Ik vroeg dus via het web een SIM-kaart aan voor KPN, die keurig de volgende dag binnen kwam.
Omdat ik twijfelde of ik alles wel goed begreep, leek het me een goed idee naar de KPN—winkel op het Forum in mijn woonplaats Almere te gaan voor enige hulp bij de omschakeling, want ik wilde het telefoonnummer behouden: het wordt nogal eens gebruikt in communicatie met diverse sites voor SMS-codes.
Dat had ik niet hoeven doen, want de medewerkster die mij te woord stond, deelde mij mee dat nummerbehoud alleen mogelijk was als ik een abonnement nam en niet voor prepaid.
Onverrichter zake ben ik naar huis gegaan met de instelling: we zien wel waar het schip strandt.
Aanvankelijk viel dat best mee. De SIM kon ik probleemloos wisselen; aansluitend belde ik naar mijn vaste lijn thuis; ook dat lukte.
Overmoedig (?) geworden belde ik aansluitend de klantenservice. Aanvankelijk liep dat heel soepel:
mijn nummer werd kennelijk gevonden; mijn naam klopte en ik wist de laatste cijfers van mijn betaalrekening. Toen ging het mis. Ik zou de klantenservice vanaf mijn ‘oude’ nummer hebben moeten bellen en niet met de KPN-SIM-kaart in mijn telefoon, want op mijn oude nummer zou het bericht binnenkomen waarop ik zou moeten antwoorden met een bevestiging dat ik inderdaad nummerbehoud had aangevraagd. Dat leek me geen probleem. Ik gaf aan dat ik nogmaals de SIM zou wisselen en dan dat bericht zou beantwoorden. Dat bericht bleek ook niet op mijn oude nummer binnengekomen..
Ik wil best accepteren dat ik ‘iets’ heb fout gedaan: van provider wisselen is niet mijn dagelijks werk, maar hoe ik de draad op het juiste punt weer oppak, weet ik niet.
Graag een tip hoe ik dat doe.
*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
Beste antwoord door Steven-III
Bekijk origineel