Beantwoord

simcard verlopen

• 3 juli 2015
  • 6 reacties
  • 876 keer bekeken

Als geemigreerde nederlander lukt het me nu al voor de 5e keer niet om mijn nederlandse prepaid simcard niet te laten verlopen. Dit ondanks serieuze pogingen van bellen en sms-en om het nummer in gebruik te houden.

Er is een digiD gekoppeld aan dit nummer en het bemoeilijkt ook iedere keer enorm de communicatie tijdens bezoeken in Nederland.

Is er een manier om te dit nummer te activeren.

En hoe hou ik een pre paid simkaart actief wanneer ik naar het buitenland vertrek en het beltegoed verloopt ? (Niet met sms-en dus....)

icon

Beste antwoord door PeterG 27 juli 2015, 16:05

. Enige wat je kunt doen is een nieuw prepaid simkaart pakketje in een telefoonwinkel halen. Dat heeft een nieuw nummer. Helaas kun bij vervallen prepaid je oude nummer ook niet meer gebruiken.

De nieuwe sim kun je wel in je bestaande toestel gebruiken.

Wat een KPN prepaid geldig houdt en wat te doen bij verlopen staat trouwens ook (uitgebreid) in het topic waarin je je vraag stelt ;)

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Om een simcard van kpn werkend te houden dien je minstens 1 x per 6 maanden te bellen of te sms-en via het Nederlandse KPN netwerk.

Opwaarderen houdt een prepaid ook geldig. Dat kan v.u. het buitenland. Beltegoed kan in Nederland (via diverse sites) gekocht worden. Nederlands bankrekening nodig ivm iDeal betaling.

Een eenmaal verlopen prepaid kan helaas niet opnieuw geactiveerd worden.

Trouwens... waarom in het buitenland een Nederlandse simkaart/nummer te gebruiken. Het is goedkoper om er een van het betreffende land te gebruiken.

In jouw situatie, als je toch een Ned. nummer wilt gebruiken, is een abonnement dan handiger. Dat verloopt niet (als je blijft betalen 😉, ook dan Ned. rek.nr. nodig ivm acceptgiro of aut. incasso )

Bedankt Peter,

Begrijp ik eindelijk dat dit dus niet werkt omdat ik bij mijn pogingen het KPN netwerk niet gebruik maar het lokale netwerk. Vanzelfsprekend heb ik een lokaal abonnement maar als ik in Nederland ben wissel ik mijn simkaartje, om dezelfde reden dat ik niet met mijn KPN card loop te bellen op Aruba.

Beter laat ik mijn simkaart dus achter in Nederland waar iemand er voor zorgt of beter nog, koop ik een simcard van een provider die deze niet iedere keer na een jaar afpakt.

Reputatie 7
Badge +28
Beste Zwinky,

Welkom op het forum. Het is inderdaad zo dat je één keer per half jaar de SIM-kaart moet gebruiken op het Nederlandse netwerk en hier dan kosten mee moet maken. Bij de meeste providers ben je ook verplicht om één keer per half jaar op te waarderen, dit is bij KPN niet het geval. De beste optie is dus inderdaad om de SIM-kaart achter te laten bij een vriend/familielid in Nederland. Ik kan me overigens goed voorstellen dat dit in jouw situatie niet heel praktisch is, het is wel de oplossing voor jouw probleem. 

Reputatie 7
zwinky schreef:
Bedankt Peter,

Begrijp ik eindelijk dat dit dus niet werkt omdat ik bij mijn pogingen het KPN netwerk niet gebruik maar het lokale netwerk. Vanzelfsprekend heb ik een lokaal abonnement maar als ik in Nederland ben wissel ik mijn simkaartje, om dezelfde reden dat ik niet met mijn KPN card loop te bellen op Aruba.

Beter laat ik mijn simkaart dus achter in Nederland waar iemand er voor zorgt of beter nog, koop ik een simcard van een provider die deze niet iedere keer na een jaar afpakt.

Ja, zoals ik al aangaf, en Marcia_ ook, dien je via het KPN netwerk te bellen voor het geldig houden. Tenminste 1 x per 6 maanden.

-> Is ie na 6 maanden toch geblokkeerd, maar nog niet verlopen (dat is dan weer 1 maand later) dan dien je op te waarderen om hem weer te kunnen gebruiken. 7 maanden niet gebruiken op het Ned. net = verlopen.

Om met het laatste te beginnen: Bij vrijwel álle andere providers moet je de kaart minimaal 1 x per 6 maanden OPWAARDEREN. Zoals Marcia_ al aangeeft is dat alleen bij KPN niet nodig, daar is 1 x per 6 maanden bellen, sms-en of internet gebuiken voldoende om hem geldig te houden, als je nog voldoende tegoed hebt natuurlijk 😉.

Ben je dus langer dan 6 maanden buiten Nederland, laat het kaartje dan achter bij een kennis of familielid die er gewoon 1 x per zoveel tijd even (kort) mee belt. Hij blijft dan geldig.

Mogelijk geldt hetzelfde voor je Arubaanse kaart als je in Nederland bent, maar misschien ben je HIER dan steeds korter dan de verlooptijd.

Nog een TIP: Voicemail uitzetten kpn: 12339 via het KPN net. (weer aan 12331)

Vrienden van mijn moeder doen het ook Spanje, Spaanse PP kaart, Ned. Ned. PP kaart. Maar die zijn nooit langer dan 4 maanden aan een stuk weg uit de resp. landen. Bovendien zijn ze tussendoor nog vaak even hier voor familiebezoek.

simkaart is verlopen sinds december 2014

wat kan ik nu doen?

Reputatie 7
. Enige wat je kunt doen is een nieuw prepaid simkaart pakketje in een telefoonwinkel halen. Dat heeft een nieuw nummer. Helaas kun bij vervallen prepaid je oude nummer ook niet meer gebruiken.

De nieuwe sim kun je wel in je bestaande toestel gebruiken.

Wat een KPN prepaid geldig houdt en wat te doen bij verlopen staat trouwens ook (uitgebreid) in het topic waarin je je vraag stelt ;)

Reageer