Beantwoord

Reguliere tarief bij prepaid, hoeveel is dat eigenlijk?

  • 6 March 2020
  • 27 reacties
  • 489 keer bekeken

Heb een prepaid kaart met een minuuttarief van € 0,36.
Dit is volgens mij een “KPN seconde bellen - 2015” kaart, alhoewel, staat nergens aangegeven.
Volgens KPN:
- Geen starttarief
- Gesprekken worden per seconde verrekend
​​​​- Het starttarief en tarief per minuut vormen samen het reguliere tarief.

-Wat er NIET staat:   Gesprekken worden per seconde verrekend met een minimum van een minuut.

Wat is nu het reguliere tarrief? € 0,36/minuut?
Hoe kan een gesprek van hooguit 30 seconden dan toch € 0,36 afboeken van het tegoed?
 

icon

Beste antwoord door PeterG 12 March 2020, 12:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Even wat anders, waarom zit je niet op het KPN Bonus tarief plan? https://www.kpn.com/service/mobiel/prepaid-opwaarderen/bonustariefplan.htm

 

Het per minuut bellen is goedkoper met 30 cent per minuut, er is geen start tarief, en tevens krijg je bij elke opwaardering gratis beltgoed, waardoor het bellen eigenlijk nog een stuk goedkoper is ;)

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Withuls, welkom op het forum!

Zou je jouw mobiele nummer én simkaartnummer in willen vullen in het opmerkingsveld in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kan ik even goed bekijken hoe dit precies zit :slight_smile:

Verder geeft @Misja20 een hele goede tip! Heb je die pagina al bekeken?

Hoi Maja,

Heb gekeken naar mijn “profiel” hierin stond al mijn mobiele nummer maar zie geen opmerkingsveld voor het invullen van mijn simkaartnummer.
Misja geeft hele goede tips, maar het was geen antwoord op mijn vraag.

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie je mobiele nummer niet staan, vreemd :thinking: Je hebt een veld ‘Persoonlijke opmerkingen’, zou je daar anders zowel je mobiele nummer als je simkaartnummer in willen vullen? Hopelijk heb ik beide dan inzichtelijk!

Hoi Maja,

Heb het ingevuld.

Reputatie 7
Badge +20

Ah, ze staan er nu in!

Voor zover ik kan zien, heb je geen ‘KPN seconde bellen - 2015’ waardoor het klopt dat er afgerond wordt op een hele minuut, wat je €0,36 kost.Waarom ging je er van uit dat je gebruik maakt van ‘KPN seconde bellen - 2015’?

 

Het staat er weliswaar niet maar de 1ste minuut wordt volledig berekent, daarna per seconde. Dit was al zo toen ik vele jaren geleden nog prepaid van kpn had.

Een geprek van minder dan een minuut is dan altijd 0,36. (daarom is er wsl ook geen starttarief)

Een gesprek van 1 minuut en 30 seconden is 0,54

Een gesprek van 1 minuut en 30 seconden is 0,54

Sjonge !

Wie gebruikt dat nog dan, dat kan veel goedkoper.

 

Reputatie 6
Badge +6

Een gesprek van 1 minuut en 30 seconden is 0,54

Sjonge !

Wie gebruikt dat nog dan, dat kan veel goedkoper.

 


Jep, heb je ook helemaal gelijk in hoor. De tarieven van KPN Prepaid zijn echt al volledig achterhaald, niet alleen het bellen maar ook de bundels.

Als je een beetje om je heen kijkt en online wat zoekt, zal je ook zien dat andere Prepaid aanbieders echt flink goedkoper zijn.

Deze maand bijvoorbeeld start er een nieuwe prepaid aanbieder in nederland, waar je voor 1 cent per mb kan internetten, en 2 cent per 20 sec voor bellen naar vaste/mobiele nummers, zonder start tarief.

Nou weet ik wel dat KPN zeker geen provider is die zich veel richt op prepaid, maar een beetje je tarieven aanpassen aan 2020 kan echt geen kwaad denk ik.

 

Ik / wij gebruiken simyo, tot veel genoegen, maar is ook KPN.

Dus ja, het komt er weer op neer dat degene die niet goed oplet te veel betaald.

Niet goed oplet, of niet op hoeft te letten, of er geen belang bij heeft, of voor wie geld<->tijd anders uitvalt dan bij velen.

