Beantwoord

SIM suspended

  • 29 May 2020
  • 10 reacties
  • 381 keer bekeken

Vandaag is mijn mobiel plotseling onbruikbaar.
Klantenservice gebeld, blijkt dat SIM kaart is opgeheven.

Op deze forums wordt door KPN aangegeven dat je prepaid nummer gewoon geldig blijft zolang je maar iedere 6 maanden actief gebruik maakt van het nummer. Dat is het geval.

Klantenservice geeft nu echter aan dat je ook minimaal 1x per 6 maanden moet opwaarderen. Dat is niet gebeurt, dus is m’n SIM kaart geblokkeerd!!!!???

Verblijf momenteel in het buitenland en kan mijn mobiel (die ook aan allerlei online diensten is gekoppeld) niet gebruiken.  Help!!

icon

Beste antwoord door Bart_ 2 June 2020, 11:44

Bekijk origineel

10 reacties

Zojuist nog even gecontroleerd op de KPN Website:

https://www.kpn.com/service/mobiel/prepaid-opwaarderen.htm
Jouw tegoed is onbeperkt houdbaar, zolang je eens per half jaar je prepaid gebruikt.

 

Reputatie 6
Badge +6

Je tegoed is onbeperkt houdbaar, mits je minimaal 1 keer in de 6 maanden een betaalde handeling doet, zoals internetten, uitgaand bellen, sms versturen.

Gratis nummers of gebeld worden tellen niet mee.

Heb je 6 maanden geen betaalde handeling uitgevoerd, dan krijg je nog 3 maanden waarin je je nummer alleen nog kan deblokkeren middels een opwaardering.

Dus de vraag is, heb je 1 van bovenstaande dingen gedaan?

Overigens, wat de klantenservice zegt dat je elke 6 maanden moet opwaarderen, klopt sowieso niet.

Ja, ik heb verschillende betaalde handelingen uitgevoerd in het afgelopen half jaar.

Vraag is nu hoe ik mijn SIM weer actief krijg... 

 

Reputatie 6
Badge +6

Ja, ik heb verschillende betaalde handelingen uitgevoerd in het afgelopen half jaar.

Vraag is nu hoe ik mijn SIM weer actief krijg... 

 


Voeg hier op je profiel, onder Prive opmerkingen je mobiele nummer en simkaartnummer toe, dan kan een moderator snel meekijken wanneer het word opgepakt.

Maar als jij zeker wat dat je beltegoed hebt verbruikt in het afgelopen half jaar, dan is dat sowieso niet het probleem lijkt mij.

Heb je de simkaart ook in een andere toestel getest?

Kan je anders niet handmatig een andere netwerk selecteren, in het buitenland is dat namelijk vaak wel mogelijk.

Ja, ik heb verschillende betaalde handelingen uitgevoerd in het afgelopen half jaar.

Vraag is nu hoe ik mijn SIM weer actief krijg... 

 


Voeg hier op je profiel, onder Prive opmerkingen je mobiele nummer en simkaartnummer toe, dan kan een moderator snel meekijken wanneer het word opgepakt.

Maar als jij zeker wat dat je beltegoed hebt verbruikt in het afgelopen half jaar, dan is dat sowieso niet het probleem lijkt mij.

Heb je de simkaart ook in een andere toestel getest?

Kan je anders niet handmatig een andere netwerk selecteren, in het buitenland is dat namelijk vaak wel mogelijk.

 

OK, bedankt voor de tip!
Wanneer ik aanmeld op Mijn KPN, wordt aangegeven dat ik niet kan opwaarderen omdat de SIM kaart niet actief is.    Dus, neem aan dat het niets met mijn toestel te maken heeft.

Zojuist telefonisch nog even contact gehad met klantenservice:

Bevestigen dat mijn laatste uitgaande (betaalde) telefoongesprek op 11 december 2019 is geweest.
Maar SIM card is geblokkeerd op 24-4-20 en definitief op 24-5-2020

Omdat het een prepaid kaart is, kon er ook geen ticket worden aangemeld bij technische dienst.

Stond nog beltegoed op, maar dat is voor mij niet het belangrijkst.
Gaat erom dat ik mn nummer en SIM kaart weer online krijg

 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @WH2020 Welkom hier en een hele vervelende zaak dat dit gebeurd is. Ik heb geen goed nieuws voor je, ben ik bang. Je aansluiting is opgeven en je nummer is daarmee beëindigd. Ik heb geen manier om dit nummer weer bij je terug te krijgen. Dit is gebeurd om dat er meer dan half jaar geen gebruik van je nummer is gemaakt.

