Beantwoord

Pukcode opzoeken

  • 18 January 2019
  • 18 reacties
  • 255 keer bekeken

Goedemorgen
Ik had een prepaid van kpn. Ben overgsesapt naar vodafone met behoud van oude telefoonnummer en een nieuwe telefoon. En het gaat om het volgende: door 3x verkeerde pin te hebben gebruikt iop mijn oude mobiel is hij nu geblokkeerd. Nu probeer ik via kpn het te achterhalen, maar het lukt niet. Help! Wat kan ik nu nog doen??

Mvg, Johanna
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 18 January 2019, 17:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Waarom moet ik mijn telefoonnummer verifiëren? Wil mijn pukcode van mijn oude mobiel. Meer niet!!
De pukcode is van de simkaart. Dus niet van een toestel. Zit er wel een simkaartje in je oude mobiel?

Als het een nummer is van KPN in je oude mobiel kan kun je hier je pukcode achterhalen.
http://kpn.com/pukcode
zie https://forum.kpn.com/prepaid-16/pukcode-466889
Als eerste; dank voor je hulp. Gedaan. Maar dan word er om je simkaart num gevraagd, maar die is weggeknipt
Ben echt radeloos!
Ik stel mijn vraag vanaf vanmorgen. Is er iemand die mij te woord kan staan??
Heb bovenstaande gedaan, maar er word om simkaart nummer gevraagd. Die is toen der tijd weggeknipt
We houden het bij één topic. Bij de andere al gereageerd. Anders is het niet overzichtelijk meer.
Hoi, Ruby. Wat vervelend dat het simkaartnummer weg is.

Indien je je al aangemeld had voor KPN ID én je 06 nummer al gekoppeld: daar kun je je pukcode vinden.
De pukcode staat ook op het kaartje waar je de sim in gekocht hebt (uitgedrukt; bankpasformaat). Dat zou je moeten hebben bewaren....

Er komt hier nog een KPN moderator. Zou je voor hem/haar vast wat gegevens in je forumprofiel willen zetten, zodat deze je gegevens erbij kan pakken zodra ie hier is? De gegevens zijn niet publiek zichtbaar. Alleen voor jezelf en de moderators.

Voor- en achternaam. Postcode + huisnummer (evt. toevoeging), klantnummer van je mobiele abonnement en het 06 nummer daarvan (bv op de regel pers. opmerkingen).
https://forum.kpn.com/settings/profile

Dit staat bij prepaid. Betreft het ook een prepaid nummer?
Oke. Snap ik. Maar wat kan ik nu verder doen?
Vooral het andere topic volgen. Een KPN moderator komt daar spoedig. Lees mijn laatste bericht daar! 😉 Hier sluiten we maar hoor.
Dit is toch de originele topic?
Ja, prepaid nummer. Geen abonnement, geen registratie
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Ruby, welkom op het forum! Ik heb je beide topics samengevoegd tot een, dat maakt het net even iets makkelijker. Je geeft aan dat je bent overgestapt naar Vodafone met nummerbehoud. Is het nummer al overgezet naar Vodafone? Want dan heb je onze simkaart niet meer nodig en kun je gewoon die van Vodafone gebruiken.

Als het nummer pas later overgaat naar Vodafone en nu nog wel bij ons actief is, dan kunnen wij je inderdaad voorzien van pukcode. Daarvoor zij wel een paar dingen belangrijk.

Als het om prepaidnummer gaat, dan is het simkaartnummer essentieel. Je geeft aan dat het is weggeknipt. Dan is de vraag die Peter al stelt de volgende: Heb je voor dit nummer ooit een MijnKPN aangemaakt? Zo ja, dan vind je daar ook de Pukcode.

Heb je dat niet, dan raad ik je aan om te bellen met 0800-0105, wellicht kunnen we je dan nog helpen. Durf ik niet te garanderen, aangezien simkaartnummer bij prepaid als verificatie geldt.Als het geen prepaid is maar een abonnement, dan kunnen we je via de klantenservice sowieso helpen.
Voor mij is de originele waar het eerst reactie komt. Maar die is weggehaald en de reacties staan nu hier.
Vul i.i.g. je gegevens in in je profiel. Anders kan een moderator niets doen.

Er komt hier nog een KPN moderator. Zou je voor hem/haar vast wat gegevens in je forumprofiel willen zetten, zodat deze je gegevens erbij kan pakken zodra ie hier is? De gegevens zijn niet publiek zichtbaar. Alleen voor jezelf en de moderators.

Voor- en achternaam. Postcode + huisnummer (evt. toevoeging), klantnummer van je mobiele abonnement en het 06 nummer daarvan (bv op de regel pers. opmerkingen).
https://forum.kpn.com/settings/profile
Met een Androidtelefoon kun je via het menu het (weggeknipte) simkaartnummer opzoeken!
https://forum.kpn.com/mobiele-diensten-18/simkaart-nummer-achterhalen-443113
(als dat ook beveiligd is door de pincode, dan houdt het wel een beetje op, zie onder)

Als je dan dat simkaartnummer weer hebt, kan a.d.h. daarmee de pukcode weer achterhaald.

Verder:
Prepaid: pukcode alleen te achterhalen via MijnKPN en de kaart (bankpasformaat) waar je het simmetje uitgedrukt hebt indertijd.
Voor MijnKPN geldt dat je dat wel voordien natuurlijk aangemeld en gekoppeld hebt.
Heb je geen MijnKPN account (met KPN ID) en ook het kaartje niet meer én het simkaartnummer niet meer dan is het bij prepaid niet meer te achterhalen. Helaas vervalt dan ook het 06-nummer.
O, echt?! Dit vind ik echt balen! Dan houd het hier voor mij op. Heb er wel heel veel van geleerd. Dank voor jullie hulp!
Ja, jammer.

Tip: ik heb de pukcode jaren geleden ook op moeten zoeken. Kostte ook veel moeite. Gelukkig abonnement en nog zichtbaar simkaartnummer.
Sindsdien op een papiertje in m'n portemonnee. Altijd bij de hand dus.