Beantwoord

Probleem met nummerbehoud prepaid

  • 8 March 2020
  • 8 reacties
  • 112 keer bekeken

Reputatie 1

Ik bel prepaid bij tmobile en wil over naar KPN met nummerbehoud. Ik heb al een actieve prepaid simkaart. Nummerbehoud heb ik geprobeerd te regelen bij de klantenservice van kpn. Drie kwartier en 3 medewerkers later was de boodschap dat ik naar een kpn winkel moest gaan. Dat heb ik gedaan maar de medewerker daar vertelde ook dat hij dit niet kon regelen. Wat nu? Ik zie op dit forum dat het gewoon moet kunnen.

icon

Beste antwoord door Lisa 8 March 2020, 15:16

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Het moet niet alleen kunnen, providers zijn zelfs wettelijk verplicht om mee te werken aan nummerbehoud, dat ze dan ook in een kpn winkel zeggen dat het niet kan is wel erg vreemd.

Ze moeten er namelijk gewoon aan meewerken.

 

Je moet deze stappen ondernemen: https://www.kpn.com/prepaid/nummerbehoud.htm

Maar ik zie dus al aan je bericht, dat zowel een kpn winkel als klantenservice je niet verder willen helpen.

Je zal hier dus even geduld moeten hebben en wachten tot dat een mod reageert. Je kan wel alvast op je profiel, onder persoonlijk opmerkingen, de nummers zetten waar het over goed, dat kan alleen verder een moderator inzien.

Reputatie 1

Misja, dank voor je reactie. Ik heb al deze stappen geprobeerd, zowel de klantenservice als de kpn winkel willen me niet helpen.

Reputatie 1

Ik ga de nummers in mijn profiel zetten

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Snar Welkom op ons KPN Forum! Fijn dat je ons gevonden hebt. Balen dat je het nog niet voor elkaar gekregen hebt. Als ik het goed begrijp heb je prepaid van T-mobiel en een prepaid kaartje van KPN. Je wilt dat wij het T-mobile nummer overzetten naar het prepaid kaartje van KPN? Dit kan inderdaad gewoon. De nummer portering kan max. 2 weken duren. Ik wil het graag voor je uitzoeken (waarom de collega's het niet voor elkaar kregen) en in orde maken. 
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?
Ik heb de volgende gegevens nodig:

  • Klantnummer + 06-nummer (T-mobile)
  • 06-nummer + simkaart nummer (prepaid kaartje KPN).

Je mag de gegevens overal invullen waar ‘privé’ achter staat.

Alvast bedankt! 
 

Reputatie 1

Dank voor je reactie Lisa, ik heb de nummers in mijn profiel gezet bij persoonlijke opmerkingen.

Ik wil inderdaad mijn tmobile nummer behouden en overzetten naar kpn.

Groet Carla

Reputatie 7
Badge +17

@Snar Bedankt voor het invullen van je gegevens, Ik heb de nummerportering in het systeem gezet. Omdat ik op dit moment geen klantnummer van T-mobiel heb, heb ik dit vak open gelaten. We gaan binnen 48 uur een sms sturen naar het simkaartje van T-mobile (op het nummer dat je wilt behouden). In deze sms wordt gevraagd 'ja’te sms’en naar 6688. Zou je dit zo snel mogelijk willen doen?  Dit is namelijk de verificatie om het nummer over te mogen nemen. Als de sms niet verstuurd wordt, wijst T-mobile de portering af.  

Succes! Mocht je de sms niet ontvangen hebben binnen nu en 48 uur, wil je het dan hier laten weten? :blush:

 

Reputatie 1

Helemaal gelukt! 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Snar Ik zie het inderdaad, mooizo! Als je in de toekomst nog vragen hebt, weet dat je ze hier ook altijd kunt stellen.:smiley:

Reageer