Hoi Maja,

Ik was een Telfort-prepaid klant met een seconde bellen prepaid kaart.  Afgelopen januari een andere smartphone aangeschaft, moest hierdoor ook aan een ander formaat SIM-kaart. deze gekocht in een KPN-winkel die mij gelijk overhevelde van Telfort naar KPN.
Vandaar ga ik er vanuit dat mijn KPN Prepaidkaart dezelfde voorwaarden heeft.
Ga er nu vanuit dat ik een “KPN5-2015” prepaid kaart heb. Kun je dat bevestigen Maja?
Is dit door KPN om te zetten in een “KPN-Prepaid Bonustarief” of een “KPN seconde bellen - 2015”?

Reputatie 7
Badge +20

Ah op die fiets!

Dit maakt voor de tarieven niet uit, ik zie dat je ook vóór de wijziging van de simkaart, al €0,36 betaalde voor een gesprek dat korter dan een minuut duurt, hieraan is dus niets gewijzigd. De KPN kaart zorgt er dus niet voor dat je met andere tarieven of voorwaarden te maken hebt gekregen.

Wat wel zo is, is dat je sinds je het nieuwe toestel hebt, data aan het verbruiken bent, dat was daarvoor niet zo. Hierdoor gaat je beltegoed sneller op, kan het wellicht zijn dat je daardoor het idee krijgt dat je meer kosten maakt dan voorheen?

 

Hoi Maja,

Nou we fietsen graag hoor;-)
Heb hier het foldertje nog liggen van Telfort waarop ” Betaal alleen voor wat je gebruikt”. Vandaar mijn veronderstelling een “per seconde” prepaidkaart te gebruiken. Wat ook meespeelt is dat we de GSM gebruiken om bereikbaar te zijn. Werd sporadisch mee gebeld.

Je hebt gelijk dat een nieuw toestel in het begin meer data verbruikt voordat je alles hebt dichtgetimmerd, maar dat accepteer ik.
Dan nog mijn vraag, is mijn huidige € 0,36/minuut prepaidkaart om te zetten naar een  “KPN-Prepaid Bonustarief” of een “KPN seconde bellen - 2015”?
 

KPN seconde bellen - 2015 heb je nu toch?

Jij schreef:
Dit is volgens mij een “KPN seconde bellen - 2015” kaart

Het minuuttarief wat je daarbij noemt van 36 cent klopt ook. (tarief van die propositie pdf)

Bij prepaid wordt altijd de eerste minuut volledig berekend.

Alle tarieven van alle proposities. Sommige van deze zijn voor nieuwe klanten niet meer aan te zetten.

Verbruik je bij prepaid meer dan € 15 per maand dan is een abonnement te overwegen.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Maja,

Nou we fietsen graag hoor;-)
Heb hier het foldertje nog liggen van Telfort waarop ” Betaal alleen voor wat je gebruikt”. Vandaar mijn veronderstelling een “per seconde” prepaidkaart te gebruiken. Wat ook meespeelt is dat we de GSM gebruiken om bereikbaar te zijn. Werd sporadisch mee gebeld.

Je hebt gelijk dat een nieuw toestel in het begin meer data verbruikt voordat je alles hebt dichtgetimmerd, maar dat accepteer ik.
Dan nog mijn vraag, is mijn huidige € 0,36/minuut prepaidkaart om te zetten naar een  “KPN-Prepaid Bonustarief” of een “KPN seconde bellen - 2015”?
 


Als je op mijn link klikt, staat uitgelegd hoe je zelf makkelijk kan overstappen naar het Bonus tarief. Dat kan via de kpn prepaid app of via een MIJN KPN account.

@PeterG Ik denk niet dat hij een abonnement nodig heeft voor een telefoon waar slechts sporadisch mee word gebeld, en vooral is om bereikbaar te zijn :)

Sowieso zijn de instap abonnementen bij kpn veel te duur, zelfs als je vaste diensten combineert, heb je pas vanaf 10 euro per maand onbeperkt bellen en smsen, maar 0mb data, pas vanaf 15 euro per maand krijg je 2GB per maand data erbij, dat is natuurlijk wel wat overpriced.

Er zijn zelfs op de Prepaid markt veel betere en goedkopere opties dan dat.

En dat is in principe niet erg, want het is bekend dat KPN zich meer op het hogere premium segment richt.

Reputatie 7
Badge +20

Dan nog mijn vraag, is mijn huidige € 0,36/minuut prepaidkaart om te zetten naar een  “KPN-Prepaid Bonustarief” of een “KPN seconde bellen - 2015”?

