Beantwoord

Prepaidtegoed op geblokkeerde simkaart, help?

  • 17 April 2019
  • 2 reacties
  • 1171 keer bekeken

mijn simkard van hi is geblokkeerd, er stta nog een beltegoed van 175 euro op. Hoe op te lossen?

Admin: afgesplitst van topic, eigen topic aangemaakt voor vraag
icon

Beste antwoord door Nadia 18 April 2019, 14:01

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Hey @Hoyanger1952, welkom op het KPN forum. Dat is erg balen! Is je simkaart geblokkeerd door 3 keer de verkeerde pincode in te voeren of omdat je jouw simkaart een lange tijd niet hebt gebruikt?

Wanneer je simkaart geblokkeerd is omdat je de pincode te vaak foutief hebt ingevoerd, heb je de PUK-code (personal unblocking key) nodig om 'm te deblokkeren. Deze vind je in je simkaartverpakking. Zie voorbeeld hieronder.



Heb je voor een lange tijd niet gebeld, ge-sms't of data verbruikt? Na elk laatste gebruik is je mobiele nummer weer voor een half jaar actief. Daarna heb je nog 3 maanden om je nummer op te waarderen en weer te gebruiken. Doe je dat niet dan vervalt je nummer en tegoed. Maar dán heb je jouw simkaart 9 maanden (!) niet meer gebruikt.

Kun je nog beltegoed opvragen via *101# zendtoets (of sms SALDO naar 1266)? Want dan is je prepaid nog te redden door het op te waarderen. Anders is het helaas voorbij.

Ik hoor graag van je 🙂
Reputatie 7
Hallo @Hoyanger1952, is het gelukt de blokkade van je simkaart af te halen? Laat het weten. We helpen je hier graag 🙂

Reageer