Beantwoord

Problemen met bellen in het buitenland

• 19 oktober 2017
  • 14 reacties
  • 809 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo,
Ik heb een probleempje met bellen in het buitenland.

Als ik in het buitenland ben (EU) kan ik niet naar vaste Nederlandse nummers bellen, ook kan ik mensen die een andere provider als KPN hebben niet bellen maar wel sms'en, zij kunnen mij wel bellen en sms'en.
Bellen en sms'en naar iemand die ook KPN heeft werkt wel gewoon.
Mijn internetbundel werkt wel gewoon.

Ik heb dit probleem ook al een paar jaar geleden gehad, toen KPN klantenservice gebeld zij konden het probleem toen niet vinden.
Aangezien de keer erop alles wel weer werkte vond ik dat niet zo'n probleem.

Ik heb KPN Prepaid en een Android toestel.
Ik heb meerdere oplossingen geprobeerd:
Een iPhone/Android, roaming aan/uit, andere provider in het buitenland kiezen en verschillende landen.
Maar geen van deze bovenstaande oplossingen lost mijn probleem op.

Ik hoop dat iemand de oplossing voor mijn probleem heeft!

Groetjes,
Mexx
icon

Beste antwoord door Marcia_ 23 oktober 2017, 14:04

Beste @mexx, welkom! Wat een gek probleem, zeg. Ik heb hier zelf nog niet eerder van gehoord. In welk land bevind je je op dit moment? Wil je reageren op mijn privébericht ? Ik wil graag met je meekijken om te zien wat er aan de hand is.
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 1
Kan iemand mij helpen ?
@Joran ?
Reputatie 7
Badge +28
Beste @mexx, welkom! Wat een gek probleem, zeg. Ik heb hier zelf nog niet eerder van gehoord. In welk land bevind je je op dit moment? Wil je reageren op mijn privébericht ? Ik wil graag met je meekijken om te zien wat er aan de hand is.
Reputatie 1
Op dit moment bevind ik mij weer in Nederland.
Reputatie 7
Badge +28
Bedankt voor je reactie! Ik zie op het eerste gezicht geen vreemde zaken of blokkades op je nummer. Dat had ik ook niet verwacht, omdat je aangeeft dat het normaliter wel werkt. Maar waar het dus precies aan ligt, kan ik op dit moment nog niet aangeven 😞. Begrijp ik goed dat het ook wel eens wél werkt als je in het buitenland bent? Normaliter zou ik met onze technische dienst bellen, echter omdat je nu weer in Nederland bent, kunnen zij hier nu niet zoveel mee helaas. Staat er al weer een nieuwe trip naar het buitenland gepland? Dan kan ik op dat moment in ieder geval even bellen met ze!
Reputatie 1
Jammer dat je nu niks voor mij kan betekenen.
Er staat weer een trip op de planning van 25 december t/m 29 december.
In elk geval alvast bedankt voor je hulp.

Groetjes,
Mexx
Reputatie 7
Badge +28
Vind ik ook! Ik ben echt benieuwd waarom het niet werkt in sommige gevallen. 25 december ben ik zelf niet aan het werk en mijn collega's van de technische dienst zijn dan ook niet aan het werk, die zijn er de 27e pas weer. Zodadelijk ga ik naar huis, maar donderdag zal ik nog eens bellen met onze technische dienst om te kijken of we toch iets voor je kunnen betekenen terwijl je in Nederland bent. Je hoort dan og even van me!
Reputatie 1
25 t/m 29 december, dan kan 27 of 28 of 29 december toch ?
Reputatie 7
Badge +28
Ja, natuurlijk! Maar het is natuurlijk mooier dat het gewoon de 25e al werkt 😉. Ik kom er morgen bij je op terug.
Reputatie 7
Badge +28
Er is inderdaad nu niets geks te vinden! We hebben 27 december weer contact. Mocht je nu in de tussentijd toch in het buitenland zijn en problemen merken, laat je het me weten?
Reputatie 1
Ja, zal ik doen.
Reputatie 1
Hallo @Marcia_,
Vandaag zouden wij weer contact hebben en ondertussen ben ik weer een aantal dagen in het buitenland en ik kan weer niet bellen.
Hopelijk kan er nu wel een probleem gevonden worden.

Groetjes,
Mexx
Reputatie 7
Badge +28
Ha @Mexx, heb je al iets gehoord? Naar aanleiding van het formulier dat ik gisteren voor je heb ingevuld, zou er al contact met je opgenomen moeten zijn. Ik ben benieuwd of het allemaal weer werkt!
Reputatie 1
Hallo @Marcia_,
Er is net contact met mij opgenomen en het probleem is opgelost.
Ik kan nu weer gewoon gebeld worden en bellen naar anderen.
Mocht het probleem weer spelen dan moest ik weer contact opnemen.

Bedankt voor het helpen oplossen van dit probleem.

Ik wens jou een fijne jaarwisseling toe🙂

Groetjes,
Mexx
Reputatie 7
Badge +28
Gelukkig! Fijn om te lezen en jij ook een fijne jaarwisseling gewenst!

Reageer