Beantwoord

Prepaidtegoed is geblokkeerd maar kan niet opgewaardeerd worden

  • 23 December 2019
  • 15 reacties
  • 1280 keer bekeken

Ik heb een mobiel prepaidnummer voor noodgevallen en ik gebruik dit zelden. In juni 2019 heb ik van KPN een smsĀ gekregen dat mijn nummer geblokkeerd dreigde te worden omdat ik het 5 maanden niet gebruikt had, tenzij ik mijn tegoed zou opwaarderen. Ik heb dat op 12 juni gedaan en mijn tegoed bedroeg daardoor 29,53 euro. Ik heb daarna niet meer met dit nummer gebeld of een sms gestuurd, wel internet gebruikt via wifi tot 15 juli.Ā 

Afgelopen weekend wilde ik mijn prepaid nummer gebruiken, echter dat bleek geblokkeerd. Als ik probeerĀ te bellen krijg ik de melding: "Uw tegoed is geblokkeerd omdat u dit telefoonnummer 6 maanden lang niet heeft gebruikt. U kunt nog 90 dagen gebeld worden voordat uw nummer vervalt. U kunt uw nummer en tegoed behouden door op te waarderen."

Opwaarderen via kpn.com luktĀ echter niet, ik krijg de melding dat mijn aanvraag niet kan worden verwerkt. Het nummer toevoegen aan mijn KPN-ID en daarna opwaarderen luktĀ ook niet want ik krijg de melding dat het nummer niet geactiveerd is.

Een behulpzame medewerkster van klantenservice kon mij na onderzoekĀ van ruim een half uur alleen een abonnement op mijn prepaid nummer aanbieden om mijn nummer en tegoed te behouden en dat wil ik niet, want ik heb al een mobiel abonnement op een ander nummer bij KPN. Vervolgens pleegde zij overleg met een collega en die zou hebben aangegeven dat het prepaidnummer wel nog actief is en opgewaardeerd kan worden en ik kreeg het adviesĀ om een opwaardeerbon te kopen bij een tankstation. Volgens de medewerksterĀ zou ik een sms hebben gehad dat mijn nummer per 14-12 geblokkeerd zou worden. Deze sms heb ik echter nooit gekregen, anders had ik wel tijdigĀ actie ondernomen.Ā 

Omdat ik er niet echt vertrouwen in had ben ik een chat gestart met klantenservice. Omdat de internetverbinding een paar keer werd verbroken heb ik met verschillende medewerkers contact gehad. EenĀ medewerker heeft handmatig mijn saldo verhoogd met 1 euro; mijn nummer blijftĀ echter geblokkeerd. Een andere medewerker wist mij uiteindelijk na lang onderzoek te vertellen dat er niets meer aan te doen viel, mijn nummer zou vervallen zijn en mijn tegoed ook, waarvoor excuses (...)Ā 

Ik vind hetĀ een vreemde gang van zaken dat ik mijn tegoed niet kan opwaarderen om mijn nummer te behouden en ook dat mijn tegoed van bijna 30 euro vervallen zou zijn. Bovendien vind ik hetĀ ook heel irritant en verwarrend dat verschillende medewerkers andereĀ informatie geven. Mijn nummer is naar mijn mening geblokkeerd en niet vervallen en dit wordt bevestigd door de gesproken melding die ik krijg als ik probeer te bellen. Het aparte is dat ikĀ wel steeds sms'jes van KPN ontvang op mijn prepaidnummer over aanpassing van mijn beltegoed en ook vandaag nog over hoe ik alle prepaidbundels kan gebruiken in het buitenland (Ik was afgelopen weekend in BelgiĆ«).

Maar ik kan nog steeds niet zelf sm'n of bellen want mijn nummer is en blijft geblokkeerd. Ik zou nog 90 dagen na 14 december moeten hebben om mijn tegoed op te waarderen en mijn nummer te behouden maar dat lukt niet via kpn.com.Ā 

Kan iemand me het juiste advies geven hoe ik mijn nummer weer gedeblokkeerd krijg??Ā 

icon

Beste antwoord door Misja20 24 December 2019, 09:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @IFLO, welkom! Ik kan gissen waar het aan ligt, maar ik kijk graag even met je mee naar wat er nu precies gaande is. Wil je je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer en hier even laten weten dat je dat gedaan hebt? Dan duik ik in de systemen.Ā 

Hallo Marcia, ik heb mijn prepaidnummer op mijn profiel gezet en ben benieuwd naar de uitkomst.

Reputatie 6
Badge +6

Kan je nog wel de opwaardeerlijn bellen? zo ja, is de kans groot dat je het probleem kan oplossen door ouderwets een opwaardeerkaartje bij bv een supermarkt te kopen.

Kpn blijkt wat problemen te hebben bij het opwaarderen via de eigen site.