Dit is niet iets dat wij voor je aan kunnen passen, ‘per seconde bellen’ kunnen we niet achteraf activeren en omzetten naar - KPN Prepaid  Bonustarief’ kun je gelukkig zelf doen met de link uit het eerste bericht van @Misja20 :relaxed:

Verbruik je bij prepaid meer dan € 15 per maand dan is een abonnement te overwegen.

​Ik denk niet dat hij een abonnement nodig heeft voor een telefoon waar slechts sporadisch mee word gebeld, en vooral is om bereikbaar te zijn :)

Bij @Withuls gezien het gebruik van dit nummer iets minder van toepassing, maar bij andere prepaid gebruikers is dit een hele goede tip!

@PeterGIk denk niet dat hij een abonnement nodig heeft voor een telefoon waar slechts sporadisch mee word gebeld, en vooral is om bereikbaar te zijn :)​

Waarom niet? Peter geeft aan dat je beter een abbo kunt nemen als je méér dan 15 euro prepaid verbruik hebt. Dan ben je toch veel goedkoper uit met een abbo van een 10tje, ook al verbruik je vrijwel géén minuten?

Reputatie 6
Badge +6

@PeterGIk denk niet dat hij een abonnement nodig heeft voor een telefoon waar slechts sporadisch mee word gebeld, en vooral is om bereikbaar te zijn :)​

Waarom niet? Peter geeft aan dat je beter een abbo kunt nemen als je méér dan 15 euro prepaid verbruik hebt. Dan ben je toch veel goedkoper uit met een abbo van een 10tje, ook al verbruik je vrijwel géén minuten?

Waarom niet? topistarter geeft aan dat ie maar sporadisch belt, en vooral het nummer heeft om bereikbaar te zijn, lijkt mij genoeg reden om niet aan een abbo te beginnen.

Overigens: Lycamobile prepaid: 10 euro voor een bundel met onbeperkt bellen/smsen en 5GB per maand.

Maar wat ik eigenlijk meer wou aangeven is, dat KPN niet is voor klein verbruikers, dan zijn ze echt veel te duur.

Persoonlijk zou ik als je maar sporadisch belt naar een prepaid provider gaan waar het bellen per minuut het goedkoopst is.

Binnenkort start er in nederland een nieuwe prepaid provider (l-mobi), die onder andere 6 cent per minuut rekent, zonder startkosten, die minuut word ook nog eens per 20 seconden berekent a 2 cent, wat voor korte gesprekken dus lekker voordelig is.

 

 

Waarom niet? topistarter geeft aan dat ie maar sporadisch belt, en vooral het nummer heeft om bereikbaar te zijn, lijkt mij genoeg reden om niet aan een abbo te beginnen.

Peter geeft een abbo als oplossing als je meer dan 15 euro prepaid belt. 15 euro prepaid is een minuut of 40 bellen per maand. Dat is vrij sporadisch lijkt mij. Een abbo kost 10 euro. Met een abbo bespaar je dus 5 euro (33%) op je belkosten.

In vergelijking tot de toekomstige mogelijke tarieven van prepaid wat duur, maar op dit moment geen slechte oplossing.

Reputatie 6
Badge +6

Waarom niet? topistarter geeft aan dat ie maar sporadisch belt, en vooral het nummer heeft om bereikbaar te zijn, lijkt mij genoeg reden om niet aan een abbo te beginnen.

Peter geeft een abbo als oplossing als je meer dan 15 euro prepaid belt. 15 euro prepaid is een minuut of 40 bellen per maand. Dat is vrij sporadisch lijkt mij. Een abbo kost 10 euro. Met een abbo bespaar je dus 5 euro (33%) op je belkosten.

In vergelijking tot de toekomstige mogelijke tarieven van prepaid wat duur, maar op dit moment geen slechte oplossing.


He, ik begrijp jou berekening niet helemaal? Of jij gaat alleen uit van het KPN prepaid tarief van 36 cent per minuut? Maar dat is natuurlijk niet nodig, er zijn momenteel veel andere providers die prepaid aanbieden, waar dat veeeel goedkoper kan. Het houd niet op bij kpn haha

Waarom zou je jezelf limiteren tot kpn?

Het gaat trouwens niet alleen om toekomstige mogelijk tarieven, Je hebt nu ook al voor 7 cent per minuut bij mvno provider Bliep.

Bij lycamobile en Lebara 12 cent per minuut.

