Beantwoord

Regelmatig gebeld door 0800-0402, deze week 10 keer

  • 8 January 2022
  • 5 reacties
  • 269 keer bekeken

Klacht: Wij worden regelmatig gebeld door 08000402 deze week 10 keer en in 2021 zeer vele malen.

 

Bel reactie van KPN: U hebt gebeld de wachttijd is op dit moment 20 min.

Wanneer ik dan meerdere malen uitleg aan de persoon dat KPN het is die mij belt en ik er niet om gevraagd heb dan begrijpen ze het niet. Een keer was er een medewerker die zei dat hij een klacht voor ons zou indienen.

Deze man vermoedde dat iemand ons nummer gebruik om KPN ons te laten terugbellen.

In de chat vraagt men om mijn mobiel nummer wat ik in dit geval niet wil geven omdat ik dan ook over mijn mobiel teruggebeld ga worden. Wanneer ik dat schrijf begrijpt de automatische antwoorder mij niet en zegt: ik begrijp u niet wat is uw mobiel nummer? ik geef dan opnieuw het nummer van de huistelefoon en krijg ik hetzelfde antwoord: wat is uw mobielnummer.

Kan ik nu via deze weg eindelijk afgeholpen worden van de vele telefoontjes van 08000402!!!!!!!!!!

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 11 January 2022, 13:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Probeer eens om in de chat te melden dat je een medewerker wil spreken.

Reputatie 7

Volgens mij kan KPN helemaal niet uitgaand bellen vanaf 0800-0402 en dus moet het haast wel spoofing zijn.

Wanneer het spoofing is zou de KPN dit direct moeten herkennen? 

Het nummer dat zich meld is het belnummer van de KPN 0800-0402, via een automatisch antwoord apparaat melden zij zich met KPN en de wachttijd hoelang het duren kan voordat ik een medewerker aan de lijn krijg. Ik leg mijn probleem uit waarna een controle van mijn gegevens plaats vindt en wordt het gesprek beëindigd. Een medewerker heeft aangeboden een klachten formulier in te vullen.

Vanmiddag heb ik met de helpdesk gechat dan wordt er via de computer je vragen beantwoord. Uiteindelijk vraagt de computer zal ik u doorverbinden met een medewerker, wanneer ik dat beantwoord met prima, dan wordt om mijn mobielnummer gevraagd dat weiger ik omdat ik niet via twee telefoons teruggebeld wil worden en met mijn mobiel zijn er geen problemen. Mijn gewone nummer wordt niet geaccepteerd, daarna heb ik de verbinding verbroken.

Reputatie 7

Wanneer het spoofing is zou de KPN dit direct moeten herkennen? 

Dat is nu juist het probleem, het protocol is zo oud dat het stamt uit een tijd waarin kwaadwillenden nog niet bestonden. De doorgifte van het telefoonnummer is gewoon onderdeel van de audiostream en die wordt (gelukkig) niet afgeluisterd waardoor het gespoofde telefoonnummer dus ook niet "gezien" wordt.

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Eikels, welkom! Wat gek dit.. Wat ik me nog zou kunnen bedenken is dat iemand jouw telefoonnummer (als grap of omdat ‘ie een typefout maakt?) achterlaat op onze website bij de ‘bel me terug’ knop. Dan belt het systeem je terug en zet jou in de wacht bij de afdeling klantbehoud. Dan heb jij geen idee en de collega's ook niet echt. Ik heb het vermoeden dat er zoiets aan de hand is!