Beantwoord

Prepaidkaart

• 10 april 2012
  • 9 reacties
  • 9616 keer bekeken

Goedemorgen. Ik woon in Frankrijk, en heb voor mijn bezoeken in Nederland een prepaidkaart van KPN.

Deze moet je minimaal een keer per half jaar gebruiken met een telefoongesprek of SMS.

Ik probeer dat te doen maar krijg de melding Let op oproepblokkeringen aktief

Mijn laatste gesprek is geweest 22-10-2011 dus nog binnen de tijd. Wat moet ik doen ??

icon

Beste antwoord door Eduard 12 april 2012, 09:59

Beste Dido,

Zou u mij in een privebericht uw 06-nummer + simkaartnummer kunnen sturen?

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Eduard

Bekijk origineel

9 reacties

Badge
Beste Dido,

Vervelend om te horen dat het niet lukt het toestel te gebruiken.

Het kan zijn dat de melding die u krijgt, te maken heeft met de instellingen van uw toestel. Heeft u het toestel wel zo ingesteld dat u vanuit het buitenland gebruik kunt maken van het toestel?

Met vriendelijke groet,

Eduard

Eduard bedankt voor je bericht.

Ik had al bij mijn instellingen gekeken of daar een verkeerde instelling was. Maar helaas niet gevonden. Ik zou ook niet weten waar ik het moet zoeken.

Ik heb een Nokia 6303 Classic toestel. Misschien dat U het wel kunt vinden en mij daar mee kunt helpen. Alvast bedankt.

Groetjes

Dido

Badge
Hallo Dido,

Wellicht kan deze link u verder helpen. Hier vindt u de instellingen van uw toestel.

Met vriendelijke groet,

Eduard  

Hallo Eduard.Ik heb in de gebruiksaanwijzing gekeken. en vervolgens via de instellingen dat telefoon ingesteld moet zijn voor op reis in europa.

Vervolgens krijg ik een SMS met de tekst Dank je voor de aanmelding voor opreis Europa Stuur nu ter bevestiging deze SMS door naar 4422. Alks ik dat gedaan heb krijg ik gelijk weer een SMS van 1200 met de tekst Het gekozen nummer is ongeldig Voor SMS-en in het buitenland met prepay geen*100* voor het nummer. Dit heb ik ook niet gedaan. Maar ik kom weer niet verder. Zou je mij willen berichten.

Groetjes

Dido

Badge
Hallo Dido,

Heeft u ook gekeken bij 'Bellen' en vervolgens 'ander netwerk selecteren?'

Zoals via deze link. Wellicht heeft u het netwerk niet goed ingesteld.

Vriendelijke groet,

Eduard

Hallo Eduard.

In het menu onder telefoon en dan operatorselectie staat hij op automatisch, dus daar kan het niet aan liggen. Hij begint op KPN en schakeld vervolgens over naar SFR. Wordt vervolgt.

Bedankt en groetjes

Dido

Hallo Eduard.

Op mijn laatste bericht heb ik nog steeds geen antwoord.

Mijn probleem is er nog steeds, en KPN moet toch met een oplossing komen !!

Ik wacht op antwoord.

Groetjes

Jos

Badge
Beste Dido,

Zou u mij in een privebericht uw 06-nummer + simkaartnummer kunnen sturen?

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Eduard

Hallo Eduard.

Ik heb de instructie gevolgd, maar helaas kan ik je geen prive bericht sturen.

Daar ik gisteren nog geen oplossing had heb ik de simkaart naar mijn zwager in Eindhoven gestuurd die er mee naar jullie winkel gaat, en daar hebben ze al toegezegd het probleem voor een jaar op te lossen. Waarom is mij eigenlijk niet duidelijk. Het moet toch mogelijk zijn om buiten Nederland te voldoen aan de voorwaarden die er voor zorgen dat ik probleemloos kan bellen en of SMSen. Ik hoor wel weer.

Groetjes

Jos 

Reageer