Vraag

Pukcode prepaid kwijt

  • 21 February 2021
  • 9 reacties
  • 90 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik wil een nieuwe simkaart (met nummerbehoud) prepaid aanvragen maar ben zowel het nummer van de simkaart als de pukcode kwijt. Oude simkaart is dusdanig oud en verknipt dat simkaartnummer verdwenen is.

Doel is dus om nieuwe simkaart aan te vragen prepaid, met nummerbehoud.

Wie kan me helpen?

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @wotte. Ik zal voor je kijken of we de gegevens terug kunnen halen. Zou je in je profiel kunnen invullen wat het nummer is en wanneer je voor het laatst beltegoed hebt opgeladen of wanneer je voor het laatst een sms gestuurd hebt of ermee hebt gebeld? Ik hoor het graag van je!

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @wotte , je simkaartnummer kan je ook op de volgende manier opzoeken.

Kijk of je er met behulp van de oude telefoon achter kan komen. Moet ie wel 'smart’ zijn.

  • Android: Download de app ‘SIM Card’. Nadat je de app geopend hebt, kan je naast ‘SIM serial number’ het simkaartnummer vinden
  • iPhone: Ga naar ‘instellingen’, ‘algemeen’ en ‘info’. Onder ICCID vind je het simkaartnummer

Het nummer dat je vindt, is meestal 19-cijferig en je hebt er maar 8 nodig. Die krijg je als volgt:

  • De eerste 6 cijfers (893108) zijn standaard voor KPN
  • De 2 nummers daarna heb je nodig
  • De 4 nummers daaropvolgend kan je ook weglaten
  • De 6 cijfers daarna maken jouw 8-cijferige simkaartnummer compleet

Een voorbeeld:  ICCID 893108 12 0000 345678 0   het simkaartnummer is hier dus 12345678.
 

bron: Hoe vind ik het klant- en/of simkaartnummer van mijn mobiele abonnement? | KPN Community

Daarna kan je met 06-nummer en simkaartnummer een vervangende simkaart aanvragen, pukcode is daarvoor niet nodig.

Succes!

Bram bedankt voor je reactie. Telefoon nr staat in profiel maar geen idee waar ik de rest moet invullen. Opwaardering begin februari en gebeld 5 of 6 februari

Ha Ruud ook bedankt maar app is niet te downloaden en sim kaart kan niet meer in telefoon ...

Reputatie 7
Badge +17

@wotte ik zie het nummer nog niet in je profiel staan. Mocht het niet lukken het daar neer te zetten mag je het eventueel als privébericht naar me sturen.

hallo Bram, ik heb je een pb gestuurd. Is die aangekomen?

Goedemorgen,

Ik heb zondag een nieuw bericht aangemaakt op het forum, en daar werd redelijk snel door Bram op gereageerd en die heeft vervolgens aangegeven of ik een PB wilde sturen. Ik heb dit inmiddels al drie keer gedaan maar krijg geen enkele reactie meer!!!

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @wotte. Ik wil je mijn excuses aanbieden voor het later reageren. Ondertussen heb ik via privébericht alsnog de informatie naar je gestuurd. Laat je weten of het daarmee is opgelost?

Beste Bram,

Hartelijk dank voor je reactie en bemoeienis in deze.

Geen probleem, excuus uiteraard aanvaard.

Nogmaals bedankt.

Fijne dag verder

 

Â