Beantwoord

Problemen met nummerbehoud prepaid

  • 11 March 2019
  • 6 reacties
  • 212 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Enige tijd terug ben ik voor televisie, internet en telefoon overgestapt van een kabelaanbieder naar KPN-glasvezel en dat bevalt prima. Mobiel telefoneren hield ik nog bij mijn oude aanbieder, want daar stond nog saldo dat ik op wilde maken. Dat duurde even want dat apparaat (Doro) heeft wel voorzieningen voor slechthorenden, maar niettemin beperk ik mijn gesprekken tot het hoog nodige; aan mobiel internet heb ik geen behoefte, dus dat zit er niet op.
Ik vroeg dus via het web een SIM-kaart aan voor KPN, die keurig de volgende dag binnen kwam.
Omdat ik twijfelde of ik alles wel goed begreep, leek het me een goed idee naar de KPN—winkel op het Forum in mijn woonplaats Almere te gaan voor enige hulp bij de omschakeling, want ik wilde het telefoonnummer behouden: het wordt nogal eens gebruikt in communicatie met diverse sites voor SMS-codes.
Dat had ik niet hoeven doen, want de medewerkster die mij te woord stond, deelde mij mee dat nummerbehoud alleen mogelijk was als ik een abonnement nam en niet voor prepaid.
Onverrichter zake ben ik naar huis gegaan met de instelling: we zien wel waar het schip strandt.
Aanvankelijk viel dat best mee. De SIM kon ik probleemloos wisselen; aansluitend belde ik naar mijn vaste lijn thuis; ook dat lukte.
Overmoedig (?) geworden belde ik aansluitend de klantenservice. Aanvankelijk liep dat heel soepel:
mijn nummer werd kennelijk gevonden; mijn naam klopte en ik wist de laatste cijfers van mijn betaalrekening. Toen ging het mis. Ik zou de klantenservice vanaf mijn ‘oude’ nummer hebben moeten bellen en niet met de KPN-SIM-kaart in mijn telefoon, want op mijn oude nummer zou het bericht binnenkomen waarop ik zou moeten antwoorden met een bevestiging dat ik inderdaad nummerbehoud had aangevraagd. Dat leek me geen probleem. Ik gaf aan dat ik nogmaals de SIM zou wisselen en dan dat bericht zou beantwoorden. Dat bericht bleek ook niet op mijn oude nummer binnengekomen..
Ik wil best accepteren dat ik ‘iets’ heb fout gedaan: van provider wisselen is niet mijn dagelijks werk, maar hoe ik de draad op het juiste punt weer oppak, weet ik niet.
Graag een tip hoe ik dat doe.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Steven-III 14 March 2019, 15:08

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Dank allereerst dat je de tijd en moeite hebt genomen om je verhaal hier te doen. Welkom, trouwens ook, als nieuwe klant. War het bij glasvezel dus allemaal dik in orde is, zijn er helaas nog wat hobbels op de weg om je prepaid-aansluiting hier ook te krijgen. Laten we alles eens op een rijtje zetten. Je hebt een mobiel nummer bij een andere provider. Wat voor nummer is dat: een prepaidnummer of een abonnement?

Je kunt vanzelfsprekend je eigen nummer meenemen, maar als je bij ons een prepaid wilt hebben zit er een extra stap in het proces. Je wilt al een prepaidkaart van ons hebben aangeschaft en dat nummer moet al actief zijn. Dan kunnen we het proces van nummerovername in werking zetten. Als je eigen nummer overkomt van je huidige provider wordt dit gekoppeld aan die prepaid-aansluiting die je van te voren hebt gekocht. Als ik het goed lees heb je alle hier beschreven stappen gezet.

Je hebt een (prepaid) simkaart bij ons aangeschaft en geactiveerd. Je kunt de simkaart van je huidige provider gewoon blijven gebruiken: het proces wordt inderdaad in werking gezet op die simkaart en de bevestigings-sms wordt uiteraard naar je eigen nummer gestuurd. Als ik het zo lees heb je dus niet ‘iets’ fout gedaan, maar heb je precies gedaan wat de bedoeling is.

Ik kijk natuurlijk graag even met je mee. Je hebt je adresgegevens al in je profiel vermeld. Wat ik ook graag wil hebben is het mobiele nummer dat je wilt laten overkomen, dat dus nu nog bij je huidige provider in dienst staat. Ook wil ik graag het mobiele nummer en het simkaartnummer van de aansluiting die je al bij ons hebt aangeschaft. Wil je deze informatie nog in je profiel vermelden? Dan kan ik meekijken. Ik lees het graag!
Reputatie 1
Badge
Bedankt voor je uitvoerige toelichting.
De KPN-prepaidkaart is al actief en ik heb nummerbehoud aangevraagd, maar geen SMS ontvangen en die dus evenmin bevestigd. Moet ik nu weer contact opnemen met de klantenservice om een SMS te ontvangen die ik vervolgens bevestig of is dat door jouw tussenkomst overbodig geworden?
Ik houd nu dus de SIM-kaart van mijn 'oude' provider in de telefoon.
Aansluitend aan de verzending van dit bericht plaats ik de door jou gevraagde gegevens in mijn profiel.
Reputatie 7
Badge +20
Graag gedaan, @Steven-III Ik ga er achteraan en als ik meer weet over de vervolgstappen dan laat ik je dat weten.
Reputatie 1
Badge
Zoëven , na telefoongesprek, SMS ontvangen en bevestigd. Niet alleen werd onmiddellijk het ontvangen van mijn 'JA' bevestigd; direct erna kreeg ik de mededeling dat de overstap is goedgekeurd en vandaag plaats vindt. KLASSE!
Reputatie 7
Badge +20
Ja! Goed om te horen. Ik kreeg ook al een melding van mijn collega dat het nu helemaal in orde komt. Van harte welkom als nieuwe prepaid-klant!
Reputatie 1
Badge
Het is voor elkaar! Met tussenpozen wierp ik een blik (niet fysiek) op mijn mobieltje en een kwartier geleden zag ik op het scherm dat mijn SIM-kaart niet meer actief was. SIM eruit, KPN-SIM erin en vanaf de vaste telefoon mijn mobiel gebeld. RING! Dat is dus OK.
Ik ga nu het overstapproces afronden. Bart, bedankt voor al je bemoeienissen, want die hulp had ik echt wel nodig.

Reageer