Beantwoord

SIM permanent geblokeerd HELP

  • 10 February 2021
  • 7 reacties
  • 522 keer bekeken

Reputatie 1

Beste mensen ik heb  per ongeluk mijn verkeerde pin én PUK ingevuld. Nu geeft mobiel aan det SIM ongeldig is en PERMANENT geblokkeerd! Het is mijn werk telefoon dus groot probleem. Ik heb goede puk inmiddels gevonden. HOE DEBLOKKEER IK MIJN MOBIEL? Help want moet hele dag werktelefoontjes plegen… Monique

icon

Beste antwoord door RBxx 10 February 2021, 09:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @MoniqueMass 

Als je de pincode 3x fout hebt ingevoerd, heb je de pukcode nodig. Als je daarna de pukcode 10x fout invoert, dan is de simkaart definitief geblokkeerd. Je hebt dan een vervangende simkaart nodig.

Voor een prepaid kaart gaat het aanvragen via de volgende link.

https://www.kpn.com/service/mobiel/simkaart/aanvragen/simkaart/prepaid-sim-kaart.htm

  • De kosten voor een vervangende SIM-kaart zijn € 4,99. Dit bedrag wordt verrekend met het beltegoed dat je zelf hebt opgewaardeerd. De gratis ontvangen beltegoeden kan je hiervoor niet gebruiken.
  • Je houdt je mobiele nummer en het resterende prepaid-tegoed van je oude SIM-kaart.
Reputatie 1

hi ruud  dank voor je snelle antwoord. ik denk dat dit idd het geval is. maar 2 dagen geen mobiel is voor mij een ramp, want zakelijk. wat kan ik anders doen e sim aanvragen? werkt dat sneller?

 

Reputatie 7
Badge +21

Nee @MoniqueMass , E-sim wordt nog niet ondersteund bij prepaid.

Normaal zou je zo bij een KPN winkel langs kunnen gaan, maar dat kan nu alleen op afspraak.

https://www.kpn.com/w3/vind-een-winkel/

Reputatie 6
Badge +6

hi ruud  dank voor je snelle antwoord. ik denk dat dit idd het geval is. maar 2 dagen geen mobiel is voor mij een ramp, want zakelijk. wat kan ik anders doen e sim aanvragen? werkt dat sneller?

 


Esim kan je alleen met een abonnement aanvragen en dan heb je alsnog een andere nummer, omdat nummerbehoud echt bevestigd moet worden met een smsje die je op je huidige simkaart ontvangt.

Je kan in een supermarkt wel een nieuwe prepaid sim kopen en die tijdelijk gebruiken,maar ook dan heb je een andere nummer, daar kom je denk ik niet onderuit, beste is dus ook gewoon snel die vervangende prepaid sim bestellen anders gaat het alleen nog maar langer duren ben ik bang.

 

Of gat het er echt om dat je zelf moet bellen? Dan zou ik gewoon intussen bij de Aldi een prepaid start pakket kopen, bundel activeren, voor een tientje krijg je dan een bundel met 500 belminuten.

Dit is precies waarom ik niet afhankelijk wil zijn van een apparaat/kaartje/gesloten systeem.

Uitbellen kan met een ander apparaat wel, ook met je eigen nummer, mits je dat vtv geverifieerd hebt toen de mobiel nog werkte :-/

Inbellen, kun je het nummer via een inlog bij kpn doorschakelen naar een ander nummer ?

Reputatie 1

Dank voor je heldere mail en suggesties! Ik denk dat ik moet hopen op snelle levering van de extra simcard... Hartelijke groet Monique 

Reputatie 7
Badge +21

Graag gedaan @MoniqueMass . Het is helaas niet anders. Sterkte.