Beantwoord

Sim GPS horloge kan niet verbinden met mobiel internet

  • 22 September 2022
  • 9 reacties
  • 125 keer bekeken

Deze week een prepaid Sim kaart gekocht voor kinder gps horloge (2g). Bellen gaat goed, maar gps locatie kan niet worden bepaald doordat apn setting niet kan worden ingesteld.

kunnen jullie een setting aanpassen zodat de apn wel ingesteld kan worden? 
 

bedankt. 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 26 September 2022, 21:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @IP2022, welkom op ons forum! 
Vaak zit het er m in dat je de apn Prepaidinternet in moet stellen op het horloge en die moet aan onze kant dan ook aangezet worden.

Dit laatste kan ik voor je doen maar daarvoor heb ik nog wel wat gegevens nodig.
Kun je je mobiele nummer en simkaartnummer invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

De rest van de instellingen kan ik vanuit KPN niet zoveel over zeggen maar met een beetje geluk is dit het enige wat we aan hoeven te passen 😊

Beste Thomas, bedankt voor je reactie. 
Ik heb het mobiele nummer en het simkaartnummer bijgewerkt in de profielgegevens.

Kun jij nu de wijziging doorvoeren zoals je hierboven hebt beschreven? 

Met vriendelijke groet, Iris 
 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @IP2022, ik heb m aangezet! Mogelijk moet het apparaat nog even herstart worden als je m al ingesteld had.

Bedankt, helaas werkt het nog niet. Kan het zijn dat er wat tijd overheen moet gaan voordat de gewijzigde instelling actief is? 

Reputatie 7
Badge +20

Meestal gaat het per direct, ik zie dat de wijziging ook goed doorgelopen is. 
Heb je de APN “prepaidinternet” al wel ingesteld?
Ik weet ook niet zeker of een dergelijk apparaat een internetverbinding nodig heeft om met GPS zijn locatie te bepalen

Dag Thomas,

Ok, dan weet ik niet waar het fout gaat. In de instructie vh apparaat staat dat er een bepaald bericht verstuurd moet worden per sms naar de SIM, met specifieke apn details. Dat heb ik een aantal keer verstuurd - door de SIM tijdelijk in een telefoon te plaatsen- maar er komt geen succesmelding terug op dit bericht en dat zou wel moeten. 
Ik heb dit nogmaals gedaan nadat jij aangaf dat de instellingen zijn gewijzigd, maar een succesmelding blijft uit. 
Daardoor blijft de GPS locatie onnauwkeurig en kijkt hij alleen naar de zendmasten in de buurt en niet de exacte locatie. 
 

Groet, Iris 
 

Bij nalezen van jouw bericht, waar/hoe stel ik de APN op prepaidinternet in? 

Reputatie 7
Badge +20

Bij een mobiele telefoon stel je dit in bij de netwerkinstellingen (om even een voorbeeld te noemen: zo stel je je APN in op een Nokia 3310)

Hoe dat bij jouw specifieke apparaat moet zou ik niet direct weten, dat zou in principe in de handleiding moeten staan. Wat voor apparaat gebruik je precies? Heb je iets van een merk en typenummer?

Reputatie 2

@IP2022 Is het inmiddels gelukt het kinder gps horloge (2g) aan de praat te krijgen? Je schrijft: In de instructie vh apparaat staat dat er een bepaald bericht verstuurd moet worden per sms naar de SIM, met specifieke apn details. Dat heb ik een aantal keer verstuurd - door de SIM tijdelijk in een telefoon te plaatsen- maar er komt geen succesmelding terug op dit bericht en dat zou wel moeten.

Begrijp ik het goed dat je de SMS met de APN-instellingen hebt verstuurd, toen de SIM in een telefoon zat. Ik dacht dat dat niet de bedoeling is. Je stuurt die SMS naar de het GPS kinder horloge, met de SIM in dat horloge.
Het probleem is dan nog wel, welke APN instellingen de juiste zijn voor een prepaid KPN kaart, die gebruikt wordt op het 2G netwerk.

Zelf had ook dat probleem, maar dan met een Senioren SOS horloge met 4G (door de Belgen een “polsknop” genoemd). Ik kreeg het apparaat met een KPN prepaid SIM ook niet aan de praat. Helaas voor KPN, met een Lebara prepaid SIM werkte het direct zonder enige aanpassing.