Nee ik kan helemaal niet bellen, krijg dan de melding dat mijn tegoed geblokkeerd is omdat ik het nummer 6 maanden niet gebruikt heb. Ik kan ook niet smsā€™n. Ik kan wel gebeld worden en sms ontvangen.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @IFLO, bedankt! Ik zie dat je nummer inderdaad nog niet opgeheven is. Hij hoeft dus niet omgezet te worden naar een abonnement, als je dat niet wilt. Ook heeft het geen zin dat mijn collega een euro gaat crediteren: dat wordt niet als opwaardering gezien. Zoals @Misja20Ā aangeeft, ben je niet de enige die niet kan opwaarderen via de site. Daar ga ik in ieder geval achteraan. Voor nu is inderdaad het advies om bij de supermarkt een opwaardeerkaart te kopen, daar moet het gewoon mee lukken. Excuses hiervoor!

Hoi Marcis ik wil best een opwaardeerkaart kopen maar zie dat ik dan een code per smsĀ moet sturen naar 1266. Hopelijk gaat dat lukken want ik krijg bij de pogingen om saldo op te vragen perĀ sms steedsĀ de melding dat de sms nietĀ is afgeleverd maar ik ga het proberen. Ik laat weten of het lukt.Ā 

Niet te geloven, het is gelukt! Fijn dat ik mijn nummer nog kan gebruiken en ik heb als reminder in mijn andere telefoon gezet dat ik maandelijks even moet bellen of een sms versturen anders ontstaat weer hetzelfde probleem.

Blijft alleen jammer dat verschillende medewerkers van klantenservice afwijkende infoĀ geven, tot zelfs de mededeling dat mijn nummer vervallen en tegoed vervallen waren en er niets meer aan te doen viel.Ā 

Ā 

In elk geval Marcia en @Misja20 bedankt en fijne feestdagen!!

Reputatie 7
Badge +30

Heel erg fijn! Ja, dat vind ik ook erg vreemd, sorry daarvoor. Het maakt het er niet gemakkelijker op voor jou op deze manier. Ik wens jou ook fijne dagen en mocht je weer eens ergens tegenaan lopen, weet je ons te vinden ;-).Ā 

Ik weet 1 ding zeker: voortaan niet meer bellen met 0800-0402 of chatten met een medewerker maar rechtstreeks naar het forum want daarĀ wordt eenĀ vraag/probleem snel en goed verholpen;-)

Dank je voor je advies IFLO.

Ik heb zojuist ontdekt dat ik niet kan mobiel kan bellenĀ mijn beltegoed prepaid foetsie lijkt te zijn. In oktober 2019 heb ik ( Telfort/KPN klant)Ā 2 X een sms verstuurd.

a.u.b hulp, ga morgen 1e kerstdag op reisĀ 

b.v.d.

Ā 

Ā 

Reputatie 6
Badge +6

Dank je voor je advies IFLO.

Ik heb zojuist ontdekt dat ik niet kan mobiel kan bellenĀ mijn beltegoed prepaid foetsie lijkt te zijn. In oktober 2019 heb ik ( Telfort/KPN klant)Ā 2 X een sms verstuurd.

a.u.b hulp, ga morgen 1e kerstdag op reisĀ 

b.v.d.

Ā 

Ā 


Je kan niet bellen omdat je beltegoed op is of is je simkaart geblokt omdat je niet tijdig hebt opgewaardeerd?

Hoi PaddingtonXY, stel je vraag liever apart op het forum (eerst inloggen) en zet in je profiel het nummer waar het om gaat (bij Opmerkingen)Ā dan kan een KPN medewerker het uitzoeken voor je. Als je jeĀ nummer in je profiel zet is dit priveĀ dus andere forumgebruikers kunnen het niet zien.Ā 

Hopelijk kan het snel opgelost worden. Alvast een goede reis!

Sorry, mijn probleem is opgelost. Ik kan bellen en mijn beltegoed lezen op de display van mijn mobieltje ( geen smartphone ).

Het beltegoed opgebouwd bij TelfortĀ staat niet vermeld bij mijn KPN prepaid tegoed. Dat had ik wel verwacht.Ā 

Prepaid beltegoedĀ staat nu ook vermeld.

Bedankt IFLO en e.v. anderen achter de schermen. MijnĀ verontschuldigingĀ als ik het ForumĀ niet helemaal juist heb benaderd. Ben > 1,5 u bezig geweest met aanmaken van een account etc. en word 65 wat geenĀ excuus is,Ā maar toch zie er maar uit te komen.

Ā 

Fijn dat het opgelost is. Het is allemaal niet zo eenvoudig hoor en soms heel erg puzzelen vooral als je nog uit het predigitale tijdperk komt (ik spreek uit eigen ervaring);-)