Beantwoord

Prepaidnummer vervallen zonder vooraankondiging....

Is het normaal dat er zonder enige vorm van communicatie je nummer komt te vervallen???
icon

Beste antwoord door Marina_ 30 november 2018, 13:59

Hoi geetee, Ik kan mij voorstellen dat je behoorlijk baalt wanneer je prepaidnummer is vervallen terwijl je hier geen informatie over hebt gehad. Peter heeft al toegelicht dat er een sms over wordt verstuurd, maar dat de sms niet wordt afgeleverd wanneer het toestel uit staat. Je geeft aan dat je graag een e-mail hierover had ontvangen. Ik snap die gedachte, maar prepaid is niet altijd gebonden aan (persoons)gegevens.

Als je langer dan 6 maanden je aansluiting niet gebruikt, wordt je beltegoed bevroren voor 90 dagen. Je kunt dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen. Om je beltegoed weer vrij te maken, moet je het binnen 90 dagen na de bevriezing opwaarderen.
Waardeer je in deze 90 dagen op? Dan komt het bevroren tegoed weer vrij. Je kunt weer bellen, sms’en, internetten etc.
Waardeer je in deze 90 dagen je prepaid-tegoed niet op? Dan kunt je niet meer bellen en gebeld worden. Je mobiele nummer en simkaart werken niet meer. Wil je weer kunnen bellen, bestel dan een nieuw prepaid-pakket of abonnement. Het is niet meer mogelijk om je oude nummer mee te nemen.

Wil je toch graag dat ik voor je controleer hoe het met je SIM-kaart staat, zou je dan het 06- nummer willen toevoegen aan je forumprofiel? Ik kom dan zo snel mogelijk bij je terug met meer informatie.

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
5 maanden na het laatste gebruik (zelf bellen met verbinding, sms sturen, internet gebruiken via 3G) krijg je een sms. 1 maand later volgt er nog weer een; dat je nog eenzijdig wordt afgesloten en als je binnen 3 maanden opwaardeert je 'm weer kunt gebruiken.
1 maand voordat ie definitief eruit gaat weer eentje en enkele dagen ervoor nogmaals.

Lijkt mij voldoende.

Een prepaid blijft geldig mits er steeds binnen 180 dagen na het laatste gebruik mee gebeld wordt (met verbinding); ge-sms't of internet gebruikt.
Als dat zo zou zijn ben ik het inderdaad eens met je, maar geen sms-jes of iets ontvangen.

Vandaar dat ik deze gang van zaken niet normaal vind
Reputatie 7
Heeft het toestel uit gestaan? Gezien het weinige gebruik.
Een sms wordt nml gedurende 3 dagen geprobeerd te verzenden. Dat is niet eindeloos. Toestel moet in zo'n periode wel aan staan natuurlijk.

Overigens is de enige optie nu: nieuwe prepaid sim aanschaffen. Je krijgt dan ook een nieuw nummer. Je oude kan niet teruggehaald.
Nou daar zit ik nu precies op te wachten naar meer als 25 jaar het nummer te hebben gehad....
Hoe moeilijk was/is het voor KPN om even een email te sturen, ze weten me wel te vinden via de mail om een abonnement te nemen.
Reputatie 7
Inderdaad. Met een abonnement vervalt ie echt nooit. Al laat je 'm een jaar uitgeschakeld liggen.
Goedkoopste abo is Budget. Heeft geen Data (wel bundels ervoor af te nemen).
Heb je ook KPN Thuis dan is het (zonder toestellening) € 8,50. Anders, zonder KPN Compleet, € 13,50 per maand.