Zoals @Misja20 al heel duidelijk aangeeft: je beltegoed is onbeperkt houdbaar, mits je minimaal 1 keer in de 6 maanden een betaalde handeling verricht. Gebeurt dat niet dan komt je nummer in een soort ‘wachtkamer’ en zul je je aansluiting moeten opwaarderen om er weer gebruik van te kunnen maken. Als dat niet gebeurt wordt je nummer beëindigd en dat is er bij jou gebeurd. 

Je geeft dat je op 11 december je aansluiting hebt gebruikt: dat klopt inderdaad. Maar het is geen betaalde handeling geweest. Het beste is om een actieve verbinding met een ander nummer te hebben. Op 21 januari heb je een sms ontvangen dat je al 5 maanden je nummer niet had gebruikt en waarin je werd geadviseerd om dit wel te doen. Op 20 februari hebben we een sm gestuurd met de notificatie dat je nummer 6 maanden niet gebruikt is en dat het nummer daarom geblokkeerd werd. Om het nummer te behouden moet je opwaarderen. Dat is niet gebeurd en op 24 mei is je nummer dus definitief beëindigd. 

Hoe graag ik het ook wil: ik kan je nummer niet meer bij je terugkrijgen. 


Dag Bart,


Bedankt voor je bericht!
De telefonische klantenservice heeft bevestigd dat m’n laatste uitgaande gesprek op 19 december 2019 (sorry, schreef eerder 11 december) is geweest naar een vast telefoonnummer in Nederland. Dat is een kort gesprek en actieve verbinding geweest. Waarom dat plotseling geen betaalde handeling zou zijn, is mij niet duidelijk. 

Het kan zijn dat er SMS berichten naar mijn nummer zijn verstuurd, maar die heb ik in ieder geval nooit ontvangen. Wellicht heeft dit te maken met verblijf in het buitenland of is het toestel enige tijd uitgeschakeld geweest. 

Erg jammer dat er niet duidelijker gecommuniceerd wordt, daar mijn email adres ook bij jullie bekend is. Een melding per e-mail versturen zou dan wel een handige actie zijn.

Wat gebeurt er trouwens met het nummer? Waarom zou dit niet opnieuw gekoppeld kunnen worden aan een nieuwe SIM?

Helaas, voor mij geen KPN meer….
  

Reputatie 3
Badge +1

Nummers van opgeheven prepaid SIM’s komen in een soort grote vergaarbak terecht waarna ze op zeer korte termijn weer aan een nieuwe SIM worden toegewezen. Het is een mogelijk dat een andere klant inmiddels al belt met jouw oude nummer, dat kan zelfs een klant bij een andere provider zijn.

Zelf heb ik twee prepaid SIM’s van KPN en ik houd ze actief door eens per 1-2 maanden een SMS-bericht te versturen naar mijn primaire 06-nummer.

Reputatie 7
Badge +20


Dag Bart,


Bedankt voor je bericht!
De telefonische klantenservice heeft bevestigd dat m’n laatste uitgaande gesprek op 19 december 2019 (sorry, schreef eerder 11 december) is geweest naar een vast telefoonnummer in Nederland. Dat is een kort gesprek en actieve verbinding geweest. Waarom dat plotseling geen betaalde handeling zou zijn, is mij niet duidelijk. 

 

Graag gedaan, @WH2020 Dat geloof ik direct. Wat ik zelf zie is dat je twee keer bent gebeld en dat er twee keer voor enkele seconden naar je voicemail is gebeld. 

 


Het kan zijn dat er SMS berichten naar mijn nummer zijn verstuurd, maar die heb ik in ieder geval nooit ontvangen. Wellicht heeft dit te maken met verblijf in het buitenland of is het toestel enige tijd uitgeschakeld geweest. 

 

We hebben ze echt naar je verstuurd, op de data die ik noemde. Daar kan ik niets anders van maken. 


Erg jammer dat er niet duidelijker gecommuniceerd wordt, daar mijn email adres ook bij jullie bekend is. Een melding per e-mail versturen zou dan wel een handige actie zijn.

Wat gebeurt er trouwens met het nummer? Waarom zou dit niet opnieuw gekoppeld kunnen worden aan een nieuwe SIM?

Helaas, voor mij geen KPN meer….
  

Met het sturen van een sms weet je zeker dat deze op het toestel aankomt: het is een directe manier. Bij e-mail is dat minder het geval en niet iedere prepaid-gebruiker registreert zijn of haar gegevens. Zoals thobiastheebe al uitlegt: zo'n nummer wordt weer aan een nieuwe simkaart gekoppeld en opnieuw uitgegeven. Ik vind nogmaals erg jammer voor je dat het zo gelopen is, al kan ik er niets meer aan veranderen. 

Reageer