Vraag

Sim kaart nog actief?

• 2 mei 2018
  • 3 reacties
  • 313 keer bekeken

Ik heb zojuist de prepaid telefoon van mijn moeder opgehaald. Ze gebruikt deze niet meer en heeft m ook al een lange tijd niet gebruik. Kennelijk heeft ze ooit 3x verkeerde pincode ingetoetst en nu moet er dus een pukcode ingevoerd worden. Via de KPN site kwam ik ergens waar ik het simkaart nummer moest invoeren. De site zegt dan dat het telefoonnummer en simkaart niet bij elkaar horen?
Hoe kom ik erachter of deze sim nog acties is? Als ik het nummer bel, krijg ik wel de voicemail (die er al jaren opstaat)!

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo Mamamiek, welkom op ons Forum!
Ik kijk graag met je mee wat er precies aan de hand is. Hoelang is een lange tijd in dit geval? Een nummer wordt namelijk na ongeveer 9 maanden niet gebruikt/opgewaardeerd uit de lucht gehaald. Dit is helaas niet te herstellen. Maar we kunnen kijken of dit het geval is of niet! Ik ga op zoek naar de puk-code, hiervoor heb ik nog wel wat gegevens nodig. Zou je deze willen geven via het priv├ębericht dat ik heb gestuurd?
Reputatie 7
Badge +20
Bedankt voor de gegevens via het privebericht. Het 06-nummer dat je hebt gegeven is niet meer actief, in juni vorig jaar kreeg het nummer al de melding dat het 6 maanden niet gebruikt was. Het is 3 maanden later definitief uit de lucht gehaald, en is dus niet meer te gebruiken. Dit kunnen we helaas ook niet meer terugdraaien, het nummer is dus vervlogen. Indien je opnieuw gebruik wil maken van prepaid, dien je een nieuwe simkaart te kopen met een nieuw nummer. Heb je hier voldoende informatie aan?
Reputatie 7
Badge +20
@Mamamiek, ik heb geen reactie meer ontvangen. Heb je inmiddels een nieuwe simkaart aangeschaft of nog andere hulp nodig?

Reageer