Beantwoord

Puk2-code

  • 25 December 2019
  • 7 reacties
  • 756 keer bekeken

Hallo,

 

Ik ben de puk2 code kwijt... Ik kan hem niet aanvragen omdat mijn sim alleen maar vaste nummers kan bellen. Dit wil ik graag uitzetten.

 

Help!!!

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 29 December 2019, 16:38

Bekijk origineel

7 reacties

Hallo @GekkeEend , is het een toestel van ‘de baas’?

“De baas’ heeft het toestel natuurlijk zo in laten stellen dat alleen relevante nummers gebeld kunnen worden om misbruik en te hoge kosten te voorkomen.

Is het je eigen toestel en heb je het zelf ooit zo eens ingesteld dan kun je de gegevens misschien in MijnKPN terugvinden of anders met een vast toestel of ander mobiel toestel even KPN bellen.

PUK2-codes zijn voor normale consumentenapparaten in de regel niet eens bekend c.q. beschikbaar.

 

Nee het is een eigen telefoon. 

In mijn eigen kpn kan ik het niet vinden. 

Hallo @GekkeEend , dan is het beter inderdaad KPN even te bellen voor de PUK2-code.

 

Reputatie 7
Badge +21

Hi @GekkeEend, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Via MijnKPN kan je jouw pukcode opvragen, of je kan hem via dit formulier aanvragen.. Puk2-codes worden niet weergegeven of doorgegeven vanuit KPN. Je kan met de PUK2-code wat meer functies van de simkaart bereiken en instellen.

Kan je helemaal niks met je toestel, dan heb je gewoon de pukcode nodig.. Heb je die 10x verkeerd ingevoerd, dan wordt je simkaart geblokkeerd en is een nieuwe simkaart de oplossing.

Je hebt het ook over 'iets uitzetten', wat bedoel je hier precies mee? Dat je alleen vaste nummers kan bereiken? 

Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en 06-nummer? Dan kan ik in het systeem even kijken wat er allemaal ingesteld staat.

Heb ik gedaan @Susan_ 

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, Gekke Eend :slight_smile:  Ik heb gekeken en ik zie hier verder geen blokkades staan op het bellen naar bepaalde nummers. Dus dat zou gewoon moeten werken. Dan zal het toch iets zijn dat je via PIN2 hebt afgeschermd. Helaas is het zo dat als je die code niet meer weet, het ook einde verhaal is. Wij kunnen de PUK2 code niet verstrekken. De enige oplossing is dan een vervangende simkaart aanvragen.

Reputatie 7
Badge +21

@GekkeEend, heb je inmiddels een vervangende simkaart kunnen aanvragen en is hiermee jouw probleem opgelost?

Reageer