Bij Vodafone en tmobile, 20 cent per minuut (allemaal voor prepaid)

Bij Albert Heijn Prepaid heb je zelfs een bundel voor 4 euro - 75 belminuten per maand.

EDIT: En niet te vergeten, kpn dochter Simyo voor 10 cent per minuut.

Bij Albert Heijn Prepaid heb je zelfs een bundel voor 4 euro - 75 belminuten per maand.

Een ruim uurtje bellen voor maar liefst 4 euro. T*ring.

Reputatie 6
Badge +6

Bij Albert Heijn Prepaid heb je zelfs een bundel voor 4 euro - 75 belminuten per maand.

Een ruim uurtje bellen voor maar liefst 4 euro. T*ring.


Ja peter, je kan ook een abbo nemen met onbeperkt bellen voor 10 euro per maand, maar de vraag is, waarom zou je dat doen als je dat niet nodig hebt en maar sporadisch belt?

Wat moet je dan met onbeperkt bellen, behalve dan dat je extra geld inlevert, sorry maar ik zie het voordeel niet, waarom betalen voor iets wat je niet nodig hebt.

Voor dat uurtje bellen kun je ook slechts 1,50 kwijt zijn i.p.v. 4 euro. (Voor 5,15 belt mijn vrouw een uurtje naar Guatemala via Skype)

Conclusie: Prepaid is dus veel duurder dan een sim only.

Ik moet mezelf niet limiteren tot KPN: 0,025 euro per minuut bij een sim only van YouFone is dan nog steeds goedkoper dan álle genoemde prepaid! 5 euro voor 200 minuten per maand. (Doe er nog 2 euro bij en je hebt onbeperkt)

Dus om weer even terug te komen op de eerdere uitspraak van @PeterG  : “Verbruik je bij prepaid meer dan € 15 per maand dan is een abonnement te overwegen.”  dan wil ik het eigenlijk  nog scherper stellen: “Verbruik je bij prepaid meer dan € 5 per maand dan is een abonnement te overwegen.”

 

maar sporadisch belt?

Waarschijnlijk is dat sporadische via de mobiel en wordt er via de vaste ‘druk’ gebeld.
à € 0,14 per minuut (binnen Nederland) als je KPN hebt. Buitenland EU: 0,23 p/min.

Dan kan je toch beter een abonnement met onbeperkt bellen en een evt. kleine internetbundel nemen voor € 10 (zonder i-net-bundel) of € 15 met 2 GB. Geldt in de hele EU en naar de hele EU.
En er zijn providers die nog lager in prijs zitten dan KPN hiermee. Ook met onbeperkt bellen.

Reputatie 6
Badge +6

Kortom jullie raden aan om iemand die sporadisch gebruik maakt van zijn aansluiting om een onbeperkt bellen abbonement te nemen :joy::joy:

En tja als we zelf argumenten er bij gaan verzinnen dat iemand waarschijnlijk via vaste lijn extra kosten maakt, zo ken ik er nog een paar natuurlijk, dat blijkt namelijk nergens uit.

Als iemand zegt dat ie sporadisch belt dan zoek ik een bundel die daarbij hoort en niet een onbeperkt bellen bundel, dat slaat naar mijn mening nergens op. je gaat ook niet aan iemand die 2GB per maand verbuikt een unlimited data abbo aanraden.

Als iemand aan 60 bel minuten per maand genoeg heeft en hoeft daar max 4 euro per maand voor hoeft te betalen, waarom dan een abbonement afsluiten voor onbeperkt bellen, zelfs al zou dat voor een euro of 7 kunnen, weggegooid geld.

Nog beter bij Aldi talk Prepaid heb je voor 4 euro 125 bel minuten, ik weet het niet hoor, maar dat lijkt mij voor een sporadische beller meer dan zat.

Overigens neem ik aan dat als iemand thuis is wel zo slim is om gratis via skype of whatsapp te bellen.

De vaste lijn houden de meeste mensen aan omdat het door providers gratis in een pakket word doorgedrukt, anders was dat in de meeste huishoudens allang verdwenen.

Mijn Conclusie is: Soms is prepaid veel duurder en soms kan het juist veel goedkoper uitkomen.

bv bij Lycamobile voor een tientje per maand, onbeperkt bellen, smsen en 5GB per maand. Dat is op dit moment goedkoper dan elke ander simonly provider.

Maar goed, beter laten wij het hierbij, ik heb gewoon een andere mening dan jullie.