Vraag

Sim-only prepaid geblokkeerd na 6 maanden niet bellen

  • 7 March 2021
  • 4 reacties
  • 148 keer bekeken

Dit is nu al de vierde keer in vier jaar tijd dat mijn toestel geblokkeerd wordt omdat ik 6 maanden niet gebeld heb. Iedere keer heb ik moeten opwaarderen. Ondertussen loopt het beltegoed op.

Ik heb deze mobiele telefoon alleen voor noodgevallen (mantelzorg, wegenwacht) en gebruik hem dus zelden. Dit keer had ik de wegenwacht nodig, maar kon die dus niet bereiken. 

Met de KPN-chat kom ik niet verder, die herhaalt de regeltjes die ik ook op de website kan lezen.

Mijn buik vol en ik wil een andere provider. Maar nu lees ik ook nog eens dat ik het opgebouwde tegoed niet terug kan krijgen. Ik baal hier ontzettend van. Heeft iemand nog een idee dat mij verder kan helpen?

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @NietblijmetKPN , een andere provider zal niet helpen, want ook bij die provider(s) zal je met enige regelmaat een activiteit moeten hebben om het nummer actief te houden.

Maar dat hoeft bij KPN geen opwaardering te zijn, een kort uitgaand telefoontje (met verbinding) is genoeg. Zet een herinnering in je agenda iedere 5-6 maanden en je houdt het nummer met dit saldo nog heel lang in leven, zonder dat het tegoed de pan uit rijst.

Dank voor je snelle reactie. Natuurlijk heb ik geprobeerd de vervaltermijn van 6 maanden in de gaten te houden en vóór die tijd een telefoontje te plegen, maar blijkbaar lukt me dat niet. Het zou KPN sieren wanneer ze een paar weken van tevoren even waarschuwen dat het toestel gebruikt moet worden om blokkering te voorkomen. Een e-mail of sms-bericht moet toch eenvoudig mogelijk zijn?

KPN is niet de goedkoopste en van de dienstverlening mag iets verwacht worden vind ik.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @NietblijmetKPN die waarschuwing is er al. KPN stuurt een sms-je bij 5 maanden en ook kort voor de 6 maanden dacht ik. Moet het toestel natuurlijk wel aan staan….

Hallo RBxx, ik heb het even nagekeken. Ik heb in april 2020 inderdaad zo’n alert ontvangen - en daarna opgewaardeerd. Ditmaal helaas niet zo te zien. Da’s dan weer jammer.

Ik vind dat KPN best wel een beetje coulant mag zijn met dit soort zaken.

Maar bedankt voor je input.

 

Â