik vraag me af, lees wel vaker over een GPS tracker, is zoiets wel nodig? Je kunt toch ook goede afspraken maken. Ga je ergens naar toe en raak je elkaar kwijt spreek je bijvoorbeeld af ga naar een opvallend punt. Is het echt nodig. dat je altijd moet weten waar hij/zij is?, Geef je kinderen ook wat vertrouwen en een stukje vrijheid.

Ja in een ideale wereld is dat zo. Ik heb dat horloge gekocht voor als mijn zoon (5 jaar) buiten gaat spelen of buiten school om. Ik hoef hem echt niet 24/7 in de gaten te houden. Buiten dat kan je ook bellen met dat horloge en zo communiceren. Best wel handig.
Reputatie 7
Beste ErikJonkman

Je hoeft mij echt geen verantwoording af te leggen hoor.☺ Maar samen met je zoon/dochter goede afspraken maken is een stukje verantwoordelijk van zowel jou als je zoon/dochter. Daarvoor heb je niet perse zo'n horloge nodig, gebeurde ook voordat dat soort horloge bestond. 🙂
Reputatie 2
Beste ErikJonkman

Je hoeft mij echt geen verantwoording af te leggen hoor.☺ Maar samen met je zoon/dochter goede afspraken maken is een stukje verantwoordelijk van zowel jou als je zoon/dochter. Daarvoor heb je niet perse zo'n horloge nodig, gebeurde ook voordat dat soort horloge bestond. 🙂

Dit gaat een beetje offtopic uiteraard, maar zo gaat dat met techniek. Vroeger hadden we ook geen internet en GSM's en kijk nu eens, wie kan er nog zonder. Ik zie dat horloge als een hulpmiddel buiten de afspraken die je maakt om.
Reputatie 5
Badge +6
Juist zonder databundel, maar met betalen per MB optie actief betaal je bij T-Mobile 5 cent per MBToch vind ik dit nog wel een gevaarlijke uitspraak want bij T-Mobile prepaid wordt per "sessie" een veelvoud van 200kB in rekening gebracht met een minimum van 200kB. Vijf "sessies" is dus 5 Eurocent. Ik weet absoluut niet over hoeveel "sessies" we gaan praten met zo'n GPStracker, maar stel dat het horloge 4 keer per uur contact heeft en per uur dus 4 "sessies" heeft, dan ben je na 1 dag minimaal 19,2MB verder (4x24x200kB) en dat is dan dus al bijna 1 Euro per dag.
Ik denk dat hier dus nog iets meer variabelen bekeken moeten worden en dan met name het aantal "sessies" per tijdseenheid.

Voor algemeen IoT heb ik mijn focus meer op always-on, ik weet niet hoe een dergelijk horloge z'n connectie managed. Mijn uitgangspunt is dat de IP link zoveel mogelijk blijft bestaan, beste dagen aaneengesloten, maar je krijgt bij TMO NL in ieder geval minstens 1 maal per etmaal een disconnect. 2G heeft niet de beste papieren als het gaat om always-on IP link in ieder geval, het zou zeer goed kunnen dat alleen afhankelijk van locatie verandering de IP link in stand wordt gehouden.
Ik ben mij niet bewust van minimaal 200kB in rekening brengen per sessie. TMO NL verandert bijna maandelijks wel iets aan prepaid, heb je een infobron van TMO NL waar deze info terug te vinden is?
Reputatie 7
Beste ErikJonkman

Dit gaat een beetje offtopic
uiteraard, maar zo gaat dat met techniek. Vroeger hadden we ook geen internet en GSM's en kijk nu eens, wie kan er nog zonder. .

Precies, maar ben je goed geholpen met de reacties op je vraag? Daar gaat het om. 😎

En begrijp me goed, ik snap dat er situaties zijn waarin dat bereikbaar zijn nodig is. Niet alleen van ouder naar kind maar ook van kind naar ouder !
Reputatie 7
Ik ben mij niet bewust van minimaal 200kB in rekening brengen per sessie. TMO NL verandert bijna maandelijks wel iets aan prepaid, heb je een infobron van TMO NL waar deze info terug te vinden is?

Tarieven prepaid 2017 (pdf)

Reageer