Beantwoord

Pukcode simkaart

  • 11 January 2019
  • 5 reacties
  • 189 keer bekeken

Beste Lezer,

Ik heb zojuist een nieuwe telefoon gekregen en ik wou hier mijn simkaart van mijn oude telefoon indoen, toen ik dit deed, werkte de simkaart niet meer en blijf die maar zoeken naar een 'gateway'. Toen wou ik een nieuwe simkaart aanvragen met hetzelfde telefoonnummer, toen kwam ik erachter dat ik geen PUK-CODE meer had, hierdoor kan ik dus geen nieuwe simkaart aanvragen.

Zou iemand mij met dit probleem kunnen helpen?

Alvast bedankt

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Marina_ 14 January 2019, 09:11

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Bart154684653, Wat raar dat je deze melding te zien krijgt. Werkt de simkaart nog wel in je oude telefoon? Of ook niet meer? Op deze pagina kun je lezen hoe je jouw pukcode kunt opvragen. Als je er niet uitkomt, dan kan ik je de pukcode ook verstrekken. Zou je daarvoor je 06-nummer en je simkaartnummer willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)
Hallo @Marina_

Nee de simkaart werkt nu ook niet meer in de oude telefoon. Nu heb ik zojuist geprobeerd om een PUK-Code online aan te vragen maar nu zegt het programma dat de combinatie het mobiele telefoonnummer en SIM-kaartnummer niet bekend is bij jullie in het systeem. Dus bij deze heb ik in de gegevens in mijn forumprofiel gezet.

het maakt mij verder niet zoveel uit of ik nu een nieuwe simkaart moet aanschaffen als ik maar gewoon hetzelfde mobiele nummer behoud, zou dat heel prettig zijn.

Alvast bedankt

Groet
Bart
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Bart154684653, Je 06-nummer is beëindigd, omdat je te lang geen gebruik hebt gemaakt van het nummer. Op 31-05 is er een sms gestuurd naar het nummer met de volgende informatie: Beste klant, let op! U hebt 5 maanden geen gebruik gemaakt van uw telefoon, waardoor uw tegoed en nummer over 30 dagen worden geblokkeerd. Gebruik uw telefoon of waardeer snel uw tegoed op via kpn.com/onlineopwaarderen op om uw nummer en tegoed te behouden. Groet, KPN. Op 30-06 is er nog een herinnering gestuurd. Wanneer je nummer geblokkeerd is, dan heb je nog 3 maanden de tijd om op te waarderen en kun je het nummer alsnog blijven gebruiken. Dit is niet gebeurd en is je nummer op 02-10 beëindigd. Er zit jammer genoeg niets anders op dan het aanschaffen van een nieuwe simkaart met een nieuw nummer.
Hallo @Marina_

Oké, dat is jammer. Ik heb alhoewel onder dit nummer nog wel wattsapp. Die wou ik dus overzetten op de nieuwe telefoon. Dan vraagt wattsapp om een sms'je of een belletje te doen om je nummer te verifiëren. Is er nog een andere manier dat ik wel wattsapp onder dat nummer kan krijgen op die telefoon?

Groet
Bart
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Bart, Er is geen manier waarmee je het nummer nog kunt verifiëren. Er zit echt niets anders op dan het aanschaffen van een nieuw nummer. 😞

Reageer