Beantwoord

Prepaidnummer niet meer actief

• 22 november 2018
  • 4 reacties
  • 150 keer bekeken

Hoi,

Ik heb een prepaid kaart van kpn en die gebruik ik voornamelijk als ik op bezoek ben in Nederland of om mijn Nederlandse bankzaken mee te doen.
Nu heb ik op dit forum gelezen dat wanneer je de prepaid kaart voor 180 dagen niet opwaardeerd wordt deze eenzijdig inactief en dan heb ik nog 90 dagen.
Uiteraard was ik vergeten mijn kaart op te waarderen, stom eigen schuld. Toch kan ik dit nummer van mijn prepaid kaart nog voor whatsapp gebruiken. Mijn vraag is hoe kan dit en betekend dit dat ik nog in die 90 dagen zit?

Groetjes
Patricia

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Bart_ 26 november 2018, 11:29

Hallo Staal123456. Je nummer is opgeheven, helaas. Er is inderdaad lange tijd geen gebruik van gemaakt en juli is je aansluiting al geblokkeerd, nadat er enkele notificatieberichten zijn verstuurd.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Dag Staal123456. Bij een prepaidkaart is inderdaad van belang om hem regelmatig te gebruiken. Het is zaak om minimaal 1 keer in de 6 maanden te bellen. Zo weten we zeker dat je aansluiting actief moet blijven. Als je dit niet doet zul je overigens tijdig berichten ontvangen. Als je 5 maanden geen gebruik hebt gemaakt krijg je bericht en bij 6 maanden nog eens. Daarna wordt je nummer geblokkeerd en het beltegoed bevroren. Het is dan zaak om zo snel mogelijk op te waarderen, anders komt je nummer inderdaad te vervallen.

Ik wil met alle plezier kijken hoe dit er bij jou voor staat. Wil je dan je mobiele nummer vermelden in je KPN Forum profiel?
Hoi Bart,

Ik heb mijn nummer in mijn profiel vermeld.

Bij voorbaat dank.
Patricia
Reputatie 7
Het nummer gebruik je bij Whatsapp alleen voor aanmelden en dan wordt het je gebruikersnaam. Hetzelfde nummer gebruikt Whatsapp bij aanmelden voor de verificatie sms.
Daarná staat het geheel los van je aansluiting. Als het 06 nummer stopt bij je provider heb je dat dus nog steeds via Whatsapp. Daar is geen koppeling (tussen provider en Whatsapp).
Reputatie 7
Badge +20
Hallo Staal123456. Je nummer is opgeheven, helaas. Er is inderdaad lange tijd geen gebruik van gemaakt en juli is je aansluiting al geblokkeerd, nadat er enkele notificatieberichten zijn verstuurd.

Reageer