Beantwoord

Prepaidnummer nog te herstellen?

  • 10 August 2020
  • 13 reacties
  • 557 keer bekeken

Mijn prepaid kaart is verlopen maar ik heb 21 november 2019 contact gehad via deze telefoon. Ik baal hier enorm van is er een mogelijkheid om mijn simkaart of in elk geval mijn telefoonnummer te herstellen?

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door RBxx 11 August 2020, 09:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

@Susan_  ik hoop dat je me hiermee kan helpen. Ik zou zo graag dit nummer willen behouden. 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Supi 

Was 21 november de laatste keer dat je actief je beltegoed hebt gebruikt? Dan wordt het krap!!

Prepaid tegoed is onbeperkt houdbaar, er is maar één voorwaarde. Je prepaidnummer moet je minstens 1 keer per 6 maanden actief gebruiken (zelf bellen, sms-en of internetten). Zo niet, dan wordt het nummer/tegoed na 6 maanden bevroren en kan je alleen nog gebeld worden.

Vanaf dat moment heb je nog 90 dagen om het beltegoed op te waarderen, anders wordt het nummer definitief opgeheven. Koop dus heel snel een opwaardeerbon bij de supermarkt of primera o.i.d. dan blijft het nummer behouden. Je zit nu in de laatste 10 dagen !!

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Supi, welkom op het forum! RBxx heeft helemaal gelijk in deze. Dus waardeer zo snel mogelijk op, dan zou het weer goed moeten komen. Laat even weten of het gelukt is om op te waarderen.

@Erik_  nee het opwaarderen lukt niet. Het maakt mij ook niet uit of ik het geld kwijt ben het gaat me hoofdzakelijk om het telefoonnummer. 

 

Vriendelijk bedankt

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Supi , hoe probeer je op te waarderen? Als je in de “bevroren” periode van 90 dagen bent aangeland, dan werkt online updaten niet meer. Alleen via een opwaardeerbon uit de supermarkt e.d. lukt het dan nog.

Helaas gaat het verlies van het saldo samen met het verlies van het nummer. Het is alles of niets.

@RBxx weet u dat zeker want iik kan ook niet bellen of smsen dan geeft hij aan geen netwerk.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Supi , dan is het waarschijnlijk te laat en is je nummer al “uit de lucht” gehaald. Wat is het resultaat als je met een andere telefoon jouw prepaid nummer belt? Dat lukt dan ook niet, denk ik.

In dat geval ben je het nummer en het beltegoed kwijt. Dit is helaas onomkeerbaar.

@RBxx Dat is vreemd want er is nog gebeld de 21ste van november. 

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Supi 

Heb jij op 21 november zelf gebeld naar een niet gratis nummer? Er moet beltegoed verbruikt zijn.

Zet jouw 06-nummer en simkaartnummer in je Forum profiel in het veld “Persoonlijke opmerkingen”, dan kan KPN moderator @Erik_ in de systemen kijken wat er precies gebeurd is. Als mede forumlid en KPN klant heb ik daar uiteraard geen inzage.

Reputatie 7
Badge +30

Je kunt in de bevroren periode inderdaad niet meer regulier bellen en sms’en. Opwaarderen zou nog wel moeten kunnen. Probeer een van de volgende dingen:

Sms'en

  • Maak een sms'je met de volgende tekst: [code opwaardeerbon] Opwaarderen (bijvoorbeeld: 123456789123456 Opwaarderen).
  • Stuur de sms vervolgens gratis naar 1266. Je beltegoed wordt direct opgewaardeerd.

Bellen

Bel gratis met de mobiele telefoon die je wilt opwaarderen naar 1244 en kies voor optie 9. Toets de code van je opwaardeerbon in en sluit af met een #. Je prepaid beltegoed is nu opgewaardeerd. De code op je opwaardeerbon bestaat uit 15 of 16 cijfers. 

 

Mocht het niet lukken, vul dan inderdaad je forumprofiel in, dan kijken we of dit nog te herstellen valt, @Supi

@Erik_ het is niet gelukt :disappointed_relieved::cry:  ik heb een kaart gekocht voor 15 euro maar ik kan niet bellen naar 1244 en niet smsen naar 1266 of elk anddr nummer. 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Supi ik kijk graag nog even na of ik iets kan, al wil geen valse hoop geven. Het lijkt aan de late kant. :( Wil je je telefoonnummer en het nummer van je simkaart in je KPN Forum Profiel zetten? 

Reputatie 7
Badge +24

@Supi, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.