Beantwoord

SIM kaart instellen voor smartwatch

  • 27 March 2021
  • 7 reacties
  • 862 keer bekeken

Hallo, ik probeer ook een kids gps smartwatch werkend te krijgen, maar het horloge maakt geen verbinding met de app. Ik heb een KPN simkaart met dataspeciaal voor dit horloge aangeschaft, pincode eraf gehaald,  ingesteld op 2G en nu moet ik alleen nog het ip adres van het horloge instellen d.m.v. een sms. Ik kan echter het telefoon nummer die bij de simkaart hoort niet achterhalen??

Bij simkaart instellingen staat telefoomnummer onbekend.. zonder telefoonnummer kan ik ook geen sms sturen.

Dus wat te doen? Help :) 

admin: eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 29 March 2021, 15:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op ons forum, @S.lank.! Ik kan je adviseren om de prepaid simkaart eerst in een mobiel toestel te installeren. Het horloge kan waarschijnlijk geen SMS ontvangen, maar een mobiel toestel wel. Je hebt dan ook het telefoonnummer nodig, wel zo handig. Als het goed is, heb je deze samen met de simkaart gekregen. Mocht je deze informatie niet meer hebben, dan kan je vanaf het mobiele toestel met de prepaid simkaart bellen naar een ander nummer. Op dat andere toestel zie je dan het nummer van de prepaid simkaart. Kom je er zo uit?

Hoi Denise,

 

Bedankt voor je antwoord!

ik heb de simkaart inderdaad eerst in een mobiele telefoon geïnstalleerd zodat ik de pincode eraf kon halen. Het is een sim met alleen data, dus weet niet of je dan kunt bellen? Ik kan het uiteraard wel proberen. het is dan volgens de handleiding van het horloge de bedoeling dat je een sms stuurt naar de simkaart in het horloge (staat allemaal beschreven) Ik ga nog even kijken of ik op bovenstaande manier het telefoonnummer kan achterhalen.

 

Wat bedoel je precies met het telefoonnummer samen met de simkaart gekregen? Bij de simkaart zat een puck code en pincode. Maar kan nergens het telefoonnummer vinden. Ook niet in de mails. 

Reputatie 7
Badge +17

Staat het telefoonnummer niet op het kaartje waar de simkaart uit is gehaald? Het telefoonnummer zou ook in de orderbevestiging moeten staan, als het om een abonnement gaat. Als het inderdaad om een Data Only abonnement gaat, dan zal bellen niet gaan. Met dit type abonnement kan je namelijk alleen internetten, niet bellen of sms’en.

Dus als ik het goed begrijp zit er geen telefoonnummer vast aan een data only abb?

Dan kan ik dus ook niet een sms met mijn eigen telefoonnummer sturen naar deze simkaart als deze in het horloge zit en kan ik het ip adres niet instellen..

Reputatie 7
Badge +17

Een Data Only abonnement krijgt wel een telefoonnummer, maar dat is een 097-nummer en geen 06-nummer. Ik moet mezelf trouwens corrigeren, ik lees nu namelijk dat je met een 097-nummer ook kunt sms’en. Voor sms’en betaal je een buitenbundel tarief van € 0,07 per sms. Dus het plan om het nummer te achterhalen door een sms naar jouw eigen telefoonnummer te sturen, kan nog steeds. Excuses voor de verwarring!

Oké ik ga het gewoon proberen! Een sms sturen naar mijn eigen telefoon. Via een andere telefoon met de simkaart erin.

 

Ik vraag me alleen af waarom dat 097 nummer niet gewoon op het contract staat? Daar staat "mobiele nummer niet bekent"

Reputatie 7
Badge +17

Normaal gesproken zou het telefoonnummer wel op het contract moeten staan. Waarom dat in jouw situatie niet het geval is, kan ik niet direct verklaren. Hopelijk lukt het om het telefoonnummer te achterhalen via sms.