Je gebruikte 'm echter nooit. Anders was ie niet vervallen . . . En dat ie niet vervalt bij regelmatig gebruik is pas een jaar of 2. Daarvoor zul je 'm toch ook steeds binnen 6 maanden opgewaardeerd hebben om 'm in de lucht te houden. Ook dat heb je de laatste periode dus niet gedaan . . .
KPN valt hierin weinig te verwijten mijns inziens.

p.s. het is mij ook overkomen met mijn 2de mobiele nummer. Mijn hoofdnummer (privénummer) is abo. Heb nu sinds aantal jaren dus ook ander 2de nummer. Moest al mijn klanten indertijd op de hoogte brengen. Heb daarvoor prepaid; klantjes bellen mij. En dan is prepaid goedkoper dan abo.
Reputatie 7
Badge +18
Hoi geetee, Ik kan mij voorstellen dat je behoorlijk baalt wanneer je prepaidnummer is vervallen terwijl je hier geen informatie over hebt gehad. Peter heeft al toegelicht dat er een sms over wordt verstuurd, maar dat de sms niet wordt afgeleverd wanneer het toestel uit staat. Je geeft aan dat je graag een e-mail hierover had ontvangen. Ik snap die gedachte, maar prepaid is niet altijd gebonden aan (persoons)gegevens.

Als je langer dan 6 maanden je aansluiting niet gebruikt, wordt je beltegoed bevroren voor 90 dagen. Je kunt dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen. Om je beltegoed weer vrij te maken, moet je het binnen 90 dagen na de bevriezing opwaarderen.
Waardeer je in deze 90 dagen op? Dan komt het bevroren tegoed weer vrij. Je kunt weer bellen, sms’en, internetten etc.
Waardeer je in deze 90 dagen je prepaid-tegoed niet op? Dan kunt je niet meer bellen en gebeld worden. Je mobiele nummer en simkaart werken niet meer. Wil je weer kunnen bellen, bestel dan een nieuw prepaid-pakket of abonnement. Het is niet meer mogelijk om je oude nummer mee te nemen.

Wil je toch graag dat ik voor je controleer hoe het met je SIM-kaart staat, zou je dan het 06- nummer willen toevoegen aan je forumprofiel? Ik kom dan zo snel mogelijk bij je terug met meer informatie.
Reputatie 7
Werkende link voor je profiel:
https://forum.kpn.com/settings/profile
Reputatie 7
Badge +18
We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden.
Beste marina,

Nee mijn vraag is niet beantwoord!

Behoorlijk balen is een understatement! In deze moderne tijden is het sturen van een SMS onvoldoende.
We leven in 2018 en niet meer in begin jaren 90 waar een sms sturen niet meer als normaal was omdat het niet anders was en kon.

Nog steeds vreemd, als ik een maand te laat betaal weten ze me zo te vinden en nu zonder enige moeite is het einde oefening... lang leve kpn 😡 not
Reputatie 4
Badge +3
@geetee Vul dan je profiel in dan kunnen de mondjes met je meekijken hoe lang het terug is dat je nummer is vervallen ed.
Reputatie 7
Ach, voorheen wist je anders donders goed om zeker 2 x per jaar op te waarderen. Steek je kop dus a.j.b. niet in het zand, hè. Spiegel in huis?

En zo belangrijk was/is het nummer niet anders had je het écht wel gebruikt en zo. Lijkt mij. De aansluiting is vervallen omdat JIJ het héél lang niet gebruikt hebt. Zeker 9 maanden!!

En voor het helemaal vervallen is zijn er zeker 4 sms-en verstuurd.

Verder:
Er is nu niks meer aan te doen / veranderen.

ENIGE wat je kunt doen is overwegen of je dus eigenlijk een mobiel nodig hebt (gebruik) en indien toch ja, nieuwe prepaid sim aanschaffen. En die wel gebruiken.
Reputatie 7
Badge +18
Hoi geetee, Ik zou heel graag willen dat ik ervoor kan zorgen dat je het betreffende prepaid nummer terug krijgt, maar helaas bestaat die mogelijkheid niet. In mijn vorige bericht heb ik uitgelegd hoe het zit, hier kan ik helaas niets meer aan toevoegen. Als je nog andere vragen hebt, dan hoor ik het wel graag 🙂
@Marina_ Helaas kun je me dus niet helpen. Blijf het zeer bedenkelijk en vreemd vinden in deze tijd! we leven in 2018 en ik heb een mijnkpn waarin alles te vinden is incl email enzovoort. Nu gaat dit mij niet meer helpen, maar maak daar gebruik van in het vervolg. Je gebruikt dit toch niet voor niets? Ik ga in ieder geval de prepaid-simkaarten in mijn alarmsystemen vervangen door een andere provider, ik ben klaar met KPN.

Reageer