RP kopen met Prepaid

• 14 oktober 2015
  • 2 reacties
  • 251 keer bekeken

Hallo allemaal,
Ik ben al een tijd lang een spel op de computer aan het spelen genaamd League of Legends. In dit spel kun je een soort van geld kopen om in het spel andere dingen te kopen. Ze heten Riot Points ofwel RP.

Ik heb dit geprobeerd te kopen met mijn mobiel nummer. Hierbij zou het geld op mijn prepaid tegoed er af gaan en op mijn spel account die punten erbij moeten komen.

Het gaat zo:

1. Selecteerd een bedrag, dus hoeveel RP wil je kopen. (Voor mij 10 euro)

2. Vul je mobiel nummer in.

3. Wacht op een bericht op je mobiel. (Deze kreeg ik dus nooit)

4. Antwoord met OK. (Dat had ik geprobeerd zonder dus een bericht te krijgen)

5. Dan staat er: bezig met bevestiging binnenhalen.

6. En dan staat er dat het niet is gelukt en (gelukkig) is er geen geld van mijn prepaid tegoed gegaan.

Ik heb al aan Riot Games (de makers van het spel) gevraagd of zij wisten wat het was. Na informatie geven hebben ze me geadviseerd om aan mijn provider te vragen of zij het contact met mijn mobiel en Riot Games hebben geblokkeerd.

Ik vraag aan jullie dus; Hebben jullie dit probleem ook gehad bij dit spel of een ander spel gehad en weten jullie hoe je dit oplost?

Alvast bedankt,

Mark Kappen

2 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Ik speel zelf geen LoL, en had nooit problemen met betalen via SMS. Is er geen manier om gebeld te worden en zo te betalen?

De laatste maand had ik wel problemen met sommige SMS'jes ontvangen maar dat werkt allemaal weer.

Je zou eventueel een andere telefoon kunnen proberen.

Robin
Reputatie 7
Badge +24
Hallo Mark, 

Welkom op het forum van KPN! Fijn dat je tekst en uitleg geeft over Riot Points, dat had ik namelijk niet geweten 😉. Mijn eerste gedachte is, dat dit niet iets is wat aan onze kant ligt. Wel kan ik voor je kijken of er een blokkade op je 06-nummer actief is waar het door komt, maar we blokkeren het niet standaard. Ik stuur je zo een privébericht toe, als je deze wilt beantwoorden met je gegevens, dan ga ik ermee aan de slag. 

Met groet, 

Cindy

Reageer